2016-05-23, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peace.Is.Death
För att göra en lång fråga kort. Går det att ta självmord med en dödlig dos på dessa preparat som tråden avser? Jag misstänker att det är i princip omöjligt efter att ha läst runt lite på nätet. Det är inga roliga preparat att coola på, har jag förstått saken rätt?

mm utan tolerans och alkohol inkluderat, så dör du av en hög dos.
Citera
2016-05-23, 21:42
Medlem
purplepotions avatar
Citat:
För att göra en lång fråga kort. Går det att ta självmord med en dödlig dos på dessa preparat som tråden avser? Jag misstänker att det är i princip omöjligt efter att ha läst runt lite på nätet. Det är inga roliga preparat att coola på, har jag förstått saken rätt?
Ja, du behöver brutala mängder för att dö av en överdos av endast Zolpiedem/Zopiklon.
LD50* för Zolpiedem och Zopiklon ligger på flera hundra mg/kg. Du behöver alltså trycka i dig många tusen milligram för att överdosera så att du dör. Om man däremot blandar in andra droger i bilden så som alkohol så krävs det betydligt mycket mindre för att kola av.

Har dock läst på nätet att någon dött utav en dos på endast 2000mg Zolpidem... det är väl olika från person till person som med allt annat, antar jag.

*LD50 - Lethal dose 50%. En dos som 50% av testobjekten som en viss drog testats på dog av.
Citera
2016-05-23, 22:45
Bannlyst
Citat:

Det går ej enligt mig du måste nå otroliga mängder ,hörde en som bara spydde blod på 150+mg

,tror inte för det 1a att du har råd kan inskaffa mängden....o e det självmord du e ute efter händer det inte enbart via z-analoger.........finns annat men det är ingen väg ut. fixa stöd om det drar i tankarna så här allvarligt

ta hand om dig

BW
Citera
2016-05-24, 09:44
Medlem
Grumpykittys avatar
Hejsan allihopa!

Fick för ett ca 1.5 veckor sedan utakrivet 5mg stilnoct för min sömn.
Har provat imovane och ätit alla dessa ovanebildande sömnmedel. Ex atarax, propavan osv. Utöver det har jag aldrig ätit eller provat någon annan medecin/benzo/drog lagligt eller olagligt.

Tillbaka till min fråga, hur länge tar det för er att somna på stilnoct?

Dagen jag fick de utskrivet så åt jag en 5mg och kände mig lite trött men tog ändå ca 1 timme att somna.
Nästa dag tog jag två st och det tog ändå ca 1timme att somna
Är det normalt?
Plus har riktigt konstiga och värkliga drömmar 😀

En fråga till, ökar toleransen snabbt på denna medecin eller är det helt individuellt?
Citera
2016-05-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpykitty
Hejsan allihopa!

Har provat imovane och ätit alla dessa ovanebildande sömnmedel. Ex atarax, propavan osv. Utöver det har jag aldrig ätit eller provat någon annan medecin/benzo/drog lagligt eller olagligt.

Dagen jag fick de utskrivet så åt jag en 5mg och kände mig lite trött men tog ändå ca 1 timme att somna.
Är det normalt?

En fråga till, ökar toleransen snabbt på denna medecin eller är det helt individuellt?

Det är en insomningstablett! Ta tabletten och lägg dig i sängen och blunda. Annars kan stilnoct-tomten dyka upp. Man blir inte trött alls så därför ska du lägga dig och försöka sova när du tagit den.
Citera
2016-05-24, 09:56
Medlem
Grumpykittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxboy
Det är en insomningstablett! Ta tabletten och lägg dig i sängen och blunda. Annars kan stilnoct-tomten dyka upp. Man blir inte trött alls så därför ska du lägga dig och försöka sova när du tagit den.
Min rutin är att jag tar tabletten och sedan borsta gaddarna och direkt i säng men somnar ändå inte direkt, men somnar betydligt fortare med den än utan.
Citera
2016-05-24, 09:58
Medlem
Citat:
Min rutin är att jag tar tabletten och sedan borsta gaddarna och direkt i säng men somnar ändå inte direkt, men somnar betydligt fortare med den än utan.

Du kommer få höja till 10mg ganska fort. 5mg fungerar inte alls för mig. Toleransen ökar sjukt fort så ta dom bara vid behov och inte varje dag.
Citera
2016-05-24, 10:08
Medlem
Grumpykittys avatar
Citat:
Du kommer få höja till 10mg ganska fort. 5mg fungerar inte alls för mig. Toleransen ökar sjukt fort så ta dom bara vid behov och inte varje dag.

okej, lät ju mindre roligt att toleransen ökar så fort 😕

Äter dem inte varje dag, äter dem bara under jobbdagar för annars sover jag extremt lite eller inget.. Sen så kommer jag behöva kriga med min läkare ifall jag vill ha mer eller änns gå upp till 10mg. Så när denna ask tar slut så kommer det ta ett tag innan jag får mer 😧
Senast redigerad av Grumpykitty 2016-05-24 kl. 10:16.
Citera
2016-05-24, 12:12
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Hejsan allihopa!

Är det normalt?

Att det kallas sömntabletter är en felaktighet. Man blir lugn och inte trött av dem. Så det är rätt normalt det du upplever.
Citera
2016-05-24, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Att det kallas sömntabletter är en felaktighet. Man blir lugn och inte trött av dem. Så det är rätt normalt det du upplever.

Nja, håller inte med dig. Zolpidem är en insomningstablett. Om man använder dom som man ska så ska det fungera som ovanstående skriver. En timme är nog lite mer än genomsnittligt men inget anmärkningsvärt. Har ingen statistik på det men det är min uppfattning efter att ha läst mycket om andras erfarenheter.
Om jag går och lägger mig efter att ha tagit dom kan jag uppleva ett visst lugn innan jag somnar men ofta slår dom till så snabbt att man inte hinner uppfatta övergången från vaken till lugn till godnatt.

När det gäller toleransen så är det individuellt. Skulle råda dig att inte öka dosen i onödan eller ta 10 mg i fortsättningen för att det är vad som fungerade. Kanske 5 mg räcker, åtminstone ibland.
Viktigt att man lägger sig och försöker koppla av när man tagit dom, inte sitter med datorn i knäet och väntar på att bli trött eller liknande, för då kan man missa sömntåget och då kan dom få ingen effekt eller motsatt effekt, att man piggnar på sig istället.
Citera
2016-05-24, 13:29
Medlem
Citat:

Nej så är det för dig och det är ingen allmän sanning. Varför säga du kommer att få höja? Det vet du inget om.
Citera
2016-05-24, 14:18
Bannlyst
Jag är där zolpidem gör mig pigg o skön istället ,stort hypnotiskt fan........så jag misbrukar dessa tabletter långt över gränser ,skall tilläggas

men som sagt det blir motsatt effekt tillslut ,pigg istället för sömn

BW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in