2014-02-15, 04:29
Medlem
Antiseptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
en ganska nära bekant poppa en stilnoct och kanske 9-10 premazepam sammanlagt under loppet av 2-3 timmar igår.

Han berättade att han blev speedad precis som när han går på något halvdant men verkande tjackpreparat. Ringde runt till massa polare eftersom han var tvungen att prata och vara social. Under ett av samtalen börjar han hallucinera, riktiga jävla hallisar och inte färgändringar eller så. Utan det han såg var olika sorts små människor. Först en liten liten indie som stod vid hans skrivbord som rörde sig lugnt och sansat och som verkade tycka skrivbordet var väldigt intressant.

Sedan började kläderna på hans stol röra sig också som om något låg under dom. Händer sträcktes ut ur klädhögen och ibland mötte den lille indien min väns blick. Då hade min polare tydligen satt sig i sin tv soffa för att se om det blev någon skillnad, innan låg han i sängen. Det tar några minuter tills han börjar se genomskinliga varelser med tydliga konturer av små barn som går omkring i hans rum och passerar imellan hans ben/kropp. Han beskrev hur han tydligt kunde urskilja hårstrån och vad för sorts klädesplagg de små varelserna eller barnen hade på sig. Även ett litet barn ska konstant befunnit sig i hans hall och gömt sig delvis bakom en väg. Barnet har tydligen stått och vinkat åt honom, vanliga vinkningar blandat med lockande vinkningar.

Barnet i halen stirrade ibland på honom och ibland ändrades ansiktet till demoner/monster/deformerade människoansikten. Det var ända gången han tyckte det var obehagligt sa han till mig. De genomskinliga varelserna och den lille indien kändes inte hotfulla rent psykiskt. Han berättade även att han var "helt klar" i skallen och visste att det inte var på riktigt även om det var otroligt verkliga hallucinationer stundtals, så rädd var han aldrig riktigt förutom för den där långa armen me de långa fingrarna som vinkade till honom och ändrade form på sitt ansikte.

Jag tänker mig att det inte är stilnocten för den måste ha gått ur kroppen vid den tidpunkten synförvrängningarna började, plus att han bara tog EN. Han är jätte fundersam och jag försöker bara lugna ner honom genom att säga att det förmodligen är en mix av dålig sömn (det vet jag att han har problem med ibland) och kanske, kanske premazepamen.

Har någon av er råkat ut för något sånt här? Vad tror ni är orsakerna?

EDIT: Jag har fått bekräftat att han har pratat med två personer igårkväll/natt/tidig morgon av personerna själva. De sa att han var väldigt pratglad men lät rätt nykter och klar. Kunde formulera sig mycket väl och återge bra beskrivningar av det han såg och upplevde.

Inga konstigheter, jag trippar alltid på mina stilnoct, räcker ned 10-15 mg för mig och att hålla sig vaken när man är allmänt trött.

Börjar alltid med dubbelseende sen får jag samma typ av hallucinationer som din polare.

Tycker nästan stilnoct är roligare än svamp.

Lite mer kärlek och magi i Svamp/4-ho-met men tripparna på stilnoct är ofta roligare och lite mer cirkus

Premezepamen påverkade nog bara trippen marginellt. 30 mg zolpidem är en väldigt stark dos utan tolerans.

Mvh
Citera
2014-02-15, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antiseptisk
Imovanen hade jag sålt direkt för 200 kr kartan.

Mina stilnoct säljer jag inte ens för 400kr kartan, värderar dem så jävla högt.

Skulle någon semipolare få köpa efter att ha tjötat sönder mig skulle jag ta 50kr för en 10mg utan att skämmas, lätt. Guld värda när man har genuina problem.

Mina närmsta vänner som är 3 st brukar få 2 var när jag hämtar ut nya pack.

Tar hellre 100 stilnoct än 1000 imovane.

Kroppens toleransutveckling mot zopiklon går för fort och tar mycket längre tid att få ner.

Har käkat 1000 tals av både zolpidem och zopiklon.

Zolpidem gör dig typ aldrig besviken.

