2010-07-02, 19:54
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nooneno
Angående alkohol och zopiklion, är det så allvarligt som folk säger att man ballar ur när man kombinerar dem ?
Eller kan man möjligtvis dricka några starköl utan att man flippar ut, då på en log dos som 7,5 mg.Man blir ju lite skraj när man läser en dels historier här på flashback.

Råder dig att inte prova dig fram..

tycker dock att stilnoct + alkohol är.. umm.. halvt livsfarligt, bokstavligen!

vaknade upp en gång med ett blåmärke på hela vaden stor som en amerikansk fotboll, bulor runt hela huvudet, blåmärke vid ögonbrynet & en svullen hand.. & minns precis ingenting, lutar mot något vilt slagsmål.. och detta efter (vad jag minns) 2 flaskor champagne & en dussin stilnoct (40-50mg skulle jag tro)..

edit: men zopiklonen å alkohol är nog bara mysigt.. kanske.. (?)
Citera
2010-07-02, 19:58
Medlem
RövSmörets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Råder dig att inte prova dig fram..

tycker dock att stilnoct + alkohol är.. umm.. halvt livsfarligt, bokstavligen!

vaknade upp en gång med ett blåmärke på hela vaden stor som en amerikansk fotboll, bulor runt hela huvudet, blåmärke vid ögonbrynet & en svullen hand.. & minns precis ingenting, lutar mot något vilt slagsmål.. och detta efter (vad jag minns) 2 flaskor champagne & en dussin stilnoct (40-50mg skulle jag tro)..

edit: men zopiklonen å alkohol är nog bara mysigt.. kanske.. (?)

Ja, det va ju Zopiklon detta gällde. Skall du börja sådär, så kan jag berätta åtskilliga berättelser om massa skit jag gjort på benso.

Så håll dig till topic och låt grabben flöddra till det lite för fan.
Citera
2010-07-02, 20:03
Medlem
RövSmörets avatar
Hmm ,wtf , kanske jag som är lite småflöddrad ändå, men hur fan startar man en ny tråd. Hittar inte det någonstans.
Citera
2010-07-02, 20:06
Bannlyst
Ni som tar den i prutten, brukar ni få hjälp i de olika momenten eller reder ni er på egen hand?

Kan täkna mig att det vore bra med en hjälpande hand eller två vid vissa tillfället.. De kanske till och med olajar in paketet rejält för minimala besvär, och sedan kanske ser till att grejer hamnar exakt på rätt plats?

Enlighten me! Världen av analt knarkande är något helt nytt för mig. Tycker personligen det är en nog utmaning att krysta ut en kringla ibland så detta blir ju överjävligt.
Citera
2010-07-02, 21:53
Medlem
Hej,Jag har varit fri zopiklon i över 28 månader nu) jag åt tabletterna i ca 2 år och 7 månader och det är nu alltså 28 månader jag varit fri,

jag trappade ut zopiklon med hjälp utav (ashtons manual) dvs en långsam nedtrappning med stesolid, det som retar mig mest är ingen verkar veta hur lång tid läknings tiden är efter en avgiftning på just zopiklon där man börjat på 30 mg stesolid för att gå ner till 0 mg stesolid under tid utav 7-8 månader. finns det någon som har tagit sig ur denna abstinens dvs blivit helt frisk och känner till detta och vet hur många år skiten håller på? jag vill aboslut inte ha svar ifrån någon som inte följt ashtons manual dvs gjort en riktigt zopiklon avgiftning och blivit helt frisk ifrån denna sjuka sega konstiga spända abstinens bakfylla....

Jag vore evigt tacksam till den personen som vet hur många år abstinensen efter en zopiklon avgiftning sitter i ? , min abstinens har hållt på i 28 månader ända sedan nollningen på stesolid, Antonio
Citera
2010-07-02, 21:58
Medlem
Någon måste veta hur lång tidsperiod det handlar om..någon måste känna sig träffad just nu utav min fråga så snälla jag ber dig om svar? jag är lixom 25 år och vill må bra..
Citera
2010-07-02, 22:08
Medlem
Jag vill inte ha svar ifrån någon som inte vet detta och formulerar om min fråga och ställer samma fråga tillbax...jag vill ha ett svar ifrån någon som ätit zopiklon/imovane i 2-3 år samt följt Heater ahstons manual) trappat ut zopiklon och tagit sig ur abstinensen..jag är medveten om att väldig få människor gått igenom det jag gjort nu...ångesten att ställa denna fråga är nästan det värsta eftersom få människor känner till det jag vill ha svar på...
Senast redigerad av faderzopiklon 2010-07-02 kl. 22:15.
Citera
2010-07-02, 22:30
Medlem
zebbe36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faderzopiklon
Jag vill inte ha svar ifrån någon som inte vet detta och formulerar om min fråga och ställer samma fråga tillbax...jag vill ha ett svar ifrån någon som ätit zopiklon/imovane i 2-3 år samt följt Heater ahstons manual) trappat ut zopiklon och tagit sig ur abstinensen..jag är medveten om att väldig få människor gått igenom det jag gjort nu...ångesten att ställa denna fråga är nästan det värsta eftersom få människor känner till det jag vill ha svar på...

Ta det lugnt kompis. Ångesten lättar snart.
Försök rida ut det värsta.
Citera
2010-07-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36

Men har du svaret på min fråga? det är just det här jag menar...jag vill veta hur lång tid det tar....hadde du gått igenom det jag beskrev skulle du svara på en gång.
Citera
2010-07-02, 22:44
Medlem
Citat:
Men har du svaret på min fråga? det är just det här jag menar...jag vill veta hur lång tid det tar....hadde du gått igenom det jag beskrev skulle du svara på en gång.

har man lidit utav denna långa sega bakfylle abstinens i över 2 år så räcker inte ett:hej kompis rid ut den värsta ångesten lättar snart) jag vill veta hur lång tid denna abstinens sjukdom håller på av en person har kunskapen
Citera
2010-07-02, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36

här handlar det inte om det..jag vill ha svar på hur många år det sitter i efter att man gjort heather ahstons nedrappning med stesolid... det är skamligt att ingen här vet eftersom tråden handlar väll om zopiklon? så fram med ett svar nu tack. jag skär sönder handlederna om jag inte får ett svar nu, jag har lidit nog nu
Citera
2010-07-02, 22:50
Medlem
zebbe36s avatar
Citat:
har man lidit utav denna långa sega bakfylle abstinens i över 2 år så räcker inte ett:hej kompis rid ut den värsta ångesten lättar snart) jag vill veta hur lång tid denna abstinens sjukdom håller på av en person har kunskapen

Det är helt ok. Men jag tror inte det är Zopiklon som är boven i ditt fall, utan andra bakomliggande orsaker till din ångest.
Z-analoger går ur kroppen väldigt snabbt och abstinensen är sömnlöshet ett par dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in