2017-02-10, 00:27
Medlem
Experimenterat med det mesta i benzo väg i måttliga mängder under flera år.
Senaste året har ja köpt "riktig" benzo då de bra rc prylarna blev klassade.
Har haft rivotril som Nr1 lite då och då och xanor nån gång ibland...

För några veckor sen köpte ja på mig 50 pix 7,5 imovane för att experimentera lite...
Tagit 1 pix per kväll i 7 dagar nu och helt skippat rivotril och xanor.
Det ja förundras lite över är att ja inte alls haft det jobbigt och svettigt (ångest/AT/mm)??

Så till min fråga, håller effekten av imovane i sig även över dagen?...
Citera
2017-02-10, 13:15
Medlem
Förr tog jag Zopiklon 7,5 mg men sen fick jag Stilnoct 10 mg men vaknar ännu runt 2-3 på morgon sidan brukar ta 2 men då började läkaren räkna dom så jag får ligga vaken resten av natten men tar 2 insomningstabletter... hur fasen ska man få sova en hel natt?
Citera
2017-02-10, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppmarksam
Förr tog jag Zopiklon 7,5 mg men sen fick jag Stilnoct 10 mg men vaknar ännu runt 2-3 på morgon sidan brukar ta 2 men då började läkaren räkna dom så jag får ligga vaken resten av natten men tar 2 insomningstabletter... hur fasen ska man få sova en hel natt?
Zopiklon är bättre om du har problem med tidiga uppvaknanden då effekten varar avsevärt mycket längre än zolpidem. Se om du kan byta tillbaka.
Citera
2017-02-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Zopiklon är bättre om du har problem med tidiga uppvaknanden då effekten varar avsevärt mycket längre än zolpidem. Se om du kan byta tillbaka.

Dom gav mig Stilnockt för att jag vaknat tidigt men nu på sista tiden vaknar jag så tidigt & sen får sova på dagen med en stesolid men tyvärr är vänte tiden så lång här i Lule har hunnit in och ut på akuten innan dess pga självmords försök.
Citera
2017-02-10, 20:08
Medlem
Citat:
Dom gav mig Stilnockt för att jag vaknat tidigt men nu på sista tiden vaknar jag så tidigt & sen får sova på dagen med en stesolid men tyvärr är vänte tiden så lång här i Lule har hunnit in och ut på akuten innan dess pga självmords försök.
Vad ska man säga, "I feel you bro"... Det är fruktansvärt svårt att få den hjälp man behöver även här nere i de sydligare delarna av landet. Utifrån egen erfarenhet kan jag dock säga att om ditt problem till största del beror på att du vaknar långt innan du borde vakna så kommer Imovane/zopiklon vara mycket mer hjälpsamt än Stilnoct/zolpidem. Stilnoct är en kortverkande, ren insomningstablett medan Imovane inte har samma, vad ska man säga, "däckande" effekt men däremot hjälper dig bibehålla sömnen desto längre. Jämför den biologiska halveringstiden på de olika preparaten så ser du skillnaden.

Själv har jag inga problem med att vakna mitt i natten men upplever ändå att imovane fungerar bäst då det tar sådan jävla tid för mig att somna oavsett preparat att Stilnoct helt enkelt inte hinner verka ordentligt.

Stesolid har jag dock ingen koll på (är det benzo? ssri? vet ej) men om det är någon slags benzo så skulle det kunna vara så att den har någon slags inverkan (korstolerans) på de andra tabletternas effekt. Kan inte uttala mig helt säkert om det dock.
Senast redigerad av Netzach 2017-02-10 kl. 20:11.
Citera
2017-02-11, 01:20
Medlem
argusdemons avatar
Är Zolpidem/Zopilkon narkotikaklassat i England eller Tyskland?
Citera
2017-02-11, 01:31
Medlem
Citat:

Nu vet jag inte om Du går på någon antidepresiv? Annars kan du be om Mirtazapin eller minaserin och det räcker med en halv 15 mg för att sova länge och så kombinerar du den med zolpidem då lär du få sova ut.. annars är det propavan,theralen,atarax mm du får kombinera med!

Vården är nu mer restriktiv med narkotika mediciner än den någonsin varit! För typ 7-8 år sedan kunde jag utan problem få ett recept på 3x100 imovane då var det inga problem att ta en till om man vaknade..
Nu får jag nöja mig med 30st i månaden med uttags intervall! Så det gäller att kunna hitta något att bosta med så man får sina 8 timmars ZZZzzz...
Citera
2017-02-11, 14:19
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giacometti
Experimenterat med det mesta i benzo väg i måttliga mängder under flera år.
Senaste året har ja köpt "riktig" benzo då de bra rc prylarna blev klassade.
Har haft rivotril som Nr1 lite då och då och xanor nån gång ibland...

För några veckor sen köpte ja på mig 50 pix 7,5 imovane för att experimentera lite...
Tagit 1 pix per kväll i 7 dagar nu och helt skippat rivotril och xanor.
Det ja förundras lite över är att ja inte alls haft det jobbigt och svettigt (ångest/AT/mm)??

Så till min fråga, håller effekten av imovane i sig även över dagen?...

Intressant. Kan inte ge dig svar utan mer fylla i.

Innan jag hade imovane så åt jag maxdos SSRI. Lider av ångestproblematik. Nu med imovane har jag sänkt den på egen hand till hälften just för att jag känner mig så mkt. mer harmonisk dagen efter intag av imovane.

Harmonin kan bero på att jag inte känner samma oro inför hur natten ska bli, placebo eller att det mkt. riktigt finns spår kvar.
Citera
2017-02-11, 22:45
Bannlyst
Joinar denna fanclub, tidigare var Imovane en stor favorit för mig, Köpte det ofta billigt av två polare som fick utskrivet utan att använda själv, skön eurofori, flummig och allmänt skön drog, nu har den ena kilat vidare och den andra får inte ut det längre så nu får jag inte tag i några imovane men den ligger mig alltjämt varmt om hjärtat!
Citera
2017-02-12, 02:43
Medlem
LilaFlaskas avatar
Stilnoct fungerar inte alls att sova på för mig, effekten är borta innan jag hunnit somna.
Blir lämna in 250-270 st på apoteket, tur man har 500 Imovane kvar att ta ut.
Stilnoct var värdelöst att flumma på, fick stora minnesluckor på bara 20mg.
Citera
2017-02-12, 12:37
Medlem
Kom över en karta 7.5 mg , tog på mig två st men vågar inte mer just nu för vill inte tappa minnet. 2 st borde vara ok för att flumma hos en med ingen tolerans? får see om jag kommer joina denna fanclub
Edit : Flumma o flumma, borde iaf få mig att känna något som ´höjer vardagen
Senast redigerad av Engenberg 2017-02-12 kl. 12:57.
Citera
2017-02-12, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Kom över en karta 7.5 mg , tog på mig två st men vågar inte mer just nu för vill inte tappa minnet. 2 st borde vara ok för att flumma hos en med ingen tolerans? får see om jag kommer joina denna fanclub
Edit : Flumma o flumma, borde iaf få mig att känna något som ´höjer vardagen

Lite vajig bara i en stund. Poppar med en till och tänder en liten gås, får se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in