2024-02-14, 10:27
Medlem
darknecessitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusty-Kuntz
Haha ja fick imovane de första ja fick när ja sa att ja hade problem att hålla mig sovande. Att ja kunde vakna 7 gånger per natt. Då förklara han även att stilboct är mer byggd för snabb insomning medan imovane ska försöka hålla dig sovande
.För mig funkat bra (är en gammal blandmissbrukare) så kan erkänna att man tar nån extra nångång o då mår ja finemang:]

Men som många säger , blanda med alkohol har ja aldrig gjort och skulle aldrig göra de mer gånger för 2/2 gånger jag gjort de har ja slått halvt ihjäl någon utan att veta det och vakna upp på psyk med handfängsel.. Så nej, inte alkohol till dem

Har provat imovane också förut men tyckte man fick sån vidrig järnsmak av dem? men kanske ska ge dem en till chans..

Nää jag dricker nästan inte alkohol alls, men speciellt inte på zolpidem, vågar inte ens dricka ett halvt glas cider på dem efter alla skräckhistorier jag hört 👀
Citera
2024-02-22, 12:14
Medlem
catlands avatar
Äta mer stilnoct inget påverkan

Försöker övertala en vän från USA att stilnoct kan göra att kan ta fler stilnoct inget påverkan av det, men hittar inga källor på engelska. Hjälp mig. Gärna vetenskapliga.
Citera
2024-02-22, 12:21
Medlem
Har du ätit ALLA Stilnoct innan du skrev inlägget? Vad menar du? Att det inte blir bättre effekt av att ta fler?
Citera
2024-02-22, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catland
Försöker övertala en vän från USA att stilnoct kan göra att kan ta fler stilnoct inget påverkan av det, men hittar inga källor på engelska. Hjälp mig. Gärna vetenskapliga.

Menar du toleransutveckling?
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24531568/
Citera
2024-02-22, 20:11
Medlem
catlands avatar
Nej, att man tar en tablett och pga. sömngången gör att man tar fler.
Citera
2024-02-23, 11:21
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catland
Nej, att man tar en tablett och pga. sömngången gör att man tar fler.

Vadå, det är väl individuellt om man gör det eller inte och knappast nån bieffekt av drogen. Jag gjorde ofta det när jag höll på med den där skiten, men det var knappast pga att jag blev en sömngångare utan för att hämningarna släppte när jag blev hög på dom och att jag ville bli ännu mer hög. Så om jag planerat att endast ta en och sen sova tyckte jag där och då att det plötsligt var värt att offra hela dagen efter för att få det där ruset som plötsligt infann sig.

Stilnoct är riktig jävla skräpmedicin som förstörde flera år av mitt liv pga att jag fastnade i missbruk på skiten.
Citera
2024-02-25, 23:38
Medlem
WhatsYourNames avatar
Nån som provat rövpanna med immo?
Citera
2024-03-05, 21:24
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Nån som provat rövpanna med immo?

Nej men återkom gärna med resultatet om du tycker att det är värt besväret 😂
Zopiklon har bra biotillgänglighet oralt samt snabbt påslag, så jag ser det som onödigt att hålla på att krångla.
Den enda bensodiazepinen som tas intravenöst med fördel är Midazolam, p.g.a kass biotillgänglighet oralt
Citera
2024-03-09, 15:37
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Jag och min partner har haft både Zolpidem och Zopiklon på recept länge. Vi brukar ta 40 - 80mg per gång rektalt i en *övpanna. Stoppar i dom i pumpen och krossar dom och sedan suger upp lite varmt vatten, sedan ställer oss på alla fyra och sprutar in.

Riktigt skönt! Men vi saknar Sonata som innehöll Zaleplon som fanns tidigare i Sverige som jag också hade på recept för flera år sedan, den var ej narkotikaklassad heller.
Och den brukade vi också ta där bak men ibland brukade vi även röka i pipa och det var ett blått pulver och när man hade rökt det så hostade man blått dam ibland

/Mvh
Citera
2024-03-10, 18:46
Medlem
Thraxxs avatar
Återigen fått Imovane på recept i Fredags & dom har verkligen hjälpt mig återfå en god natts sömn utan att behöva vakna upp mitt i natten upprepade gånger 😊

Och jag hade verkligen glömt av hur sinnessjukt skönt ett Imovane rus är när det väl börjar krypa upp på en. Ni vet när det börjar bli redo för läggdags man poppar en Imovane under täcket med någonting att kolla på till effekten kommer. Man börjar känna den där sjukt sköna avslappnande känslan i hela kroppen all oro ångest jobbiga tankar allt det där är ett minne blott, nu är man i himmelen och allt känns bara fantastiskt 😁

Brukar alltid hålla mig vaken en timma eller två efter intag av Imovane det är som en ritual för mig innan jag känner för att sova, sen är det så himla gott vara vaken på dom & bara slö surfa på mobilen se på någon film eller liknande mysande under täcket som är så sjukt skönt!

