2007-06-21, 00:16
Medlem
MissMs avatar
Tycker zopiklon är ganska lik benzo, dock har jag aldrig fått hallisar av varken zopiklon eller benzo
Citera
2007-06-21, 00:33
Medlem
cgb spenders avatar
får du hallisar av imovane får du det garanterat av sonata och stilnoct med
Citera
2007-06-21, 01:51
Medlem
GaiNs avatar
Flyttas till Ovriga droger.

/Mod
Citera
2007-06-21, 01:52
Medlem
Zot^s avatar
Stilnoct borde funka likadant om inte bättre ifall du vill ha hallisar. Har själv imovane utskrivet (5-10mg/natt) efter att äntligen ha fått träffa en trevlig och vettig läkare som äntligen tog mina sömnproblem på allvar och gav mig en medicin som fungerar bra. Andra läkare jag har varit hos värkar dock ha trott att jag varit kattallergiker eller något annat då de envisats med att vilja ge mig Atarax eller annan skitmedicin.
Citera
2007-06-22, 14:21
Medlem
Moderator- jag frågar inte om droger, jag frågar om MEDICIN!

Hallisarna gjorde mig lugn innan jag somnade.
Min nya läkare tog bort Z för mig och gav mig theralen (som jag bara drömde sjuka mardrömmar av) och nu Propavan som gör mig rastlös och orolig i kroppen.
Citera
2007-06-23, 15:34
Medlem
Propavan är helt värdelöst. Jag blir fruktansvärt rastlös en känsla av "myror" i benen. För mig har propavan en helt motsatt effekt än vad den ska ha, dvs att jag inte somnar på hela natten. Imovane däremot sänker en rejält och man blir rätt skön i huvudet innan man somnar. Gå tillbaka till din läkare och säg att Propavanet inte funkar, då borde du kunna få Imovane igen. Det funkade för mig i alla fall. Jag har fortfarande det mesta av propavanet kvar trots att det var över 2 år sedan jag fick det utskrivet....
Citera
2007-06-23, 19:24
Medlem
Ska till min psykolog på måndag så ska hon prata med min läkare (som nästan är omöjlig att få tag på).

För inatt tog jag theralen igen trots att jag drömmer mardrömmar och sover oroligt på dom. För propavan vill jag nog inte ta igen.
Citera
2007-07-17, 03:23
Medlem
imovane

Hej.. jag ska åka till Riga i dagarna och undrar om Imovande/zoplikon är receptfritt där.

Jag behöver verkligen sova men min läkare tycker att jag ska ta ett glas varmt mjölk och försöka inte tänka på något -"då somnar du nog"

Grejen är att jag har sömnproblem i perioder när det är mycket på jobbet och har då fått imovane 7,5 mg. De hjälper mig verkligen. Har inte haft några på 7 månader nu.

Så jag vill verkligen bara sova, är inte ute efter att flumma eller något sånt.

Kan inte systemet så väl, så att bara byta läkare kanske/kanske inte är svårt, vad vet jag...

Nå, tillbaka till Rigafrågan.. någon som vet?
Citera
2007-07-17, 03:44
Medlem
chaoswithins avatar
Zopiklon är inte recpetfritt i riga. Dock bör det väl inte vara så stora svårigheter att få ut kan jag tänka mig.

Tala om för doktorn därnere att du har det i sverige men att dom är slut så borde det funka.

Och har du provat preparaten innan Zopiklon/Zolpidem? I vilket fall tycker du inte att din läkare förstår dig så är det bara att byta, inget som hindrar dig alls.
Citera
2007-07-17, 03:46
Medlem
jo då, testat sonata och propavan... blev bara lätt irriterad och sov inte en blund.

Fick stilnoct av en polare för att test.. Man, get that shit away. Jag vill sova inte däcka
Citera
2007-07-17, 03:51
Medlem
chaoswithins avatar
Och när du nu är i riga, kom ihåg att det är zopiklon (zopiclone) du vill ha, då det bara heter Imovane i Sverige (Zopiklon/Zopiclone är namnet på den aktiva ingrediensen eller vad man ska kalla det)
Citera
2007-07-17, 03:57
Medlem
Doctor Whos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrape
jo då, testat sonata och propavan... blev bara lätt irriterad och sov inte en blund.

Fick stilnoct av en polare för att test.. Man, get that shit away. Jag vill sova inte däcka

Propavan är dock inte till för insomning utan för att man ska fortsätta sova när man väl somnat. Personer som ofta vaknar under natten bör använda t.ex propavan, gäller problemen insomning så är propavan helt uteslutet, det funkar inte på det sättet.

Just a heads up
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in