2009-05-14, 22:33
Medlem
Rakiis avatar
Vet inte om detta har tagits upp tidigare, men nåväl. Har på sistonde märkt av, förutom att toleransen ökat markant på mitt bruk av Imovane så har det även dragit på sig svårigheter för mig att kunna somna om nätterna. När jag väl flummat klart på tabletterna så blir jag i stället väldigt pigg och alert, inte alls dåsig som tidigare. Senast inatt slutade det med att jag somnade vid sex-snåret i morse, och då hade jag först tagit tabletten vid halv ett.

Någon annan som upplever "sömnsvårigheter" på Imovane/Zopiklon?
Citera
2009-05-15, 00:29
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vet inte om detta har tagits upp tidigare, men nåväl. Har på sistonde märkt av, förutom att toleransen ökat markant på mitt bruk av Imovane så har det även dragit på sig svårigheter för mig att kunna somna om nätterna. När jag väl flummat klart på tabletterna så blir jag i stället väldigt pigg och alert, inte alls dåsig som tidigare. Senast inatt slutade det med att jag somnade vid sex-snåret i morse, och då hade jag först tagit tabletten vid halv ett.

Någon annan som upplever "sömnsvårigheter" på Imovane/Zopiklon?

Upplever inte sömnsvårigheter när jag äter dom, men utan så. Toleransen har höjts ordentligt, lite tråkigt. Fast det hjälper fortfarande med 7,5mg, bara att man inte blir flummig.
Citera
2009-05-15, 10:39
Medlem
aldrig mer!

skulle testa zopiklon i förrgår, har inte använt det förut, så jag trodde att en eller två skulle räcka. Sagt och gjort...
Jag minns att jag fick i mig fyra samt en skvätt rom, sen är det mesta svart. Totalt blev det 22 st 7,5 mg och 2 promille alkohol. Jag slog sönder ett glasbord och satte mig och skar upp både ben och armar. Kom till sans på akuten 15 h senare. Då trodde jag fortfarande att jag bara ätit 4 st samt druckit en skvätt rom.

Jag minns bara fragment, t.ex. att jag skar mig och att jag trodde att någon annan var där och pratade med mig.

Jag kan inte annat än att avråda från att använda zopiklon i berusningssyfte.

Ett riktigt bottennapp
Citera
2009-05-15, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av calabite
skulle testa zopiklon i förrgår, har inte använt det förut, så jag trodde att en eller två skulle räcka. Sagt och gjort...
Jag minns att jag fick i mig fyra samt en skvätt rom, sen är det mesta svart. Totalt blev det 22 st 7,5 mg och 2 promille alkohol. Jag slog sönder ett glasbord och satte mig och skar upp både ben och armar. Kom till sans på akuten 15 h senare. Då trodde jag fortfarande att jag bara ätit 4 st samt druckit en skvätt rom.

Jag minns bara fragment, t.ex. att jag skar mig och att jag trodde att någon annan var där och pratade med mig.

Ett riktigt bottennapp

Haha så går det när man har ingen aning om vad man gör, zopiklon är en formidabel substans med berusning och eufori vid en viss gräns.

Testa nästa gång att ta två 7.5or Imovane, sen tre folköl eller nåt.

MVH
Citera
2009-05-15, 10:59
Medlem
men det gjorde jag ju!

Citat:
Ursprungligen postat av benzoaddict
Haha så går det när man har ingen aning om vad man gör, zopiklon är en formidabel substans med berusning och eufori vid en viss gräns.

Testa nästa gång att ta två 7.5or Imovane, sen tre folköl eller nåt.

MVH

Det var ju det jag gjorde!
Jag tog två och lite alkohol, men sen var det som att någon annan tog över mig och innan jag visste ordet av hade jag satt i mig hur många som helst. Jag kollade noga fass och alla möjliga ställen innan för att försäkra mig om att inget skulle gå fel. Det jag inte hade räknat med var vansinnet som uppenbarligen drabbade mig redan vid en ganska måttlig dos.
lol
Det var inte störtkul heller att förklara för psykiatrikern på sjukhuset vad som hade hänt.

Jag antar att jag är en av de väldigt få som drabbas av de värsta biverkningarna. Jag får hålla mig till andra sätt att berusa mig.

En annan rekommendation jag kan ge är att ha någon nykter till hands.
Citera
2009-05-15, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calabite

Ett riktigt bottennapp

Lyckades typ med samma sak, hade Zopiklon 7,5 för sömnen och hade varit uppe lite sent och skulle jobba dagen efter. Jag kommer ihåg att jag tog först 2 sen när jag inte somnade på dom så tog jag 1 till och efter den 3e är allt svart...

