2011-11-26, 18:15
Medlem
Superkaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuttili
Klart jag förstår att det inte är lsd, men att ruset satt i 30 minuter var ju inte något att hurra för.

Vad jag hade väntat mig? Att bli skev, som att ta fludder ungefär.

Testa en hel karta och sprit nästa gång då.
Citera
2011-11-26, 18:52
Medlem
zuttilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkaninen
Testa en hel karta och sprit nästa gång då.

Jo, jag får väl kanske göra det. Men är det vanligt att ruset håller i sig så pass kort tid? Eller beror det på dosen?
Citera
2011-11-27, 00:17
Medlem
Superkaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuttili
Jo, jag får väl kanske göra det. Men är det vanligt att ruset håller i sig så pass kort tid? Eller beror det på dosen?

Ja, det är vanligt och ja, det beror på dosen. Oftast så känner man bara av ruset i 30-60 minuter, men man är "påverkad" i 2-3 timmar ungefär. Det beror väldigt mycket på dosen och ens tolerans.
Citera
2011-11-27, 04:01
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apparata
Hej!
Har ingen erfarenhet av droger överhuvetaget, men har nu hittat en hel del Zopiklon 7,5 mg som ligger här hemma och skräpar, tagit dom när jag inte kan sova och har känt av ett visst rus. Efter en del kikande på nätet så såg jag att dom är narkotikaklassade och har själv känt att efter 2 st så känner man sig lite konstig.

Men nu till mina frågor:
Hur mycket kan man ta utan att man dör?
Hur många kan man ta med alkohol utan att man dör? Har bara druckit 2 öl ikväll och lite hembränt som är kvar sen en fest, men vet ju att man inte ska ta dessa med alkohol.
Hur länge sitter det kvar i blodet? Börjar nytt jobb snart där man har drogtester lite pö om pö och vill inte åka dit.

Som sagt, helt ny i ämnet men ja innan jag dör så vill jag hinna testa på lite saker. Kanske låter dumt men jaja.
Du kan ta bra många både med o utan alkohol. Men under 5-10st lär vara hellugnt. Det farliga är inte alkhol+imovane, utan vad man hittar på under ruset.
Citera
2011-11-27, 04:37
Medlem
thesetup1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Du kan ta bra många både med o utan alkohol. Men under 5-10st lär vara hellugnt. Det farliga är inte alkhol+imovane, utan vad man hittar på under ruset.

Kunde inte sagt det själv! Du kan göra väldigt väldigt mycket dumma saker som kan ge konsekvenser även i efterhand, alltså inte bara att du te.x gör bort dig genom att ringa ett gammalt ex och förklara hur väck du är och hur mycket du fortfarande älskar henne.
Citera
2011-11-27, 05:25
Medlem
FinalShows avatar
Citat:
Brukar ni få AT på imovane/stilnoct även om ni käkar dagligen i några månader? Jag får AT väldigt lätt på vanlig benzo men har aldrig upplevt någon AT/abs på z-analogerna.

Samma här, käkade stora mängder imovane och stilnoc runt ett år, var inte så svårt att sluta mer än att man psykiskt saknade det. Benzo däremot är ett riktigt helvete att sluta med
Citera
2011-11-27, 07:07
Medlem
BillLees avatar
Citat:

För det mesta ja, men zopiklon utan alkohol är nästan aldrig dödligt men det kan vara det tillsammans med alkohol. Vanligtvis däckar man långt innan man hunnit få i sig sådana mängder, men zopiklon+alkohol kan leda till dåliga saker - så som döden, även om det vanligaste är att man gjort dumma saker som man inte minns nästa dag :P
Citera
2011-11-27, 08:02
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillLee
För det mesta ja, men zopiklon utan alkohol är nästan aldrig dödligt men det kan vara det tillsammans med alkohol. Vanligtvis däckar man långt innan man hunnit få i sig sådana mängder, men zopiklon+alkohol kan leda till dåliga saker - så som döden, även om det vanligaste är att man gjort dumma saker som man inte minns nästa dag :P
Ja, alltså vet man att man hittar på massa skit när man är full så bör man vara riktigt försiktig. Visst kan det hända mycket roligt under imovane och alkohol, men inte så kul att vakna hos polisen utan att minnas ett skit

Och jag tror det är rätt många som gjort idiotiska saker på den blandningen som ångrar sig..

Iofs skulle jag säga att stilnoct är värre i det avsendet, imovane brukade jag få mycket grovare hallisar på och var allmänt lugn, på stilnoct är man fan inte sig själv längre efter en karta
Senast redigerad av Stormorfar 2011-11-27 kl. 08:04.
Citera
2011-11-27, 12:04
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Iofs skulle jag säga att stilnoct är värre i det avsendet, imovane brukade jag få mycket grovare hallisar på och var allmänt lugn, på stilnoct är man fan inte sig själv längre efter en karta

Jag beter mig nog också värre på stilnoct och alkohol än på imovane och alkohol - men jag får klart mer hallisar på stilnoct än på imovane.
Citera
2011-11-27, 18:10
Medlem
Goatshags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkaninen
Hur mycket kostar det i Norge då? Hehe blev lite nyfiken nu ju...

Det er vanskelig å få tak i, siden det ikke er spesielt populært. Man må kjenne noen som får det direkte av lege. De som importerer og selger ligger på 20-30 kr pr.stk, noe jeg synes er alt for dyrt. FP er litt rimeligere, men ikke mye. Utenlandske er også dyre, mens "sterkere" preparater er billigere. Jeg har vansker med å forstå dette.
Citera
2011-11-29, 21:31
Medlem
RIght, precis tryckt i mig 4 st 5mg:are imovane.. känner inte av mkt.. tog 30 mg igår å kände knappt något alls heller..

ska man slänga i sig lite mer nu? vill känna mig deg åtminstonde men det därtill är bara ett plus .

edit: första gången på just zopiklon, men tagits stilnoct innan och på 2-3st blev jag helt wrecked.
Senast redigerad av IHHHHH 2011-11-29 kl. 21:44.
Citera
2011-12-01, 11:29
Medlem
Varför har det blivit så jäkla svårt att få Stilnoct (även Imovane) utskrivet??
Man får sgs exakt så många så det räcker varje natt. Så om man inte lyckas somna en natt har man inte "råd" att ta mer...
När man ber om nytt recept räknar dom ut exakt vilken dag det tar slut och skriver inte ut nåt före.
Och så kan det ta några dar innan dom orkar skriva det, samt att det kommer såna här dar med datorproblem på Apoteket...
Får panik av att inte ha några extra för säkerhets skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in