2010-04-06, 16:56
Medlem
zebbe36s avatar
Idag var jag hos läkaren. Jag ville ha ett recept på Imovane.
Fick tid nu på eftermiddagen, perfekt. Läkaren tog 200 för besöket, och efter en stunds prat fick jag mitt recept på 30 7,5 or. Gick till apoteket och löste ut dom.
Hmm 260 spänn för en 30 ask. det är ju ocker.
Det blir ju billigare att handla från min nätkran.
Jaja det fick gå för denna gången. Det var enbart för att jag inte orkade vänta 5-7 dagar.
Citera
2010-04-06, 17:17
Medlem
mindwalkers avatar
Tog en 7.5mg igår natt och dricker öl idag, känns lite som om jag är kvar i en svag dimma, undrar bara om det är så att jag kommer vara slö nu idag när jag dricker öl?
Citera
2010-04-06, 18:11
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindwalker
Tog en 7.5mg igår natt och dricker öl idag, känns lite som om jag är kvar i en svag dimma, undrar bara om det är så att jag kommer vara slö nu idag när jag dricker öl?

Det har gått ur kroppen vid den här tidpunkten, det är bara allmän seghet efter att ha sovit djupare.
Citera
2010-04-06, 22:02
Medlem
BillysBlods avatar
Frågor.

1. Hur många timmar efter man tagit imovane (en 7.5mg-tablett) tar det då det är helt ute och sinnet är helt befriat från påverkan så att säga.
2. hur många dagar måste man vara utan imovane för att toleransen ska vara helt återställd till noll?
Senast redigerad av BillysBlod 2010-04-06 kl. 22:08.
Citera
2010-04-06, 22:22
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillysBlod
Frågor.

1. Hur många timmar efter man tagit imovane (en 7.5mg-tablett) tar det då det är helt ute och sinnet är helt befriat från påverkan så att säga.
2. hur många dagar måste man vara utan imovane för att toleransen ska vara helt återställd till noll?

Båda frågorna är ju högst individuella, kroppsfett, metabolism, fysisk träning.. Ja, det mesta måste räknas in.
Generellt sett så är Zopiklon-påverkan ur kroppen efter drygt 6 timmar då halveringstiden ligger på 2-3 timmar, men undantag finns ju förstås.

Om vi nu går till tolerans-frågan, det bygger ju på hur stora mängder du tar samt hur ofta du tar. Vi kan ju ta läkarexempel, de brukar vilja gå på en 7.5mg var tredje dag för att man inte ska bygga ett beroende eller höja sin tolerans, hur mycket det stämmer vet jag inte. Jag skulle säga fyra-fem, kanske runt en vecka för att ha nollat toleransen varje gång.
Citera
2010-04-06, 23:16
Medlem
Buttersss avatar
Usch, svepte 20mg stilnoct å 10mg imovane, krossade i ett halvt glas vatten..va inte det godaste, men hoppas på en nån två mysiga timmar..
Citera
2010-04-07, 00:34
Bannlyst
Fattar inte, ätit stilnoct (40mg som max) men fick aldrig några hallisar. Ätit ett flertal gånger, doser frånt allt mellan 10mg och 40mg. Det ända var väll att jag fick jävligt kass balans. Hur fan gör ni?
Citera
2010-04-09, 22:37
Medlem
hiphopopotamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Fattar inte, ätit stilnoct (40mg som max) men fick aldrig några hallisar. Ätit ett flertal gånger, doser frånt allt mellan 10mg och 40mg. Det ända var väll att jag fick jävligt kass balans. Hur fan gör ni?

Vissa har turen att lyckas få hallisar, andra får nöja sig med dålig balans/minnesluckor.
Citera
2010-04-09, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Idag var jag hos läkaren. Jag ville ha ett recept på Imovane.
Fick tid nu på eftermiddagen, perfekt. Läkaren tog 200 för besöket, och efter en stunds prat fick jag mitt recept på 30 7,5 or. Gick till apoteket och löste ut dom.
Hmm 260 spänn för en 30 ask. det är ju ocker.
Det blir ju billigare att handla från min nätkran.
Jaja det fick gå för denna gången. Det var enbart för att jag inte orkade vänta 5-7 dagar.

Pucko om du har en kontakt med din läkare så behöver du aldrig betala över 1800kr om året för
medicin, så om du hade gått din 4grr så hade du haft gratis i 8månader....

mvh
Citera
2010-04-10, 18:37
Medlem
Sleazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
För bäst effekt krossar man dom, tillsätter vatten och suger upp det i en pump och för upp.
Känns absolut ingenting...att torka sig i röven är betydligt "obehagligare".
sedan så kan man ju också smörja in arslet i t.ex vaselin eller matolja har man inget så funkar väl smör också...

men som du säger,det är verkligen inte obehagligt alls, för dom flesta iaf.
Citera
2010-04-10, 19:17
Medlem
MoBoHhs avatar
Tjenna! Jag fick precis två st imovane 7.5mg. Och jag har fem bärs också Tror ni det räcker med två bärs och en imovane för att bli något "flöddrad" ? Måste spara öl om jag får "abstinens"

Peace
Citera
2010-04-10, 21:21
Medlem
zebbe36s avatar
Jaha en typisk newbie fråga.
Då får jag önska dig en godnatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto