2012-02-11, 22:39
Medlem
Lyriks avatar
Alltså, nästan ett helt år utan mina favoriter, zopiklon. stoppade i min två femmor och mår som en prinsessa. Jag är sjukt lättpåverka av zopiklon, det behövs verkligen inte många för att bli så påverkad (för mig alltså) Just nu är jag lätt i kroppen, helt euforisk, snurrig och mår helt enkelt helt underbart bra.

Jag har käkat mycket benso
xanor
ikto
flun
stess osv osv

Men zopiklonen slår fan allt, eller inte ikton kanske... Men näst inpå

Så idag åter fick jag min kärlek igen. ÄNTLIGEN!
Vet inte helt vad jag ville ha sagt med detta inlägg egentligen, jag blev bara så jävla glad när dom slog på att jag kände att jag vill hylla dem!
Citera
2012-02-13, 17:25
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Zopiklon får i princip samma känsla att infinna sig varje gång för mig. Samma mening snurrar runt i huvudet "I can do everything". En sån fullständig känsla av att allting är möjligt/kommer bli bra. Fruktansvärt härlig känsla att somna till. Någon som känner som jag?
Citera
2012-02-18, 19:18
Medlem
är riktigt grön inom ämnet och ska ut och supa ikväll, trolig mängd alkohol som kommer drickas: ca en halvliter sprit och några öl. jag har en Zolpidem 10mg och undrar om jag kan ta den ikväll? kommer jag känna av den och hur länge varar "effekten" om det blir någon?
snabba svar tack:P
Citera
2012-02-18, 20:28
Medlem
Sallinskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenNemo
är riktigt grön inom ämnet och ska ut och supa ikväll, trolig mängd alkohol som kommer drickas: ca en halvliter sprit och några öl. jag har en Zolpidem 10mg och undrar om jag kan ta den ikväll? kommer jag känna av den och hur länge varar "effekten" om det blir någon?
snabba svar tack:P

UNDVIK FÖR FAN att stoppa den i dig! De flesta som blandar Zolpidem med Alkohol (avsevärt mycket mindre mängder Alkohol) vaknar upp dagen efter på antingen en polisstation, psyket eller nått annat idiotiskt ställe men inte räknat med då man stoppa i sig Pillret..... (Flertal egna erfarenheter rörande just denna kombination)

Avråder dig verkligen att INTE under kvällen / nattens gång att ta din Zolpidem. Så lätt att de blir som ovan beskrivet och en jävla ågren att leva med ett tag framöver...

Skulle du trots allt mot rekommendation få för dig att stoppa i dig de ikv. i kombination med Alkohol så se för fan till att göra de när du har festat klart och är hemma/ där du ska spendera natten, samt att du INTE har tillgång till fler tabletter...

Och skulle du lyckas undvika de scenario som många drabbas av när de blandar Zolpidem och Alkohol så kommer du inte att få något direkt behagligt rus av de. Och ang. "rustid" så är de i praktiskt sett helt ute ur din kropp 45min efter påslag.

Men det är INTE VÄRT RISKEN DU STÄLLER DIG INFÖR I UTBYTANDE MOT ETT EV. RUS AV NÅGOT SLAG!

//$
Citera
2012-02-18, 20:39
Medlem
Okey, ger ger alltså mycket effekt bara av en eller trollar du mig? om jag skulle ta den nu när jag inte börjat blivit för dragen än då? tänker på att den bara håller 45 min. kan till läggas att jag inte har tillgång till fler och brukar ha relativt bra koll på mig själv på fyllan och får sällan minnesluckor osv.

edit: känner mig sugen att prova iaf, aldrig riktigt spårat ur sådär förut och har kanske därför svårt att ta till mig utav det du skrev.
Senast redigerad av KaptenNemo 2012-02-18 kl. 20:41.
Citera
2012-02-18, 21:17
Medlem
Sallinskiis avatar
Citat:
Okey, ger ger alltså mycket effekt bara av en eller trollar du mig? om jag skulle ta den nu när jag inte börjat blivit för dragen än då? tänker på att den bara håller 45 min. kan till läggas att jag inte har tillgång till fler och brukar ha relativt bra koll på mig själv på fyllan och får sällan minnesluckor osv.

edit: känner mig sugen att prova iaf, aldrig riktigt spårat ur sådär förut och har kanske därför svårt att ta till mig utav det du skrev.

Du gör ditt val, men är du en person som är rädd om ditt liv och vill bibehålla en låg profil gäntemot samhället avråder jag dig än en gång att ens tänka tanken att ta den!

