2011-05-24, 19:46
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assertedjoint
Som rubriken lyder har jag alltså 7 stycken 7,5 mg Zopiclone tabletter hemma, åt en igår och blev riktigt svängig och det hjälpte till riktigt bra när jag skulle sova, har haft sömnbesvär dom senaste dagarna, alltid haft svårt med insomning ända sen tonåren. Har ätit Diazepam och Halcion förut och dom har inget gett någon märkbar effekt alls förutom att jag blev lite trött på Halcionen ( drog i mig 3 stycken ) och Diazepamen gav ingen effekt alls, blev inte ens närheten av trött. Men när jag åt en Zopiclone blev jag lite småfnittrig och trött, kände också för att röra mig mycket, svaga förändringar med synen uppstod också, väggarna började andas lite lite och det såg ut som saker växte fram ifrån hyllan jag har i mitt sovrum, kanske är placebo eller liknande. Men eftersom jag har läst mycket om att folk har fått hallucinationer av Zopiclone & ett tripp liknande rus, så är min fråga, hur många tabletter ska jag slänga i mig för att få en riktigt rolig och trevlig kväll? Stötte på Zopiclone först igår och har bara ätit 1 tablett, vill helst inte slänga i mig alla för jag vill ha kvar som hjälp för insomning, är det en myt att man kan hallucinera och få tripp liknande rus av Zopiclone eller är det nån som har erfarenhet av det och kan berätta lite mer för mig? Vet så klart att minnesluckor uppstår av sånna här substanser så det kan vara svårt att komma ihåg för vissa, men någon som vet? Tack i förhand.

Ta bara en och var nöjd med detta som händer. blir inte så mycket roligare än så. Du kan iof pröva att ta två, men stanna där! Överhängande risk att dina piller är borta dagen efter och att varenda hushålls apparat ligger sönderskruvade på golvet samtidigt som du upptäcker att din katt är instängt i klädkammare.-

Ta mig inte som en moralbög, jag käkar själv någon lite då och då, och det funkar bäst på så sätt. (När man bara tar någon dvs, och inte vaknar upp helt WTF).
Citera
2011-05-24, 19:50
Medlem
Tack för svaret, tur att man inte har en katt då, men då är det synd om min gröna leguan antar jag, haha! Funderar på 2-3 stycken, får vänta på mer svar och se vad andra tycker och tänker.
Citera
2011-05-24, 19:51
Medlem
Stormorfars avatar
Har du självkontroll så kan du ta 3 st med liiiite alkohol. Du kan iofs dricka dig lite full och ta 2 st och vänta, lätt hänt att man däckar direkt utan tolerans. Jag fick också hallucinationer ibörjan på imovane, det är inte placebo. Men efter ett tag när toleransen har ökat är det typ omöjligt.

Kunde slänga i mig 5-6 imovane + 5 öl och ett gäng stesolid och satt uppe och kollade på film en timme innan jag somnade.

Ta vara på dom första tripparna Kör du utan alkohol så testa 2 st och ta en 3e om du vill, men TA INTE MERA vad du än gör.
Citera
2011-05-24, 19:54
Medlem
Har haft min värsta snedtripp på zoplikon och jag rekommenderar dig till att stanna på en tablett så länge du blir mysig av den. Går ganska snabbt innan du måste öka till 2 stycken för att bli mysig dock.
Citera
2011-05-24, 19:58
Medlem
Tack för svaret Stormorfar, anledningen till att jag vill få ett tripp liknande rus är för att jag inte har fått mina händer på syra, svamp etc än, och det verkar verkligen som jag aldrig kommer få tag på det i den staden jag bor i, har dock ingen alkohol hemma heller för den delen så det blir inget med det.

Så 2-3 för "trippliknande" rus?

Edit: Har lätt för att kontrollera mig själv och stå imot knäppa och dumma idér.
Citera
2011-05-24, 20:06
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Tack för svaret Stormorfar, anledningen till att jag vill få ett tripp liknande rus är för att jag inte har fått mina händer på syra, svamp etc än, och det verkar verkligen som jag aldrig kommer få tag på det i den staden jag bor i, har dock ingen alkohol hemma heller för den delen så det blir inget med det.

Så 2-3 för "trippliknande" rus?

Edit: Har lätt för att kontrollera mig själv och stå imot knäppa och dumma idér.

Men zopiklon är SKAPAT för att få dig till att göra sattyg. Dricker du öl? Skölj ner 1-2 zopiklon med 2-4 folköl. perfekt kväll.
Citera
2011-05-24, 20:11
Medlem
Svalde precis två och väntar med den tredje? Eller ska jag ta den tredje direkt? Svalde med vatten eftersom jag inte har öl hemma
Citera
2011-05-24, 20:21
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Svalde precis två och väntar med den tredje? Eller ska jag ta den tredje direkt? Svalde med vatten eftersom jag inte har öl hemma

jag skulle vänta 30-45 min. om du inte märker så mycket ta den då.
Citera
2011-05-24, 20:25
Medlem
Redan tagit den och jag känner mig redan sååå mysig i hela kroppen, drog 2 först, vänta typ 5 minuter och tog den tredje, får se vad som händer nu
Citera
2011-05-24, 20:40
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Redan tagit den och jag känner mig redan sååå mysig i hela kroppen, drog 2 först, vänta typ 5 minuter och tog den tredje, får se vad som händer nu
Kudos för den känslan!
Citera
2011-05-24, 20:45
Medlem
Tagit tre nu och funderar på att ta 1 till , detta är super kul!
Citera
2011-05-24, 20:52
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Tagit tre nu och funderar på att ta 1 till , detta är super kul!
ha dock respekt för dessa tabletter, situation kan bli svårhanterlig om du fortsätter då du nämner att du har tidigare insomningsproblem, zopiklon skall endast va tillfällig lösning, så se till att detta blir en "då o då" grejj bara,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in