Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbackwards
Ja det är fantastiskt. Mitt huvud är ett konstant jävla snabbt ekorrhjul så när imovane lugnar ner hela systemet mår man prima. Jag tar bara imovanr dagtid därför..
Jag tar bara imovane 1 gång i veckan dock och vid stor tillgång spårar det lätt ur och man tar för mycket för ofta. Om man tagit stora doser för ofta ett tag går ens tolerans åt helvete och jag personligen mådde verkligen förjävligt ett tag efteråt när jag tog massiva doser ett par veckor.
Jag är klen när det gäller abstinens då jag är allmänt psykiskt klen så är nog extra känslig också.
Jag har social ångest pga crippling autism men när jag är påverkad av imovane har jag 0% social osäkerhet och kan socialsera hur jag vill.
Och blanda aldrig imovane med alkohol, blir bara ångest i slutändan.
Imovane dagtid det låter inte som någon höjdare, kommer du ens ihåg saker du gjort under dagens gång påverkad på Imovane sen? Och jag kan väl förstå du tar Imovane i brist på annat för psykiska problem men borde det inte vara bättre för dig med någon benzo under dagens gång och sen Imovane till natten?
Och ja det är farligt att ha kartan med tabletter i närheten när man väl redan har sänkt en Imovane eller två, vips som det är kan man vakna upp nästa morgon och inte har en aning vad man gjort. Sen kollar man telefonen som man tydligen ringt runt till alla möjliga på telefonen och skämt ut sig på och har absolut noll koll på vad man sagt eller gjort

Eller som jag ett par gånger tydligen gått till affären och sen vaknar man helt omringad av chips påsar och annat gott man köpt under påverkan och lika där inte kommer ihåg ett smack.
Och ja toleransen kan gå sjukt snabbt upp på Imovane det är därför jag enbart håller mig till en enda tablett 7.5mg till kvällen, ibland kan det bli två absolut.