Det är väldigt svårt att undvika blackouts när man kombinerar Zolpidem med alkohol.
Tillräckligt svårt att ha något minne av kvällen även utan alkohol tycker jag.
20mg på tom mage, det räcker gott och väl för dom flesta
Jobbigt läge idag alltså.. Tagit totalt 5 Imovane 7,5 mg. I början efter 1½ Imovane så försvann ångesten precis som den ska göra, men jag är inte flöddrad. Det blir jag alltid annars på Imovane, och även på mindre doser än 5 st 7,5 mgare. Det är ju kort halveringstid, så jag får väl fylla på eller?
Jag älskar verkligen Zolpidem. Enligt min läkare är det inte lika beroendeframkallande som de andra bensodiazepinerna jag tar, så det är inga problem att få receptet.
Först fick jag Zopiklon, men det gav ingen effekt alls. Provade att öga doseringen men det gav inget heller. När jag konstaterat att det inte fungerade så gav läkaren mig Zolpidem.
Bestämde mig en natt för att försöka uppleva något på Zopiklonet jag hade kvar. Slängde i mig 17x5mg den natten, efter att först ha provat med att bara ta några stycken. Det gav inget, varvid jag slängde i mig mer, och sedan knaprade slut på paketet. Det kan ju varit så att jag blivit "hög", men inte kommer ihåg det.
Älskar känslan man får av Zolpidem. Brukar ligga ett tag och spela patiens på min Ipod och bara mysa. Saker i rummet börjar gunga i vågor och jag fann mig en natt sitta fastklistrad på golvet och stirra på elementet som gav ifrån sig trevliga, hypnotiska rörelser. "Gör din dans, gör din dans", sa jag till elementet.
Nu flummar jag inte runt så varje kväll, utan jag tar det för att kunna somna. Det är väldigt behagligt när man sluter ögonen och känner de hypnotiska effekterna. Underbart att kunna somna så snabbt.
Dricker och knarkar några dagar i slutet av veckan, varvid jag kan somna utan Zolpidem. Nu har jag inte gått på det alltför länge, men jag tar paus ibland för att vara säker på att jag inte blir tolerant och att det då slutar ge effekt. För mig räcker 10mg, dvs en tablett.
Ah körde 30mg Zopiklon för en timme sen och nu ger det effekt. Ångesten är till 90% borta, munnen är sådär härligt mjuk o domnad och fingermotoriken börjar gå åt skogen. Och jag är såklart sådär mysig som man blir, i övrigt.
Yeah... Sorgliga är att 30mg är en liten sovdos för mig numer. Så kan det gå. Somnade glatt på 7,5mg förr, men men.
Även om toleransen just nu är lite hög så är detta det bästa sömnmedlet jag provat so far. Har testat en handfull. Och nu fick jag känsla för o dra iväg mjukis-SMS till folk, men inte riktigt. Tror jag kan hålla mig borta från det.
Ah körde 30mg Zopiklon för en timme sen och nu ger det effekt. Ångesten är till 90% borta, munnen är sådär härligt mjuk o domnad och fingermotoriken börjar gå åt skogen. Och jag är såklart sådär mysig som man blir, i övrigt.
Yeah... Sorgliga är att 30mg är en liten sovdos för mig numer. Så kan det gå. Somnade glatt på 7,5mg förr, men men.
Även om toleransen just nu är lite hög så är detta det bästa sömnmedlet jag provat so far. Har testat en handfull. Och nu fick jag känsla för o dra iväg mjukis-SMS till folk, men inte riktigt. Tror jag kan hålla mig borta från det.
Godnatt, madderfakkurs.
Hade du tagit det rektalt istället hade du fått mer effekt på den dosn och påslag inom en minut dessutom. Just sayin..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!