Citat:
Ursprungligen postat av calabite
skulle testa zopiklon i förrgår, har inte använt det förut, så jag trodde att en eller två skulle räcka. Sagt och gjort...
Jag minns att jag fick i mig fyra samt en skvätt rom, sen är det mesta svart. Totalt blev det 22 st 7,5 mg och 2 promille alkohol. Jag slog sönder ett glasbord och satte mig och skar upp både ben och armar. Kom till sans på akuten 15 h senare. Då trodde jag fortfarande att jag bara ätit 4 st samt druckit en skvätt rom.
Jag minns bara fragment, t.ex. att jag skar mig och att jag trodde att någon annan var där och pratade med mig.
Jag kan inte annat än att avråda från att använda zopiklon i berusningssyfte.
Ett riktigt bottennapp

Lyckades typ med samma sak, hade Zopiklon 7,5 för sömnen och hade varit uppe lite sent och skulle jobba dagen efter. Jag kommer ihåg att jag tog först 2 sen när jag inte somnade på dom så tog jag 1 till och efter den 3e är allt svart...
Vaknar nästa dag upp i ambulansen på väg in till akuten och hade då fått i mig runt 22 tabletter och är satan så groggy och kan inte gå alls, jag skulle börjat jobba kl 14:00 på dagen men min far hade inte fått liv i mig så han ringde till min mor som kom hem från sit jobb och såg det tomma paketet med tabletter, och hon ringde då ambulans.
Väll på sjukan konstaterar dom att det var ett självmordsförsök men allt jag ville var ju fan att somna så jag kunde jobba dan efter... Fick iaf åka hem när dom inte hittade något som kunde vara farligt och jag hade tydligen slitit ut drop och dom vita "kuddarna" jag hade lite varstans på överkroppen själv. Var fortfarande lite groggy dagen efter jag kom hem också.
Efter detta ville jag inte ha ut mer sömntabletter.
Edit: Hade visst velat gå och pissa när ambulansen kom fast jag typ sov och inte kunde gå och trillat och slagit sönder badkaret på toan...