2013-03-19, 21:13
Medlem
ungochdums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
å fy fan nu finns det inga kvar grabbar. hade 6,5 piller början av dagen sen tog jag 3,5 och sen sket det sig tyckte att de verkade lite vagt tog dom sista 3 också nu har jag fan inga zoppisar kvar men hoppas jag mår bra!
låter inte stabilt :P
Citera
2013-03-19, 21:45
Medlem
MrJakes avatar
Hur mycket grapejuice (märket är godmorgon red grapefruit) behöver jag egentligen dricka för att boosta mina stilnoct? Och hur många timmar innan? Tänkte ta 20mg stilnoct innan sänggående. Har druckit ett par folkisar och käkat en 7.5 zopiklon senaste timmen också. Har rätt hög tolerans mot z-analoger, så tänkte se om grape är värt att prova!
Citera
2013-03-19, 22:58
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Dricker ej alkohol öht dock är bara ute efter att döda ångest
Då borde väl en 7.5mg Imovane räcka gott och väl?
Citera
2013-03-19, 23:29
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ungochdum
låter inte stabilt :P
Kvar är jag. Ska inte säga att jag blev nämnvärt påverkad haha visst jg vinglar och så men har inte flippat ut. Kanske för att de gick ut november 2012. men vet inte kanske inte ens kommer ihåg detta imorgon surt att inte ha några zopiklonare kvar. kanske inte kommer ihåg att jag tagit dom när jag vaknar vettefan fuck life liksom
Citera
2013-03-19, 23:32
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Då borde väl en 7.5mg Imovane räcka gott och väl?

har inga zoppar kvar jag åt fan upp allt jag hade men är normal. trodde att jag skulle bli värsta bäng men fan här har de inte hänt ett skit
Citera
2013-03-20, 11:32
Medlem
Rommelsteins avatar
Åt upp alla zopparna igår. De måste varit rätt svaga eller något, men har nog en minneslucka därifrån. gjorde väl inget allt för galet. Hur som helst så har jag blandat 15mg sobril, 7,5mg zopiklon, 120mg citodon och 200mg tramadol. börjar känna mig mysig
Citera
2013-03-20, 12:19
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Åt upp alla zopparna igår. De måste varit rätt svaga eller något, men har nog en minneslucka därifrån. gjorde väl inget allt för galet. Hur som helst så har jag blandat 15mg sobril, 7,5mg zopiklon, 120mg citodon och 200mg tramadol. börjar känna mig mysig
Det finns en bättre tråd på laidback för att berätta vilka substanser du är påverkad av
Citera
2013-03-20, 18:04
Medlem
Novemberaftons avatar
Som många påpekat här i tråden så pajjar z-analoger (och benzo) ens minne när man tar dem.(minnes luckor) Jag har märkt att det också fuckat mitt minne på lång sikt. Har ni liknande erfarenhet? Efter ett par års daglig användning av zopiklon och benzo känner jag mig som senildement gubbe. Minns inte personer jag träffat, minns inte event jag planerat att gå på, minns inte saker som jag gjort upp med folk, listan kan göras lång. Mitt "attention span" har blivit som en guldfisk. Om jag lägger min plånbok i högra jackfickan har jag glömt vart jag har den i nästa sekund. Känner mig gravt handikappad av dessa och liknande saker. Har ni liknande problem. Vad kan man göra åt det?
Citera
2013-03-20, 21:18
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novemberafton
Som många påpekat här i tråden så pajjar z-analoger (och benzo) ens minne när man tar dem.(minnes luckor) Jag har märkt att det också fuckat mitt minne på lång sikt. Har ni liknande erfarenhet? Efter ett par års daglig användning av zopiklon och benzo känner jag mig som senildement gubbe. Minns inte personer jag träffat, minns inte event jag planerat att gå på, minns inte saker som jag gjort upp med folk, listan kan göras lång. Mitt "attention span" har blivit som en guldfisk. Om jag lägger min plånbok i högra jackfickan har jag glömt vart jag har den i nästa sekund. Känner mig gravt handikappad av dessa och liknande saker. Har ni liknande problem. Vad kan man göra åt det?
Jag har också dessa problem men jag är övertygad om att det är stressrelaterat eftersom jag hade dessa bekymmer långt innan jag börjat använda vid behov. Jag är övertygad om att situationen hade varit värre om jag inte hade kunnat få koppla av då och då.
Citera
2013-03-20, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoWMeister
Jag har tagit 20X 7.5 mg Imovane. Jag känner inte mycket alls. Och jag had ingen tolerans. kan det vara så för jag åt 3 cheese och 1 hot wing att det inte har börjat påverka än. Känner typ minimalt bara. Hjälp mig snälla! Skulle inte helst vilja ta dom sista 10.

Tack!

Skämtar du nu? 150mg imovane? Gissar du bara dosen när du provar nåt nytt eller är det dessa doser folk gillar?
Jag är ingen inbiten pillerknaprare, har provat "flumma" på ca 30mg, och då hade jag redan tolerans. Det fungerade hyfsat, men 150mg utan tolerans är bara dumt.

Och ja, det är förmodligen maten i magen som påverkar det. Man brukar oftast inte smälla i sig en massa hamburgare innan man ska sova (Det är en sömnmedicin).

Edit: Såg nu att jag svarat på gammalt skit.
Citera
2013-03-20, 22:09
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Jag har också dessa problem men jag är övertygad om att det är stressrelaterat eftersom jag hade dessa bekymmer långt innan jag börjat använda vid behov. Jag är övertygad om att situationen hade varit värre om jag inte hade kunnat få koppla av då och då.
Håller helt med, Under de perioder jag käkat zopiklon så har minnet varit mycket sämre, det var dessutom svårt att inse det själv.
Första timmarna på dagen kan vara som en dimma efter att man kvällen före har ätit sina sömnpiller.
Dagar flyter ihop och det blir svårt att säga när saker har hänt.

Har haft imovane utskrivet i två år, i perioder man har tolerans så är det lika illa.
Går väldigt sällan över 10mg och aldrig över 15mg, ligger ofta på 7,5mg men det räcker för att minnet ska försämras.

Har på senare tid sovit sämre när jag tagit imovane, vaknar upp tidigt och kan inte ta mig upp ur sängen och kan heller inte somna om.
Enligt sängpartnern så ligger jag även ibland och sjunger ljudligt under småtimmarna
Det är dock när mianserin och tramadol är inblandat.
Börjar nästan föredra mianserin som sömntablett framför imovane, trots att den inte har någon narkotisk verkan.
Citera
2013-03-20, 22:46
Medlem
MrJakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Börjar nästan föredra mianserin som sömntablett framför imovane, trots att den inte har någon narkotisk verkan.
Blir det någon zombie-effekt av Mianserin dagen efter? Hur funkar det med doseringen på den? Den lär ju öka noradrenalin vid en viss dos!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in