Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Jag har också dessa problem men jag är övertygad om att det är stressrelaterat eftersom jag hade dessa bekymmer långt innan jag börjat använda vid behov. Jag är övertygad om att situationen hade varit värre om jag inte hade kunnat få koppla av då och då.
Håller helt med, Under de perioder jag käkat zopiklon så har minnet varit mycket sämre, det var dessutom svårt att inse det själv.
Första timmarna på dagen kan vara som en dimma efter att man kvällen före har ätit sina sömnpiller.
Dagar flyter ihop och det blir svårt att säga när saker har hänt.
Har haft imovane utskrivet i två år, i perioder man har tolerans så är det lika illa.
Går väldigt sällan över 10mg och aldrig över 15mg, ligger ofta på 7,5mg men det räcker för att minnet ska försämras.
Har på senare tid sovit sämre när jag tagit imovane, vaknar upp tidigt och kan inte ta mig upp ur sängen och kan heller inte somna om.
Enligt sängpartnern så ligger jag även ibland och sjunger ljudligt under småtimmarna
Det är dock när mianserin och tramadol är inblandat.
Börjar nästan föredra mianserin som sömntablett framför imovane, trots att den inte har någon narkotisk verkan.