Nu vart det ett jävla bra tag sen jag tog benso, har alltså ingen tolerans. Har kommit över 4st imovane 7.5mg, tog 3 nyss, ska jag ta den fjärde direkt eller kommer det räcka med 3 tror ni?
Har dessutom lyrica 25mg utskrivet, aldrig tyckt att dessa är något att flumma på men hört att de ska boosta benso? Räcker det med 1-2 st för att köra igång imovanen ordentligt?
ummm
25mg lyrica?? , du behöver 300mg för att få ett bra rus om du aldrig fått upp toleransen på dem
Zopiklon~
Vad jag har förstått så ska tyvärr Zopiklon kunna bli en aning jävligare, med psykoser och anfall som följd av Cold Turkey, därför bör man nog överväga att trappa ner som det kallas.
Withdrawing from Zopiclone
Withdrawing from 30 mg of Zopiclone using 7.5 mg Zopiclone tablets and 2 mg sized diazepam tablets.
Follow Table From Your Starting or Current dose
Morning Lunch Time Evening Before Bed Total Daily Dose
Zopiclone 7.5 mg Zopiclone 7.5 mg Zopiclone 7.5 mg Zopiclone 7.5 mg Zopiclone 30 mg
Stabalise for 2 - 4 weeks
Zopiclone 3.5 mg + Diazepam 2.5 mg
Zopiclone 3.5 mg + Diazepam 2.5 mg Zopiclone 3.5 mg + Diazepam 2.5 mg Zopiclone 3.5 mg + Diazepam 2.5 mg Zopiclone 15 mg + Diazepam 10 mg
Diazepam 5 mg
Diazepam 5 mg Diazepam 5 mg Diazepam 5 mg Diazepam 20 mg
At this stage you should be stabalising on the diazepam and ready to start making some small reductions in dosage.
Diazepam 5 mg Diazepam 4 mg Diazepam 4 mg Diazepam 5 mg Diazepam 18 mg
Hold reduction for 3 - 4 weeks
Diazepam 5 mg Diazepam 3 mg Diazepam 3 mg
Diazepam 5 mg Diazepam 16 mg
Diazepam 4.5 mg Diazepam 2.5 mg Diazepam 2.5 mg Diazepam 5 mg Diazepam 14.5 mg
Diazepam 4 mg Diazepam 2.5 mg Diazepam 2.5 mg Diazepam 4 mg Diazepam 13 mg
Diazepam 3 mg Diazepam 2.5 mg Diazepam 2.5 mg Diazepam 3.5 mg Diazepam 11.5 mg
Diazepam 3 mg Diazepam 2 mg Diazepam 2 mg Diazepam 3 mg Diazepam 10 mg
Diazepam 3 mg Diazepam 1.5 mg Diazepam 1.5 mg Diazepam 3 mg Diazepam 9 mg
Diazepam 3 mg Diazepam 1 mg Diazepam 1 mg Diazepam 3 mg Diazepam 8 mg
Diazepam 3 mg Diazepam 0.5 mg Diazepam 0.5 mg Diazepam 3 mg Diazepam 7 mg
Diazepam 3 mg Diazepam 3 mg 6 mg
See also NOTE below for additional information on withdrawing from 5 mg of diazepam
Diazepam 2.5 mg Diazepam 2.5 mg Diazepam 5 mg
Diazepam 2 mg Diazepam 2.5 mg Diazepam 4.5 mg
Diazepam 2 mg Diazepam 2 mg Diazepam 4 mg
Diazepam 1.5 mg Diazepam 2 mg Diazepam 3.5 mg
Diazepam 1.5 mg Diazepam 1.5 mg Diazepam 3 mg
Diazepam 1 mg Diazepam 1.5 mg Diazepam 2.5 mg
Diazepam 1 mg Diazepam 1 mg Diazepam 2 mg
Diazepam 0.5 mg Diazepam 1 mg Diazepam 1.5 mg
Diazepam 0.5 mg Diazepam 0.5 mg Diazepam 1 mg
Diazepam 0.5 mg Diazepam 0.5 mg
Drop Last 0.5 mg dose of diazepam and Never Take Another Benzodiazepine Again ( ... yeah yeah we get it )
Gradual Diazepam Detox Complete
Det finns för närvarande inte lika utförlig information om Zaleplon eller Eszopiclone, men teoretiskt sätt bör det ha snarlika bieffekter vid missbruk.
5. Z-drugs och andra droger, hur fungerar det ?
Alla Z-Drugs är något snarlika varandra, blandar man de olika varianterna lär skillnaden inte vara så stor, låt mig förklara.
Zolpidem + Zolpidem = 3
Zolpidem + Zaleplon = 2½ ( kanske t.o.m. 3 )
Visst har de olikheter, men något lik effekt har de som sagt.
Alkohol
Risken för minnesluckor förhöjjs, och även för missbedömning, ofta händer det att man omedvetet konsumerar mer alkohol eller mer Z-drugs/benso i takt med
hur mycket man missbedömde från första början. Annars är båda GABA-droger och om man lyckas undvika minneslucks-delen så är det antagligen ökat motorikfel & ökad eufori som sker i kombination.
Z-drugs kan även användas för att avbryta Amfetaminrace eller dylikt, Psykadelie-trippar som gått om bakfoten e.t.c.