MEN just nu pga av den jävla komabenson flubro är mina stilnoct inaktiva......
Jodå det stämmer exakt in på mig med fast med den lilla skillnaden att jag värderar Imovanen så enormt högt. Köpte 25st för en femhundring igår och tyvärr e gatupriset på Zop/Im 30 spänn i den här staden. Känner själv att jag e rätt lyckligt lottad, att få ge 20kr/st för 25st kan jag göra som igår då nån rödnäsa kommer o frågar. Normalt köper jag 100-pack för 1000-1500kr beroende på vem det är.
Stilnoct e det gift som min läkare envisas med att skriva ut hur många som helst. Innan skrev han 100st Imovane och förnyade var sjunde vecka, i sept-13 alltså nu i höstas ändrade Dr Krall receptet till 100st(en burk) Stilnoct 10mg med förnyat recept var 30:e dag, har doseringen 30mg vid sänggående. Jag kan en del om mediciner men varför byta Imo till Still då jag funkade på Im? Andra frågan blir varför han då sätter in en så hög dosering? Detta innebär att jag blivit tvungen att köpa mina Imovane/Stilnoct svart lr helt enkelt via gröna inrikes shoppar=svindyrt, och shoppar inom Eu/Uk vilket ju bli billigare men ta i trä har tullen aldrig snott en enda av tolv försändelser.
Stilnocten rör jag ej, nån polare kan få en näve då han frågar, vill ju ha imovanen tillbaka så jag tar ut varje månad enl receptet för att han ej ska använda det mot mig!!
PS: I andraländer är det ju stilnoct, ambien samt andra zolpidemsorter som ses hårdare på, läste även fass o där e maxdos 10mg till natten så man undrar om min doktor själv gräver lite för djupt i pillerburkarna Ha en trevlig lördag på er flashisar, det ska jag ha! Pz MrAlpra
Citera
2014-02-15, 12:31
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanktion
Jag poppar oftast bara en, men fredag lördag kan det bli både tve och tre... Jag känner redan ett psykologiskt behov, de är redigt najs, särskilt med några rom och cola... Men resten ska bli nedrtappning på havla... Vill inte ligga som en blandning mellan disktrasa och landad gädda i atvändning/abstinens...
Oroa dig inte.
Zopiklon har så kort halveringstid så du tänder av varje dag innan du hinner ta en ny med dina små intag.
Sen ska man aldrig underskatta ett psykiskt beroende, men det tåget verkar redan ha gått.
Citera
2014-02-16, 05:11
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Kan jag kombinera Imovane med nått så jag sover tyngre..
Imovanen får mig att somna jäkligt snabbt..
Men vaknar ju likväl efter 4-5 timmar då effekten gått ur..

Citat:
Ursprungligen postat av Antiseptisk
Lergigan tycker jag är bäst.

Annars funkar propavan, theralen, mirtazapin och mianserin bra med.

Är det bara i början då man käkar propavan man känner av segheten dagen efter..
Kommer den att avta så småningom..?
Citera
2014-02-16, 07:38
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Nja, käkade Propavan rätt länge och segheten försvann aldrig. Men man blev ju van vid att vara trött och lite zombie.
Citera
2014-02-16, 13:03
Medlem
Antiseptisks avatar
Citat:

Tycker definitivt segheten försvinner.

Blir inte ens efterseg på 50 mg längre.
Citera
2014-02-17, 00:57
Medlem
Garfield1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaser (old)
är det någon annan än jag som upplever ett härligt välbefinnande av stilnoct? tog det varje dag ett par månader, hade ett helvete att sluta. otroligt vad man gör för att uppleva något annat än vardagens gråhet. För de som inte vet är stilnoct ett diaboliskt sömnmedel, tar du för mycket flippar du ut och kommer inte ihåg ett skit senare. inget bra sömnmedel heller, inte att rekommendera mao.

