2019-11-18, 23:45
Medlem
Drugsmart100s avatar
Tjena varför känner jag inget av 2st 5mg imovane tog dom för runt 45min sen, vet någon varför jag inte känner nått, det är första gången jag testar imovane men vafan, känner mej inte trött eller något ingen metall smak heller i munnen och så väger jag 53kg ish
Citera
2019-11-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drugsmart100
Tjena varför känner jag inget av 2st 5mg imovane tog dom för runt 45min sen, vet någon varför jag inte känner nått, det är första gången jag testar imovane men vafan, känner mej inte trött eller något ingen metall smak heller i munnen och så väger jag 53kg ish

Imovane är inte något man direkt blir jättetrött av iaf inte för mig dock hjälper en somna snabbare.
Citera
2019-11-20, 07:21
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugsmart100

Ja ta å lägg dig ner i sängen dock slappna av ja som ätit dem längre än dig tar det ungefär 45-1tiimma så tar det lugnt bara

Mvh
Smoker
Citera
2019-11-23, 02:42
Medlem
Jag har tagit nästan 2 st 5,5% cider för 3 timmar sedan.
Är det ok att ta en imovane till sömnen? Kommer jag bli konstig? Känner inget av alkoholen
Citera
2019-11-24, 22:03
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Jag har tagit nästan 2 st 5,5% cider för 3 timmar sedan.
Är det ok att ta en imovane till sömnen? Kommer jag bli konstig? Känner inget av alkoholen
Säkert för senr svar men Ja det är ok. Hur gjorde du?
Du drack jätte lite så ingen fara o ts en tablett..
Skillnad om va asspackad o slängde i dig massa..
Citera
2019-11-25, 09:43
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Vad innebär Stillnoct tomten?

Det innebär att du under påverkan av stilnoct börjar göra skumma grejer. Vaknar du exempelvis upp på morgonen & ser att du ätit betydligt fler tabletter än tänkt, eller att du hittar en tejprulle i kylen, så kan man säga att ”stilnoct-tomten” har varit på besök.
Citera
2019-11-26, 02:03
Medlem
LemPicas avatar
Tja

Vad boostar/påverkar Stilnoct mest? (Och även benso).
Grapefruktjuice eller alkohol?
Vill boosta då jag behöver mer än en 10 mg tablett för att somna, men sjukvården får ju inte skriva ut mer än 10 mg/natt.
Jag är inte ute efter att flumma utan efter att somna.

Tack på förhand fellow flashbackers 🙂
Citera
2019-11-26, 02:10
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Quetiapin (Seroquel) minst 200mg eller Nozinan, ev propavan lergigan forte och lågdos Mirtazapin. Då slipper du alla jävla benzos, det är inte bra att ta dem. Avgiftningen från narkotika blir möjlig och garanterat bra sömn.

Hur fan kommer man över Quetiapin eller Nozinan?
Min läkare har inte ens hintat om dom läkemedlen trots sömnutredning m.m.
Vore guld om jag kunde gå över till, alternativt varva mellan dessa och Stilnoct för att inte bygga tolerans.
Efterfrågar inte försäljning utan efterfrågar tips om hur jag går tillväga för att få dessa mediciner.
Citera
2019-11-26, 16:37
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Om man brukar använda Imovane men nu fått Zopiclone Orion utskrivet, kan man begära Imovane istället? Med tanke på att den har generiskt utbyte.
Citera
2019-11-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Om man brukar använda Imovane men nu fått Zopiclone Orion utskrivet, kan man begära Imovane istället? Med tanke på att den har generiskt utbyte.
Meddela din läkare att sätta "FÅR EJ BYTAS" när h*n skriver receptet. Har bara fått stilnoct och inte zolpidem, förutom när det var slut i landet, då fick jag zolpidem ratiopharm trots notisen. Vet tyvärr ej hurvida du kan byta när du redan har recept på specifik tillverkare men du kan ju testa.
Citera
2019-11-27, 01:13
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski

Man kan välja mellan olika tillverkare själv. Bara fråga efter Imovane på apoteket, så får du det istället för Orion.
Citera
2019-11-27, 13:29
Medlem
sepekastrulls avatar
Om jag förbrukar 20mg Zolpidem om dagen, där jag tar det i doser på 5mg - 4 gånger om dagen i säg ett år.

Kommer en nedtrappning att krävas för att undvika krampanfall, eller är den dagliga dosen så pass låg att krampanfall inte kommer på tal?

Jag tar då 5mg på morgonen, 5mg lunch, 5mg eftermiddag & 5mg kväll. Har inga sömnproblem, utan använder denna istället för xanor för min ångest. Zolpidem & xanor är båda väldigt snabbverkande, och för mig personligen så hjälper Zolpidem väldigt bra mot min ångest & har gjort länge. Därav väljer jag Zolpidemet före då det känns mycket snällare mot kroppen när det kommer till att ta uppehåll / tända av.

Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in