Vaknar nästa dag upp i ambulansen på väg in till akuten och hade då fått i mig runt 22 tabletter och är satan så groggy och kan inte gå alls, jag skulle börjat jobba kl 14:00 på dagen men min far hade inte fått liv i mig så han ringde till min mor som kom hem från sit jobb och såg det tomma paketet med tabletter, och hon ringde då ambulans.

Väll på sjukan konstaterar dom att det var ett självmordsförsök men allt jag ville var ju fan att somna så jag kunde jobba dan efter... Fick iaf åka hem när dom inte hittade något som kunde vara farligt och jag hade tydligen slitit ut drop och dom vita "kuddarna" jag hade lite varstans på överkroppen själv. Var fortfarande lite groggy dagen efter jag kom hem också.

Efter detta ville jag inte ha ut mer sömntabletter.

Edit: Hade visst velat gå och pissa när ambulansen kom fast jag typ sov och inte kunde gå och trillat och slagit sönder badkaret på toan...
Citera
2009-05-15, 14:00
Medlem
Hur bra är Imovane att flumma på jämfört med övriga, liknande preparat? Funderar på om jag ska flörta till mig något bättre av psykiatern för att de "inte fungerar" eller är det klokt att fortsätta på dem?

Kan tillägga att deras riktiga uppgift, dvs få mig att kunna somna in, fungerar rätt okej.
Citera
2009-05-15, 16:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Köld
Hur bra är Imovane att flumma på jämfört med övriga, liknande preparat? Funderar på om jag ska flörta till mig något bättre av psykiatern för att de "inte fungerar" eller är det klokt att fortsätta på dem?

Är inte så vidare insatt men antar att Imovane är en av de bättre "nybörjaralternativen" till att börja flumma på, ger ett skönt rus och man flippar sällan ur som man tenderar att göra på Stilnoct. Vilket preparat använder du nuförtiden, Propavan eller något liknande skit?
Citera
2009-05-15, 21:35
Medlem
Citat:
Är inte så vidare insatt men antar att Imovane är en av de bättre "nybörjaralternativen" till att börja flumma på, ger ett skönt rus och man flippar sällan ur som man tenderar att göra på Stilnoct. Vilket preparat använder du nuförtiden, Propavan eller något liknande skit?

Nej, just Imovane och Sobril. Har dock inte provat flumma på dom ännu.
Citera
2009-05-15, 21:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Köld
Nej, just Imovane och Sobril. Har dock inte provat flumma på dom ännu.

Vilket sammanträffande, precis de två jag använder, men Sobrilen är ju riktigt lam att ens försöka på sig för att få ett rus, tycker jag då. Visserligen går det att spä ut den med alkohol i en del mängder för att bli skön i huvudet, men annars duger den till just att dämpa ångest.

Imovane som sagt är ett bra nybörjaralternativ, men var beredd att du kan flippa första gången, då man är mer mottaglig emot de nya reaktionerna som sker i kroppen. Själv gick jag ut och slog sönder saker i bostadsområdet första gången jag petade Imovane. Nuförtiden ligger man mest i soffan och ser på teve, och mår toppen, utan komplikationer.
Citera
2009-05-15, 22:00
Medlem
VONKANs avatar
Äh fan vad less jag blir. Nu funkar varken imovane eller stilnoct sådär roligt. Nu duger de bara att sova på.
Det är iofs det de är till för...jorå såatte...
Citera
2009-05-15, 22:22
Medlem
Citat:
Vilket sammanträffande, precis de två jag använder, men Sobrilen är ju riktigt lam att ens försöka på sig för att få ett rus, tycker jag då. Visserligen går det att spä ut den med alkohol i en del mängder för att bli skön i huvudet, men annars duger den till just att dämpa ångest.

Imovane som sagt är ett bra nybörjaralternativ, men var beredd att du kan flippa första gången, då man är mer mottaglig emot de nya reaktionerna som sker i kroppen. Själv gick jag ut och slog sönder saker i bostadsområdet första gången jag petade Imovane. Nuförtiden ligger man mest i soffan och ser på teve, och mår toppen, utan komplikationer.

Jag var kanske lite otydlig, men min fråga var ifall jag borde "byta upp" mig eller om mina nuvarande mediciner faktiskt är bra (i jämförelse med andra benson).

Men Imovane är alltså okej och behöver inte bytas upp mot något starkare? När det kommer till Sobril, som jag har i syfte att bota ångest var, var det även snack om Stesolid. Är det bättre är flumma på, om inte, vad bör jag annars försöka satsa på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in