Käkar imovane ibland som försök till sömn då jag sover extremt dåligt, men dom nätter jag inte kan somna ändå av sömntabletterna går jag och sätter mig här i stället i ett väldigt behagligt "rus", vet int vad man ska kalla det, ett härligt välbefinnande som TS sa för 13 år sedan. Var detta helt nytt då på den tiden, komma massa av olika sådana här mediciner då elr vadå?
•Den är ju inte benzo i dessa imovane, så vad är det som gör det så skönt typ?
Käkat zolpedem ochså och där kunde jag verkligen känna mig hög, inte som nu, utan mer hög om det är så när man är hög "på riktigt".
© Jag minns jag mindes inget och datorn såg helt mongo ut, fatta inget trodde det var magen så jag gick ner till skethuset, reser mig för att torka och jag bara faller rätt fram med huvudet först mot vägen med en rejäl smäll, fattar inte, sätter mig igen och gör samma ska sedan igen. Går upp till sängen efter det och slänger mig mot sängen men missar av någon anledning och crashar rätt in i brorsan dörr han vaknar och jag går och lägger mig sedan.

Är en riktig nybörjare när det kommer till "droger".

•Men undrar också, ni som vart höga på tabletter och rökt cannabis, hur lik är deras rus när det känns som bäst? eller är det helt olika och det är för det finns så mycket olika knarsorter med olika rusresultat? fatta ni?
Citera
2014-02-17, 01:14
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garfield1337
Käkar imovane ibland som försök till sömn då jag sover extremt dåligt, men dom nätter jag inte kan somna ändå av sömntabletterna går jag och sätter mig här i stället i ett väldigt behagligt "rus", vet int vad man ska kalla det, ett härligt välbefinnande som TS sa för 13 år sedan. Var detta helt nytt då på den tiden, komma massa av olika sådana här mediciner då elr vadå?
•Den är ju inte benzo i dessa imovane, så vad är det som gör det så skönt typ?
Käkat zolpedem ochså och där kunde jag verkligen känna mig hög, inte som nu, utan mer hög om det är så när man är hög "på riktigt".
© Jag minns jag mindes inget och datorn såg helt mongo ut, fatta inget trodde det var magen så jag gick ner till skethuset, reser mig för att torka och jag bara faller rätt fram med huvudet först mot vägen med en rejäl smäll, fattar inte, sätter mig igen och gör samma ska sedan igen. Går upp till sängen efter det och slänger mig mot sängen men missar av någon anledning och crashar rätt in i brorsan dörr han vaknar och jag går och lägger mig sedan.

Är en riktig nybörjare när det kommer till "droger".

•Men undrar också, ni som vart höga på tabletter och rökt cannabis, hur lik är deras rus när det känns som bäst? eller är det helt olika och det är för det finns så mycket olika knarsorter med olika rusresultat? fatta ni?

Imovane är väl mer än insomningtablett..
Tar jag en 5mg så sover jag endast 4 timmar...
Så har efter tips här börjat blanda med propavan..
Så får se om det ger nån skillnad..
Citera
2014-02-17, 07:40
Medlem
Jag är tydligen tolerant mot 15mg imovane, testade ta 22,5mg och då funkade den. Hur länge tar det innan toleransen går ner så att det räcker med 7,5mg igen? Har ätit i några månader, haft uppehåll en vecka, sen börjat igen ett par gånger.
Citera
2014-02-17, 08:25
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negaduck
Jag är tydligen tolerant mot 15mg imovane, testade ta 22,5mg och då funkade den. Hur länge tar det innan toleransen går ner så att det räcker med 7,5mg igen? Har ätit i några månader, haft uppehåll en vecka, sen börjat igen ett par gånger.

En vecka eller två brukar räcka.
Citera
2014-02-17, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
En vecka eller två brukar räcka.
Tack. Syftade nu inte på sömneffekten utan flummeffekten. Tror du den också är tillbaka efter 2 veckor för 7,5mg?
Citera
2014-02-17, 09:31
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negaduck
Tack. Syftade nu inte på sömneffekten utan flummeffekten. Tror du den också är tillbaka efter 2 veckor för 7,5mg?

Ja, du lär bli påverkad. Brukade alltid känna av 7.5 mg efter två veckors uppehåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in