2022-10-04, 13:38
Medlem
NU mer så tar dom flesta 17 stickor om amn använder stickor. På dem visar både Zopidem och Zopiklon 4-5 dagar till och med. Jag upplever att käkarna fått en större insikt i hur mycket Imovane och stilnoct som faktiskt missbrukas. Jag håller p kriga på min läkare att han sak sätta in 1 imo till natten mot mina grava sömnproblem men det verkar nästan hopplöst. Då jag har laro är det ännu svårare att få ut det. Inneliggande får jag alltid imovane men det är det där med berondepotentialen som läkarna lutar sig mot. Har blivit någon allmän riktlinje att inte skriva imovane eller stilnoct. Båda är bra sömnmediciner och speciellt nu då Nitrazepam har tagits bort samma med Flunitra så finns ju bara dessa 2 kvar som alternativ. Sonata (Zaleplon) används i utlandet men är avregistrerat i Sverige sedan 2015 den har dock dålig biotillgänglighet oralt vilket gör att den upfattas som något svagare än de andra.
Citera
2022-10-04, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaniljcreme
Är van vid zoplikon men fick tag på en karta zoplidem, tog en zoplidem som jag känner av nu.
Älskar zoplikon men fick bara zoplidem...
Tar zoplidem bort ångest så bra som zoplikon?
Älskar imovane zopeffekt

För mig har Zolpidem varit den överlägset bästa ångestdämpande medicinen.

Zopiklon har ingen som helst ångestdämpande effekt på mig, samma med ”riktig” Benzo som jag testat alla tror jag.
Citera
2022-10-05, 09:19
Medlem
flowerpower900s avatar
Tagit 20mg stilnoct i ett år varje kväll. Folk upplever mig som personlighetsförändrad och inte lik mig själv. Vill försöka sluta och har fått en hel burk alimemazin (theralen) 20mg kapslar av en polare.

Det står "1 per kväll" på hans recept, men han säger att han måste ta 2 kapslar (40mg alimemazin) för att ens få någon effekt, även när han testade theralen första gången.

Då undrar jag hur mycket jag borde ta för att kunna sova? Kommer jag ens somna om jag sväljer hela burken tänker jag? Inte testat det innan.

Har kass rem-sömn enligt min pulsklocka.
Senast redigerad av flowerpower900 2022-10-05 kl. 09:26.
Citera
2022-10-07, 19:45
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
För mig har Zolpidem varit den överlägset bästa ångestdämpande medicinen.

Zopiklon har ingen som helst ångestdämpande effekt på mig, samma med ”riktig” Benzo som jag testat alla tror jag.

Precis tvärtom för mig. Zopiclone = bra sömn och bra ångestlindring de dagar ångesten inte är alltför jäklig. Diazepam när ångesten härjar. Jag råkade av en händelse få ett gäng Zolpidem häromdagen och har inte använt dem någon gång innan. Men de gav i stort sett ingen effekt alls. Det var den sämsta natten på länge. Märkligt hur olika det fungerar från person till person. Så nu sitter man här med en hel hög Zolpidem, får väl ha dem som reserv och ta en högre dos nästa gång. Tog totalt 25 mg, det var kanske för lite.
Citera
2022-10-08, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltgosse
Precis tvärtom för mig. Zopiclone = bra sömn och bra ångestlindring de dagar ångesten inte är alltför jäklig. Diazepam när ångesten härjar. Jag råkade av en händelse få ett gäng Zolpidem häromdagen och har inte använt dem någon gång innan. Men de gav i stort sett ingen effekt alls. Det var den sämsta natten på länge. Märkligt hur olika det fungerar från person till person. Så nu sitter man här med en hel hög Zolpidem, får väl ha dem som reserv och ta en högre dos nästa gång. Tog totalt 25 mg, det var kanske för lite.
Ja, det är rätt intressant hur olika det fungerar. Zolpidem (en 10mg) fungerar alltid för mig när jag behöver sova (tar max två gånger i veckan). Zopiklon fungerar också men kanske bara med 50% effekt (uppskattning).

Så i min värld låter det helt galet att du inte får någon effekt (antar vid sömn?) på 25mg vilket är "en monsterdos" egentligen. Men det beror så klart på tolerans etc.

