2013-05-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Tar jag över 20-25mg zopiklon sent på natten så kan jag vara flöddrad när jag vaknar.
Åt 75mg en gång och hela dagen efter var en minneslucka.

När jag käkar större mängder så blir detta tillstånd eller vad jag ska kallade det mycket värre, men jag tycker att det är så jävla konstigt att det ska vara så då inga andra jag snackat med känner igen sig när det handlar om så små doser.
Jag var tvungen att ta en till på morgonen bara för att "återställa" mig och nu på kvällen känns allt normalt igen...
Citera
2013-05-29, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varfor-inte
Tjenare. Är det bara jag som känner av zopiklonen dagen efter? Alltså att man fortfarande är inne i något typ utav "stadium" Man känner sig fumlig och "efterbliven" Jag har svårt att läsa och förstå texter över 14 timmar efter jag intagit tabletten, detta sker när jag endast tagit en (det blir värre när jag käkat fler)
Jag mår inte bra dagen efter, utan bara känner att hjärnan inte fungerar som den borde.

Ska det vara såhär eller är det jag som är extra känslig?
Det är likadant för mig, även vid lägsta möjliga dos, 5 mg zopiklon.
Jag har en dov olustkänsla, seghet och en svag huvudvärk som varar till rätt sent på kvällen.
Däremot har zolpidem inte alls dessa effekter, men verkar under kortare tid, 3 till 4 timmar.
Jag dricker sällan alkohol så det är inte det som påverkar.
Senast redigerad av Putsch 2013-05-29 kl. 02:34.
Citera
2013-05-29, 04:05
Medlem
Tagit 3 stillissar och kan fortfarande inte sova. Något roligt man kan göra me dom istället? Käka hela kartan o fucka ur?

mvh
Citera
2013-05-29, 04:44
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Tagit 3 stillissar och kan fortfarande inte sova. Något roligt man kan göra me dom istället? Käka hela kartan o fucka ur?

mvh
Har du någon GABA-tolerans? Har du gått och lagt dig efter intaget? Annars blir man fucked-up, när det gäller Zolpidem. Tar du fler (beroende på eventuell tolerans eller ej) kommer du fucka ur som fan om du tar fler.
Citera
2013-05-29, 08:25
Medlem
narutos avatar
Hum.. Förnyar alltid mitt recept på Stilnoct via Mina Vårdkontakter.

För ~3v sen fick jag nytt utskrivet av en annan doktor, 30pack.

MEN det står Uttag kvar: 3 av 4 nu.

Har alltid skött mig sen jag började äta dom, men nu tog dom slut en vecka tidigare pga. att jag behövt ta 2st ibland.

Fråga: Kan jag hämta ut ett till pack nu fast det inte gått 30 dagar?
Citera
2013-05-29, 09:10
Medlem
Vargtasks avatar
Fan! Har dragit i mig 6 zolpidem nu.. Får inte ro nog i kroppen till att lägga mig. Mycket roligare att kolla Nyhetsmorgon. Fan vad jag garvar åt Jihde någon som har några tips för hur jag ska kunna somna?

Mvh
Citera
2013-05-29, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naruto

Har alltid skött mig sen jag började äta dom, men nu tog dom slut en vecka tidigare pga. att jag behövt ta 2st ibland.

Står det inte på receptet datum för när nästa uttag är möjligt?
Citera
2013-05-29, 09:24
Medlem
narutos avatar
Utfärdardatum:
2013-05-08
Giltig till och med:
2014-05-08

Dosering: 1 tablett till natten
Uttag kvar: 3 av 4
Förpackningstyp: Blister
Uttagsintervall: 0
Får bytas: Får bytas
Varunummer: 051914
Citera
2013-05-29, 09:29
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Utfärdardatum:
2013-05-08
Giltig till och med:
2014-05-08

Dosering: 1 tablett till natten
Uttag kvar: 3 av 4
Förpackningstyp: Blister
Uttagsintervall: 0
Får bytas: Får bytas
Varunummer: 051914

Uttagsintervall är hur ofta du kan plocka ut paketen. 0 innebär att du kan ta ut alltihop med en gång.
Citera
2013-05-29, 09:30
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Jag kunde hämta ut en vecka innan jag skulle iallafall. Men min läkare fick reda på det och det blev ett jävla liv. Som tur är fick jag ingen missbruksstämpel i journalen.

Chansa!
Citera
2013-05-29, 09:30
Medlem
narutos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Uttagsintervall är hur ofta du kan plocka ut paketen. 0 innebär att du kan ta ut alltihop med en gång.

Sweet! Jag verkar ha fått förtroende av min kära doktor da

Ska dock bara ta ut ett pack till, tänker inte fucka upp det här
Citera
2013-05-29, 09:51
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varfor-inte
Tjenare. Är det bara jag som känner av zopiklonen dagen efter? Alltså att man fortfarande är inne i något typ utav "stadium" Man känner sig fumlig och "efterbliven" Jag har svårt att läsa och förstå texter över 14 timmar efter jag intagit tabletten, detta sker när jag endast tagit en (det blir värre när jag käkat fler)
Jag mår inte bra dagen efter, utan bara känner att hjärnan inte fungerar som den borde.

Ska det vara såhär eller är det jag som är extra känslig?

Jag upplever det till och från med dumheten och det, men det varierar från dag till dag. Smaken i munnen sitter dock i väldigt länge oavsett dos av Zopiklon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in