Hejsan! Det är så här att jag har haft insomningsproblem ett bra tag nu men det är först nu på senare dagar som jag verkligen börjat engagera mig. Var hos en läkare för ca 1,5 år sedan och hans tips var i princip ett äpple innan du går och lägger dig och promenera lite så går det över, "någon medicin tänker jag inte skriva ut åt dig", det var hans egna ord...
Har provat atarax, theralen, propavan, lergigan, valerina forte och slutligen mirtazapin som funkade i ungefär en dag (fast jag blev bedrövligt seg dagen efter likt theralen så det hade inte funkat i längden ändå). Har varit hos flera olika läkare och nu sist bytte jag vårdcentral och även där var det tvärstopp. För varenda läkare har jag förklarat att jag inte lider utav ångest eller depression utan jag ligger helt enkelt i sängen och är trött men kan inte somna, går och lägger mig 12 och är trött men slutar med att jag somnar 5-6 av utmattning istället. Allt detta går ut över mina studier så nu är det riktigt illa..Någon som däremot skapar ångest är när jag försover mig till skolan, sätter klockan men då är jag så utmattad efter att ha somnat 5-6 och ska upp 8 så jag hör inte ens alarmet ringa vilket gör att jag försover mig till skolan.
Skulle vilja ha lite feedback eller tips snarare kanske. Nu har jag iofs en tid hos skolläkaren om drygt en vecka men finns det någonting mer jag kan säga eller göra som ökar mina chanser att få imovane eller stilnoct utskrivet? Har provat båda dessa och båda funkar helt galant, somnar snabbt och vaknar upp tidigt, helt utvilad. Jag behöver verkligen detta annars, både för mitt psykes och studiers skull. Just nu är det studierna som tar mest stryk..
Orkar verkligen inte mer