2010-09-29, 12:36
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Men du kanske känner någon som har Zyprexa utskrivet? Brukar inte vara så svåra att få tag på, annars skulle jag rekommendera benzo istället för Imovane. Men det kanske funkar med Imo om man får en "mild" snetripp men annars så skulle jag peta imej massa benzo & några Zyprexa.
Det är möjligt, ska höra mig för. Jo precis, benzo är bättre om man skulle snea. Men undrade om just Imovane då jag har en väldig tillgång till dom, samt lämnar up ett par gånger i månaden. Dock skulle det ju vara lugnt att avbryta en tripp med tex Alprazolam eller Klonazepam. Med tanke på UP:erna så att säga.
Citera
2010-09-29, 12:36
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atishpare
Är det bara jag som kan bli väldigt kåt efter jag tagit några zopiklon?
Ja, bara du.
Citera
2010-09-29, 13:43
Bannlyst
Till er som får Zopiklon/Imovane utskrivet förresten, var ni tvungna att fråga er till den eller var det doktorn som föreslog den? Även om man har drog historik med missbruk i journalen? Och sen är det någon skillnad på den lätta oro & ångestdämpande effekten på någon av de 3 benso analogerna för jag har bara känt av det på Zopiklon.. Stilnoct somnar jag bara på och Zaleplon har jag aldrig testat. Dom måste väl också ligga i någon slags rangordning i vad som är 'snäppet mer' narkotikaklassat på något vänster också? Tacksam för svar då jag snart ska till läkarn och göra mitt bästa
Citera
2010-09-29, 13:53
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizl87
Till er som får Zopiklon/Imovane utskrivet förresten, var ni tvungna att fråga er till den eller var det doktorn som föreslog den? Även om man har drog historik med missbruk i journalen? Och sen är det någon skillnad på den lätta oro & ångestdämpande effekten på någon av de 3 benso analogerna för jag har bara känt av det på Zopiklon.. Stilnoct somnar jag bara på och Zaleplon har jag aldrig testat. Dom måste väl också ligga i någon slags rangordning i vad som är 'snäppet mer' narkotikaklassat på något vänster också? Tacksam för svar då jag snart ska till läkarn och göra mitt bästa

Har dokumenterat missbruk och det var inga större problem. Bara man inte föreslår mediciner så kommer det tas upp av läkaren så småningom. Zaleplon är inte klassat alls, Zolpidem har drogförteckning IV och Zopiklon har förteckning V.
Citera
2010-09-29, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Har dokumenterat missbruk och det var inga större problem. Bara man inte föreslår mediciner så kommer det tas upp av läkaren så småningom. Zaleplon är inte klassat alls, Zolpidem har drogförteckning IV och Zopiklon har förteckning V.

Okej, men då måste det ju rent generellt vara svårare att få Zolpidem och Zopiklon med tanke på drogförteckningarna eller spelade det ingen roll i ditt fall? Det är imovan jag vill ha och inte någon av dom andra 2 nämnda, men är väl iofs bara att säga att man vill byta men tar ju extra tid.
Senast redigerad av wizl87 2010-09-29 kl. 14:45.
Citera
2010-09-29, 14:49
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizl87
Okej, men då måste det ju rent generellt vara svårare att få Zolpidem och Zopiklon med tanke på drogförteckningarna eller spelade det ingen roll i ditt fall? Det är imovan jag vill ha och inte någon av dom andra 2 nämnda, men är väl iofs bara att säga att man vill byta men tar ju extra tid.

Det borde vara så ja, men de är använda i sådan utbredd grad att Sonata (Zaleplon) oftast inte ens kommer på tal. Man måste oftast förslå den för att få den utskriven. Har en polare som fick den utskriven nyss när han bad om den, dock måste han vänta på specialbeställning från apoteket då den inte ens finns i den här stan. Läkarna gör det lätt för sig och tar och använder mediciner de känner till och vet fungerar.
Citera
2010-09-29, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Det borde vara så ja, men de är använda i sådan utbredd grad att Sonata (Zaleplon) oftast inte ens kommer på tal. Man måste oftast förslå den för att få den utskriven. Har en polare som fick den utskriven nyss när han bad om den, dock måste han vänta på specialbeställning från apoteket då den inte ens finns i den här stan. Läkarna gör det lätt för sig och tar och använder mediciner de känner till och vet fungerar.

Okej, nej inte ofta man hör om Sonata. Min mamma har ju imovan utskrivet men gäller ju att rekommendera medicinen vid "rätt tillfälle" också och heller inte tjata om den som du nämnde
Citera
2010-10-01, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showz
Har aldrig testat zopiklon i stora doser men när jag tar många stillisar får jag vansinniga hallucinationer det inte går att ta fel på. Statyer av grisar, dvärgar i rummet, jag "ser" luften som en gas som bildar kuber och trianglar. Allt detta är givetvis någorlunda suddigt, knappast som syrahistorierna om serietidnings-föreetelser, och omgivningen måste vara mörk. Fast på stan en gång såg jag syner mitt på dagen. Men då hade jag inte käkat stilnoct. Jo det hade jag. Det var grått ute i alla fall.

haha byggde bo sist åt dom förbannade dvärgarna som inte hade någpnstan å sova
Citera
2010-10-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atishpare
Är det bara jag som kan bli väldigt kåt efter jag tagit några zopiklon?
nope jag med
Citera
2010-10-01, 23:25
Medlem
Mandic!s avatar
Vad grymt skön man blir på 2 imovane (7,5 mg) ändå. Ska hålla mig runt 2-3 st och inte skapa tolerans.
Citera
2010-10-01, 23:40
Medlem
Angeliques avatar
En enligt mig positiv biverkning av zopiklon är att jag blir illamående så fort jag tänker på mat och struntar därför både i att handla och äta mat. Det enda min mage klarar av för tillfället är gröt.

Tror banne mig att jag kan pressa mig till 50 kg snart
Citera
2010-10-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelique
En enligt mig positiv biverkning av zopiklon är att jag blir illamående så fort jag tänker på mat och struntar därför både i att handla och äta mat. Det enda min mage klarar av för tillfället är gröt.

Tror banne mig att jag kan pressa mig till 50 kg snart
Åh då kan v joina samma klubb, ligger på 53 kilo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in