Jag antar att Zolpidemen kommer från Hemofarm? Aldrig fått något som inte funkat med dessa - och jag tror det är helt äkta från fabrik (läkemedel så klart).
Citera
2022-10-08, 10:05
Bannlyst
Har ätit Zolpidem mot sömnen ett par månader, enbart STADA, sist jag hämtade ut var det slut, blev erbjuden HEXAL istället, var samma sak sa apotekaren - bara olika tillverkare. Jag upplever stor skillnad på dem, HEXAL känns som sockerpiller i jämförelse, sover mycket sämre, blir heller inte lite "skön" i skallen 20 min innan jag somnar.

Tankar å funderingar?
Citera
2022-10-09, 10:00
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Ja, det är rätt intressant hur olika det fungerar. Zolpidem (en 10mg) fungerar alltid för mig när jag behöver sova (tar max två gånger i veckan). Zopiklon fungerar också men kanske bara med 50% effekt (uppskattning).

Så i min värld låter det helt galet att du inte får någon effekt (antar vid sömn?) på 25mg vilket är "en monsterdos" egentligen. Men det beror så klart på tolerans etc.

Jag antar att Zolpidemen kommer från Hemofarm? Aldrig fått något som inte funkat med dessa - och jag tror det är helt äkta från fabrik (läkemedel så klart).

Ja de är från Hemofarm. Min tolerans är rätt hög på Zopiclone, plus att jag är en rätt stor karl 😜 det kan kanske också påverka. Men 150 zolpidem ligger här till ingen nytta. Får väl som sagt ha dem i reserv
Citera
2022-10-11, 02:55
Medlem
Jag själv känner absolut noll på 20mg zop men en öl och 10mg brukar funka fint innan sömnen.
Citera
2022-10-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akekato
Har ätit Zolpidem mot sömnen ett par månader, enbart STADA, sist jag hämtade ut var det slut, blev erbjuden HEXAL istället, var samma sak sa apotekaren - bara olika tillverkare. Jag upplever stor skillnad på dem, HEXAL känns som sockerpiller i jämförelse, sover mycket sämre, blir heller inte lite "skön" i skallen 20 min innan jag somnar.

Tankar å funderingar?

Både STADA och HEXAL är de sämsta tillverkarna av Zolpidem enligt mig. Sockerpiller som du skrev.

Den absolut bästa är från ratiopharm. Så testa den!! Brukar alltid ringa apoteket i förväg så de kan beställa in den ifall den inte finns på deras lager.
Citera
2022-10-13, 22:00
Medlem
Jag har haft Zopiklon utskrivet i ca ett halvår, jag tycker det fungerar ganska bra, dock har jag märkt att toleransen ökar ganska snabbt, men även att toleransen sjunker snabbt också! Så det gäller helt enkelt att variera lite!

Önskar man kunde sova utan sömnmedicin menmen ;(
Citera
2022-10-14, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdsfasdffd
Jag har haft Zopiklon utskrivet i ca ett halvår, jag tycker det fungerar ganska bra, dock har jag märkt att toleransen ökar ganska snabbt, men även att toleransen sjunker snabbt också! Så det gäller helt enkelt att variera lite!

Önskar man kunde sova utan sömnmedicin menmen ;(
Ett tips är att inte ta den mer än två gånger i veckan. Max tre när det verkligen behövs. Annars blir det som du säger att den kommer sluta ha den effekt du vill och sen är risken att man dubblar dosen etc. Jobba alltid mot att kroppen själv ska hantera allt, även om vi mentalt mår bra av att veta att vi har en reserv i skåpet eller att vi ibland måste använda reserven!
Citera
2022-10-14, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Ett tips är att inte ta den mer än två gånger i veckan. Max tre när det verkligen behövs. Annars blir det som du säger att den kommer sluta ha den effekt du vill och sen är risken att man dubblar dosen etc. Jobba alltid mot att kroppen själv ska hantera allt, även om vi mentalt mår bra av att veta att vi har en reserv i skåpet eller att vi ibland måste använda reserven!
Bra tips!

Käkade själv valium som frukostflingor under en tid och fattade inte att en tablett faktiskt gör samma jobb som tio om man sköter det snyggt och inte överdoserar.

Frågade efter Xanor på Pharmacy, men som tur var så sa expediten nej, det har vi inte. Hade nog blivit knas om jag tagit det istället.

Läs på först innan du brukar. Det gjorde inte jag. (fanns knappt något internet då )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in