Bara jag som absolut älskar känslan av lugnet avslappningen & ruset på Imovane? Jag vet inte ens vad jag kan jämföra med och jag har tagit dom flesta drogerna i mina yngre dagar. Men just Imovane / Zopiklon är nog en av mina absoluta favoriter hands down.
Citera
2024-03-11, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Återigen fått Imovane på recept i Fredags & dom har verkligen hjälpt mig återfå en god natts sömn utan att behöva vakna upp mitt i natten upprepade gånger 😊

Och jag hade verkligen glömt av hur sinnessjukt skönt ett Imovane rus är när det väl börjar krypa upp på en. Ni vet när det börjar bli redo för läggdags man poppar en Imovane under täcket med någonting att kolla på till effekten kommer. Man börjar känna den där sjukt sköna avslappnande känslan i hela kroppen all oro ångest jobbiga tankar allt det där är ett minne blott, nu är man i himmelen och allt känns bara fantastiskt 😁

Brukar alltid hålla mig vaken en timma eller två efter intag av Imovane det är som en ritual för mig innan jag känner för att sova, sen är det så himla gott vara vaken på dom & bara slö surfa på mobilen se på någon film eller liknande mysande under täcket som är så sjukt skönt!

Bara jag som absolut älskar känslan av lugnet avslappningen & ruset på Imovane? Jag vet inte ens vad jag kan jämföra med och jag har tagit dom flesta drogerna i mina yngre dagar. Men just Imovane / Zopiklon är nog en av mina absoluta favoriter hands down.

Ja det är fantastiskt. Mitt huvud är ett konstant jävla snabbt ekorrhjul så när imovane lugnar ner hela systemet mår man prima. Jag tar bara imovanr dagtid därför..

Jag tar bara imovane 1 gång i veckan dock och vid stor tillgång spårar det lätt ur och man tar för mycket för ofta. Om man tagit stora doser för ofta ett tag går ens tolerans åt helvete och jag personligen mådde verkligen förjävligt ett tag efteråt när jag tog massiva doser ett par veckor.

Jag är klen när det gäller abstinens då jag är allmänt psykiskt klen så är nog extra känslig också.

Jag har social ångest pga crippling autism men när jag är påverkad av imovane har jag 0% social osäkerhet och kan socialsera hur jag vill.

Och blanda aldrig imovane med alkohol, blir bara ångest i slutändan.
Citera
2024-03-11, 14:20
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Ja det är fantastiskt. Mitt huvud är ett konstant jävla snabbt ekorrhjul så när imovane lugnar ner hela systemet mår man prima. Jag tar bara imovanr dagtid därför..

Jag tar bara imovane 1 gång i veckan dock och vid stor tillgång spårar det lätt ur och man tar för mycket för ofta. Om man tagit stora doser för ofta ett tag går ens tolerans åt helvete och jag personligen mådde verkligen förjävligt ett tag efteråt när jag tog massiva doser ett par veckor.

Jag är klen när det gäller abstinens då jag är allmänt psykiskt klen så är nog extra känslig också.

Jag har social ångest pga crippling autism men när jag är påverkad av imovane har jag 0% social osäkerhet och kan socialsera hur jag vill.

Och blanda aldrig imovane med alkohol, blir bara ångest i slutändan.

Imovane dagtid det låter inte som någon höjdare, kommer du ens ihåg saker du gjort under dagens gång påverkad på Imovane sen? Och jag kan väl förstå du tar Imovane i brist på annat för psykiska problem men borde det inte vara bättre för dig med någon benzo under dagens gång och sen Imovane till natten?

Och ja det är farligt att ha kartan med tabletter i närheten när man väl redan har sänkt en Imovane eller två, vips som det är kan man vakna upp nästa morgon och inte har en aning vad man gjort. Sen kollar man telefonen som man tydligen ringt runt till alla möjliga på telefonen och skämt ut sig på och har absolut noll koll på vad man sagt eller gjort Eller som jag ett par gånger tydligen gått till affären och sen vaknar man helt omringad av chips påsar och annat gott man köpt under påverkan och lika där inte kommer ihåg ett smack.

Och ja toleransen kan gå sjukt snabbt upp på Imovane det är därför jag enbart håller mig till en enda tablett 7.5mg till kvällen, ibland kan det bli två absolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in