Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-05, 14:46
Medlem
Stilnoct är väldigt kul för might, och fungerar fint trots tolerans. Ny så fick jag dock Imovane av min doktor...

OCH DET ÄR HELT EFFEKTSLÖST. Tabletterna är på 7.5, men jag kan fan ta minst fem av dom utan någon som helst jävla effect. Är det sockerpiller jag fått eller? Blir inte ens dåsig, och definitivt inte trippad, skön eller milt hallucinarende på dom.
Citera
2009-04-05, 23:02
Medlem
TireFires avatar
För en som är verkligen van vid benzo; Ätit som satan till och från i runt 10 år och har nu en tolerans som jag aldrig nånsin varit med om, helt sjukt. Men, imovane & stilnoct(zopiklon) är inget som jag nånsin varit speciellt förtjust i.

Benzo är min grej. Men har nu kommit över 10 zopi i brist på annat tills en kompis får sina piller i morgon och undrar hur många jag kan våga ta i vaket tillstånd innan "monstret" sätter in, jag vill bara bli slapp, go och avslappnad och lägga mig sen på soffan med fett grönt och brunt utan att vakna upp ur nån stilnoctdimma sen och vilja ta livet av mig p.g.a allt jag gjort och som hänt under ruset.

Tog 3 10mg för 20 min sedan. Vågar jag ta fler om ett tag?
Jag vet att jag låter som en jävla fjortisamatör men som sagt så är benzo min älskling och den enda jag bryr mig om i princip.

Så därför har jag aldrig brytt mig så mycket om analoger,, speciellt inte zopiklon då jag är väl medveten om denna substans och hur den kan focka upp människor.

Tilläggas bör kanske att jag tog de 3 ungefär 20 min innan jag skrev inlägget. Klar i knoppen än i alla fall...
Senast redigerad av TireFire 2009-04-05 kl. 23:58.
Citera
2009-04-05, 23:59
Medlem
TireFires avatar
Bulibumpar
Citera
2009-04-06, 00:36
Medlem
sthlmnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TireFire
... Men har nu kommit över 10 zopi i brist på annat

Tog 3 10mg för 20 min sedan. Vågar jag ta fler om ett tag? ...

Du skrev zopi först, tolkar det som zopiklon. Sen har du tagit 3 st 10 mg skriver du, antar det är zolpidem.

Du har alltså tagit 30mg zolpidem eller? Så jag inte missuppfattar

Jag hade vart försiktig med zolpidem iaf. Har gjort skit när jag hade högre bensotolerans för ett par år sedan. Då tänkte jag säker också bara ta 1-2st :P Sen går de väl inte på exakt samma GABA-receptorer heller och påverkar på olika sätt? (Väldigt osäker)
Citera
2009-04-06, 23:06
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmnight
jag hade högre bensotolerans för ett par år sedan. Då tänkte jag säker också bara ta 1-2st :P Sen går de väl inte på exakt samma GABA-receptorer heller och påverkar på olika sätt? (Väldigt osäker)

Det viktigaste är nog att man inte blandar ens med små mängder alkohol... tog tre imovane och drack lite vin på en fest. Morgonen efter kunde jag inte ens minnas att jag cyklat till festen... hade visserligen betett mig normalt där, men ångesten av att inte minnas är fan svår.
Citera
2009-04-07, 02:30
Medlem
weed-mans avatar
På vilket sätt påverkar imovane hjärna?
Citera
2009-04-07, 02:39
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weed-man

Den påverkar den delen utav din hjärna som gör att du kan sova.

OnT/OT

Det hade varit jävligt kul att släppa in ett gäng flashbackare i ett övervakat hus alá Big Brother och sedan delat ut en oändlig mängd stilnoct till alla deltagare tillsammans med kylskåp fyllda med öl och annan alkoholhaltig dryck.
Det hade varit underhållning på högsta nivå.
Givetvis ska det gå på tv/streamas på webben.
Senast redigerad av BrainDisorder 2009-04-07 kl. 02:42.
Citera
2009-04-07, 14:43
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weed-man

Det påverkar GABA, likt klassiska bensodiazepiner.

Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Det hade varit jävligt kul att släppa in ett gäng flashbackare i ett övervakat hus alá Big Brother och sedan delat ut en oändlig mängd stilnoct till alla deltagare tillsammans med kylskåp fyllda med öl och annan alkoholhaltig dryck.
Det hade varit underhållning på högsta nivå.
Givetvis ska det gå på tv/streamas på webben.

Det hade inte vara var jävligt roligt, det hade varit obeskrivligt jävla roligt!
Citera
2009-04-07, 16:33
Medlem
srgmntls avatar
ja det påverkar lika men vette fan hur det är med tolerans mot benz. Jag tar inte benz men hade hoppats att de skulle hjälpa vid tandläkarbesök men njet, skyller på min kärlek för zopiklon

ont/ot, ja ett hus med zopiklon/zopiderm:ade människor skulle vara hultlöst överroligt, det roligaste skulle dock vara att se deras reaktionerna när de får se vad de gjort
Citera
2009-04-09, 16:40
Medlem
Roygbivs avatar
Om nån annan är på Big Brother-idén så hänger jag på. Vi måste bara hitta nåt ställe att köra det på. Vi måste ha nån med filmkamera också som spelar in allat. Sen kan alla filma med sina mobiler så får vi ett helt gäng sjuka filmklipp att lägga till filmen.

Här kommer min riktiga fråga: Jag får 7,5 mg Imovane varje kväll. Problemet tycker jag är att de slutar funka efter ett tag på grund av tolerans. Så ska jag kanske säga detta till min läkare och be att få stilnoct som jag varierar mellan, eller kommer hon bara tycka att det är en skitidé?
Citera
2009-04-09, 18:11
Medlem
srgmntls avatar
hon kommer tycka att du e en missbrukare och istället ge dig propavan eller theralen, det hände min ända tills jag inte sovit rätt på en månad och fick tillbaka mina älsklingar. vad du behöver göra är att försöka ha uppehåll några nätter för annars kommer det bli svårt att sova sen. min psykiater sa att jag kunde ta 4 dagar i veckan och slippa tillvänjning. Notera! om du flummar (vet inte om du gör det, gör du det inte; bra, gör du det; tänk igen vad som e viktigast) på dom kommer det bli mycket svårare att sova på lägre dos så håll dig till programmet och sov på dom...mer detaljerat pma mig..
Citera
2009-04-10, 01:02
Bannlyst
Jag har två stycken Zopiklon Merch NM 5mg, är det Imovane?

I så fall, hur ska jag bete mig för att få ut max effekt av dessa?

Funkar detta med grapejuice verkligen?

För övrig har jag 0 tolerans och väger relativt lite med tanke på min ålder, 69kg 20 år gammal.

Kan komma över en 5mg tablett till, är det värt att vänta, eller kan jag få tillräckligt rus på två tabletter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in