2011-04-28, 09:30
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
Arg trött och förvirrad text

Jahapp, var tillräckligt trött/stressad för att överhuvudtaget tänka på Sonata, fick istället hem en låda Stilnoct.

Doktor- Men då kan du testa Zopiklons syster: Zoldipem.

Danneoh- Men om det är dess syster har det väl ungefär lika effekter, kommer det verkligen fungera bättre, än Zopiklonet, eller alls?

Doktor- Ja vi kan ju testa, ring mig om några dagar så får vi se.

Alltså, hade dessa jävla doktorer haft en femtedel av den kunskap jag har hade ju 99% av allas sömnproblem varit lösta.
Citera
2011-04-28, 15:36
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
tjena wööh. fick 30 st imovane utskrivna idag! om jag mot förmodan ska sälja till någon, hur mkt tar man då för ett piller?
Citera
2011-04-29, 21:49
Medlem
danneohs avatar
Vilka Z-preparat är korstoleranta?

Jag har nu sökt hjälp i alla möjliga trådar, men utan hjälp blir jag illa tvungen att starta en ny tråd.

Vilka Z-preparat är korstoleranta?

Jag lider av relativt grova insomningsproblem, jag får Zopiklon (Imovane) utskrivet för detta och det fungerade bra till en början, sedan blev jag mer eller mindre immun, idag har jag både Zopiklon och Zolpidem (Stilnoct) utskrivet för att alterera med, men jag vill minnas att just dessa är korstoleranta? Hur ligger det till med Zaleplon (sonata)?

Egentligen ointressant, vill bara veta vilka Z-preparat är korstoleranta, är det alla?
Citera
2011-04-29, 22:28
Medlem
Jag har för mig att de är alla Z :/
Citera
2011-04-29, 22:39
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bert1l
Jag har för mig att de är alla Z :/
Ja, det var vad jag befarade.. Men hur fan kan min doktor då skriva ut skiten? Hon om någon måste ju veta att det ligger till så..
Citera
2011-04-29, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
Ja, det var vad jag befarade.. Men hur fan kan min doktor då skriva ut skiten? Hon om någon måste ju veta att det ligger till så..

Läkarna är inte så bra som man tror, ja ställde en fråga till min läkare som handlade om imovane, så svara han ialf, De kan inte jag svara på men jag tror att du kan dedär bättre än mig
Citera
2011-05-01, 03:02
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=ZiWRhl6PIAw

Jag visste inte att jag var uppe och sprang på nätterna. Vet inte om jag ska kalla det sömngång på filmen då jag faktiskt trodde mig tala med någon annan och börjar prata om "operationer".

Hade inget minne av detta i efterhand.

Har haft liknande episoder på sistone då jag på eftermiddagen inte vet var och när jag sovit samma dag och framför allt vad som hänt igår kväll sedan jag tog zolpidem.
Citera
2011-05-04, 16:28
Medlem
Hej.
Jag har cymbalta utskrivet och äter 60mg om dagen.
Jag har ätit tradolan och slutat med det sen en vecka tillbaka och jag mår riktigt bra!
MEN, jag har ett problem jag får alltid en fet ångest efter 20min när jag ligger i sängen och ska sova.
Jag har försökt med alimemazin men det hjälper inte!

Min fråga är då; Kan jag ta en imovane och somna gott tror ni och vakna utan bieffekter och påverkar det Cymbaltan?
Citera
2011-05-04, 18:39
Medlem
Vad är det här med grapejuice? aldrig hört det förut, låter som en skröna?
Citera
2011-05-04, 20:52
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vicioussid
Vad är det här med grapejuice? aldrig hört det förut, låter som en skröna?

Handlar om hur olika substanser bryts ner, grapefrukt innehåller en del som påverkar nedbrytningen av substanser i kroppen och på så vis kan ge starkare/längre effekt.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._by_grapefruit
Citera
2011-05-04, 21:35
Medlem
Kubs avatar
Jävlar vad jag vill ha mina imovane. Beroende är jag säkert, men skit samma. Att ha försäkringen att jag med 99% säkerhet kommer somna är guldvärt. Fick 60st 7.5mg som skulle räcka två månader, nu har det gått 40 dagar och de är slut. Jag ringde läkaren och sa att 1st inte bet på mig längre, sa att 2 fungerade mycket bättre och hoppades på tillstånd om att höja den, han sa att jag kunde höja den till 1.5st per dag. 60/1.5 är 40, alltså kan jag gå och förnya receptet och säga att jag ätit 1.5 dagligen. Men han vet att jag ringde efter 25 dagar, därför borde jag klara mig drygt en vecka till. Är det värt att vänta, eller kommer han bli arg om jag säger att jag ätit 2st de dagarna 1st inte gjorde susen?
Citera
2011-05-04, 22:51
Medlem
Det här är ju djävulens piller alltså.. Jag blev helt knas på imovane för några dagar sen. Tog 15mg, gick o la mig. En timma senare hade jag gått upp o käkat resten av pillrena jag hade kvar. Och drack nästan en sjuttis JD. Trashade lägenheten, slängde glas i väggen, slog sönder mina gitarrer, Alla rena o smutsiga kläder låg utspridda i hela lägenheten. Trodde väl jag var någon rockstjärna eller nåt. Och inget av det här minns jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in