Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-15, 21:55
Medlem
knarkpåsenlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Det kan säkert fungera hyffsat. Men effekten går över på bara någon timme och Stilnoct har en tendens att göra att man helt tappar omdömmet. Hallucinerar och beter sig allmänt underligt.

Så om jag tar ca 2-3 stilnoct blir jag "konstig" i någon timme, för att sedan vandra in i trippen igen?

EDIT: Ursäckta alla dumma frågor... Jag är 100% grön på benso och z-drugs. Ska man kanske testa att ta bara stilnoct en gång först?
Senast redigerad av knarkpåsenlars 2008-06-15 kl. 21:58.
Citera
2008-06-15, 22:03
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkpåsenlars
Så om jag tar ca 2-3 stilnoct blir jag "konstig" i någon timme, för att sedan vandra in i trippen igen?

EDIT: Ursäckta alla dumma frågor... Jag är 100% grön på benso och z-drugs. Ska man kanske testa att ta bara stilnoct en gång först?

Mjo, det är nog bäst. En stilnoct är däremot en normal insomningsdos. För att bli lite borta så får du nog ta åtminstone 2. Men just stilnoct har en underlig tendens att få folk att vilja ta mer när man väl har börjat. Det är inte ovanligt att folk tar 2 vaknar upp dagen efter och upptäcker till sin stora förskräckelse att 20 tabletter är borta. riktigt jobbigt det där faktiskt.
Citera
2008-06-15, 22:10
Medlem
knarkpåsenlarss avatar
Citat:
Mjo, det är nog bäst. En stilnoct är däremot en normal insomningsdos. För att bli lite borta så får du nog ta åtminstone 2. Men just stilnoct har en underlig tendens att få folk att vilja ta mer när man väl har börjat. Det är inte ovanligt att folk tar 2 vaknar upp dagen efter och upptäcker till sin stora förskräckelse att 20 tabletter är borta. riktigt jobbigt det där faktiskt.

Jo, det har jag hört talas om... Men jag trippar aldrig själv, så om jag börjar äta stilnoct som godis får någon stoppa mig. Men de jobbiga tankelooparna borde väl försvinna efter två stillisar eller så va?
Citera
2008-06-15, 22:22
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkpåsenlars
Jo, det har jag hört talas om... Men jag trippar aldrig själv, så om jag börjar äta stilnoct som godis får någon stoppa mig. Men de jobbiga tankelooparna borde väl försvinna efter två stillisar eller så va?

Dom mildras nog något, ja. Men det gör ju ett par groggar också.
Citera
2008-06-15, 22:29
Medlem
knarkpåsenlarss avatar
Citat:
Dom mildras nog något, ja. Men det gör ju ett par groggar också.

Ok. Varför är stilnoct så då? Vad skiljer stilnoct från andra benso/z-drugs?
Citera
2008-06-18, 03:43
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaedecke
Är det någon mer än jag som har märkt att det blivit svårare att få Imovane utskrivet Fått det utskriver i cirka 2 år. Aldrig varit några problem och nu senast när jag var på psyket så vägrade dom skriva ut det till mig och ville skicka mig till någon sömnterapi grupp. Är det något dom startat med i andra kommuner också? Förbannat irriterande då jag just har problem att somna in. Nu får jag istället ta 0.25 mg Teralen. Ytterst liten dos just för att somna men fortfarande helt seg i skallen flera timmar på morgonen när jag vaknat.

Kan troligen bero på av vilken anledning du varit på psyket också, att de blivit hårda på att skriva ut till dig pga. det.
Citera
2008-06-18, 08:59
Medlem
JohnMiltons avatar
Måste slå ett slag för att faktiskt för en gångs skull använda en medicin för vad den är tänkt till!
Den avslappnade sömn jag får av mina underbara älskade söta fina imovane är tamejfan bättre än vilket rus som helst. Att bara få sova bort lite av det förbannade livet, avslappnad och utan bekymmer.
Oslagbart.
Citera
2008-06-18, 12:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMilton
Att bara få sova bort lite av det förbannade livet, avslappnad och utan bekymmer.

Vi sover ju ändå bort större delen av livet så varför inte använda Imovanen till vad den är tillför egentligen, att knarka på!
Citera
2008-06-18, 12:18
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vi sover ju ändå bort större delen av livet så varför inte använda Imovanen till vad den är tillför egentligen, att knarka på!

Du kanske sover bort ditt liv, men det gör inte alla. För folk som har sömnproblem inklusive mig så är sömn en lyxvara..
Citera
2008-06-18, 12:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Du kanske sover bort ditt liv, men det gör inte alla. För folk som har sömnproblem inklusive mig så är sömn en lyxvara..

Har sömnproblem jag med men det hindrar mig inte ändå att tänka i att jag inte vill sova bort livet då jag har så pass mycket annat att hinna med, fem timmar eller dylikt om natten räcker gott och väl för min egen del. Sover man bort livet så går man miste om väldigt mycket känns det som...
Citera
2008-06-18, 12:33
Medlem
Laban_Lurkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Någon som vet var smaken kommer ifrån?

Får man smaken om man tar Zopiclonen rektalt?

Smaken är en biverkning
Metall smak är inte så farligt, mitt kosttillskott smakar blomkål i munnen på morgonen
Citera
2008-06-18, 12:45
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har sömnproblem jag med men det hindrar mig inte ändå att tänka i att jag inte vill sova bort livet då jag har så pass mycket annat att hinna med, fem timmar eller dylikt om natten räcker gott och väl för min egen del. Sover man bort livet så går man miste om väldigt mycket känns det som...

5timmar räcker gott och väl för mig också. När jag är inne i mina insomnia perioder så sover jag nästan inte alls på nån vecka, inte mer än 2h per natt. Det är då man uppskattar sömnen och välbehaget som kommer när man vaknar efter en bra sömn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in