Hallucinogena droger blir nog mer bromsade än förstärkta utav Z-droger.
6. Administrering
Oralt
Alla olika sorter är gjorda för att tas just oralt, så det är klart att det går.
Rekomenderad rekreationell oral dos är allt från 20 mg till kanske 40-50
Personligen vet jag inte vilken nivå av "bängighet" ni eftersträvar.
Rektalt
Effekten bör bli mer potent och iochmed detta kan man kanske sänka dosen. Rektal administrering är därmed en ekonomisk investering. Allt man behöver är en gnutta vaselin, en rektalpump, mod & valfri Z-drug.
IntraVenöst
Nu börjar det bli hardcore här.
Zolpidem åtminstone går att skjuta intravenöst, detta är dock för den vane om man verkligen inte är någon som eftersträvar att bli väldigt väldigt hög.
Doserna bör som sagt också anpassas till lägre nivåer.
Insufflering/Snortning
Detta går med alla sorter, sedan om det är värt besväret kan jag inte besvara då det är en personlig åsikt.
Rökning
Jag har läst folk som rökt Stilnoct ( Zolpidem ) och det var inte värt besväret, men visst går det, dock inte i rizzla då utan i glödlampa/folie.
Det är när man tuggar som det blir intressant , Har själv 10 Mg stess , Sen 20 Mg Zolpidem , Tuggar stillisarna , Går 20 Min sen kommer jag inte ihåg ett skit dagen efter ! Tcker den är vättre en Zopiklone !
nu har jag ordnat till 4 feta linor av 30mg finmalen stilnoct
ska se om jag denna gång blir fin istället för deppig som jag brukade bli när jag snortat dem
hej
Hur funkar detta egentligen, dvs att snorta Stilnoct / Imovane? Kan ju tänka mig att det senare smakar förjävligt, men för ett starkare rus är det kanske värt det?
Jag har provat flera bensosorter men inget får bort ångesten som zolpidem... Är det ngn speciell ingridiens i dessa piller??
Nää, det är Zolpidem. Men visst, jag upplever också Zoplikon och Zolpidem väldigt ångestdämpande. Men antar att du inte provat de riktigt tunga bensodiazepinerna mot ångest, tex Iktorivil, Xanor, Halcion osv?
Nää, det är Zolpidem. Men visst, jag upplever också Zoplikon och Zolpidem väldigt ångestdämpande. Men antar att du inte provat de riktigt tunga bensodiazepinerna mot ångest, tex Iktorivil, Xanor, Halcion osv?
xanor 2 mg stavarna har jag ätit en del.. skulle 'ändå inte säga att dom är nära zolpidem"
Nån som vet skillnaden mellan dessa? Har förstått att zolpidem mer är för sömnssvårigheter än ångest... Jävligt udda då det fungerar precis tvärt emot på mih.
xanor 2 mg stavarna har jag ätit en del.. skulle 'ändå inte säga att dom är nära zolpidem"
Nån som vet skillnaden mellan dessa? Har förstått att zolpidem mer är för sömnssvårigheter än ångest... Jävligt udda då det fungerar precis tvärt emot på mih.
Hur är det med zoplikon för dig? Lika ångestdämpande? Jag har en liten teori om att hjärnan blir mer "avstängd" på sömn benzo-analoger än vad den blir på benzo ångestdämpande.
Hur är det med zoplikon för dig? Lika ångestdämpande? Jag har en liten teori om att hjärnan blir mer "avstängd" på sömn benzo-analoger än vad den blir på benzo ångestdämpande.
Problemet är att man inte ens märker när man blir väck. När man väl blir väck så gör man bort sig otroligt mycket, och man kommer inte ihåg ett skit dagen efter. Hur vet jag detta? Jo, jag har fått saker återberättade för mig samt att jag har gått igenom mina MSN-konversationer, och dom är fruktansvärt pinsamma.
Man vill inte överdosera Zopiklon - det är varken roligt eller smickrande på något sätt. (Har fått skiten utskriven mot sömnproblem i ett par år, men vill inte ha det längre.)
"fått skiten utskrivet mot sömnproblem i ett par år, men vill inte ha det längre'' Önskar jag hade det problemet
Be läkaren sluta skriva ut det till dig då, eller är det abstinensen som gör det svårt?
Exakt! den där snubben verkar så jävla överkörd av curlingklot att man baxnar varje gång människan skriver sina utlägg om hur jobbigt det är med ATs och diverse problem, skaffa dig lite stake människa!
Citat:
Ursprungligen postat av lilleskutt1
"fått skiten utskrivet mot sömnproblem i ett par år, men vill inte ha det längre'' Önskar jag hade det problemet
Be läkaren sluta skriva ut det till dig då, eller är det abstinensen som gör det svårt?
Brukar ta en 1 7,5mg på kvällen för att varva ner och komma till ro och brukar inte alltid lägga mig direkt efter att jag tagit halvan.
Nu till frågan: Är det någon risk med och ta Imovane och sen inte gå och lägga sig direkt att tex minnet försämras på sikt i hjärnan? För det är ju ofta man inte har lite minnesförlust morgonen efter man vaknar. Hooppas ni hängde med...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!