Skulle du trots allt ta den så önskar jag dig lycka till och att de slutar väl för dig och inte vaknar upp nedblodad i en trappuppgång eller likn... + att du gärna skickar mig ett PM ang. hur det gick för dig eller uppdaterar oss här i tråden.

De jag skrev är ASBOLUT INTE "troll" de e fullt helt och hållet seriöst och allvarligt menat! Och glömde att säga att rustiden, intensivitetet, möjligheten till att kontrollera dina handlingar, slippa minnesluckor, allmänt dåliga saker och ev. påslag ökar extremt i kombination med Alkohol.

Ta till dig vad jag sagt ang. detta då jag aldrig igen skulle ta en så pass stor risk för ett så pass kort och minimalt om man kan räkna de som rus som kan infinna sig. Säger inte att ALLA reagerar så som jag beskrivit ovan på denna kombination, men stora delar av personer som provat kombinationen mellan Alkohol och Zolpidem (stilnoct, imovane, stilnox m.fl. liknande preparat) ångrar sig väldigt mycket dagarna och ev. veckorna efter deras misstag. TÄNK DIG FÖR!

Tillagt senare: JA 10mg kan låta som en väldigt löjlig dos, men utan tolerans för Zolpidem räcker de för de flesta att bli totalt fucked på.

// $
Senast redigerad av Sallinskii 2012-02-18 kl. 21:20.
Citera
2012-02-18, 21:26
Medlem
Då tackar jag för dina visa ord och väntar med den tills jag kommit hem..
Citera
2012-02-18, 21:28
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Jag hade ingen tolerans på stilnoct och söp på midsommar, däckade på gräsmattan och kunde inte gå på 10mg Men numera känner jag inte så mycket på 10st, måste blanda med alkohol om jag ska flumma.
Citera
2012-02-18, 21:46
Medlem
Sallinskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Jag hade ingen tolerans på stilnoct och söp på midsommar, däckade på gräsmattan och kunde inte gå på 10mg Men numera känner jag inte så mycket på 10st, måste blanda med alkohol om jag ska flumma.

Men ser de som att du håller med (delvis) ang. de jag skrivit och förespråkat för frågeställaren, då denne har noll tolerans mot Zolpidem och ingen erfarenhet av vad för verksamheter de har på kroppen och framför allt sinnet.

Vill jag likt som dig trots allt försöka få ut ett rus av de krävs doser på cirka 70mg Zolpidem plus en del Alkohol i bilden.... Men tycker inte att risken väger upp för de ruset de kan ge.... Har som sagt detta prep. på Recept ordinerat av läkare och använt de mot "insomnings problem" 1-3 ggr / vecka i strax över 2½ år respektive 10-15mg per doseringar innan sänggående. Har ju även gjort flertalet försök till att "flumma" på de utan direkt positiva resultat...

//$
Citera
2012-02-18, 21:49
Medlem
Sallinskiis avatar
Citat:

Gör du helt rätt i tycker jag! Allra helst avstå att över huvudtaget ens ta den ikväll innan läggdags då du mest troligt kommer somna utan några som helst problem med tanke på förtäringen av Alkohol under kvällen och nattens gång.

Vill du ha en chans till att "uppleva Zolpidems eventuella rus" så rekommenderar jag starkt dig att spara den till imorrn (eller annan dag) när du är nykter för att se hur din kropp reagerar på Zolpidem.

//$
Citera
2012-02-20, 12:53
Medlem
muminporrs avatar
Fan. Fick nytt recept på Stilnoct förra veckan. När jag gick och la mig igår tog jag tre stycken, vaknade i morse och rummet var i en jävla röra samt 14 st var borta Vad får man för reaktion av läkaren om man säger som det är, och förklarar att man behöver förnyelse av recept? Dvs, är denna tendens mycket vanligare hos "missbrukare"? Kan tilläggas att det ordinarie dos läkare valt är 1 stilnoct, dvs, 10mg.
Senast redigerad av muminporr 2012-02-20 kl. 13:01.
Citera
2012-02-20, 13:12
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminporr
Fan. Fick nytt recept på Stilnoct förra veckan. När jag gick och la mig igår tog jag tre stycken, vaknade i morse och rummet var i en jävla röra samt 14 st var borta Vad får man för reaktion av läkaren om man säger som det är, och förklarar att man behöver förnyelse av recept? Dvs, är denna tendens mycket vanligare hos "missbrukare"? Kan tilläggas att det ordinarie dos läkare valt är 1 stilnoct, dvs, 10mg.

Läkaren kommer notera att du tagit 3ggr rekommenderad dos, tänka tillbaka på alla hundratals patienter denne behandlat som försökt lura till sig narkotika och skriva ut propavan istället.

Ta en nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in