Citat:
Ursprungligen postat av
asfaltgosse
Precis tvärtom för mig. Zopiclone = bra sömn och bra ångestlindring de dagar ångesten inte är alltför jäklig. Diazepam när ångesten härjar. Jag råkade av en händelse få ett gäng Zolpidem häromdagen och har inte använt dem någon gång innan. Men de gav i stort sett ingen effekt alls. Det var den sämsta natten på länge. Märkligt hur olika det fungerar från person till person. Så nu sitter man här med en hel hög Zolpidem, får väl ha dem som reserv och ta en högre dos nästa gång. Tog totalt 25 mg, det var kanske för lite.
Ja, det är rätt intressant hur olika det fungerar. Zolpidem (en 10mg) fungerar alltid för mig när jag behöver sova (tar max två gånger i veckan). Zopiklon fungerar också men kanske bara med 50% effekt (uppskattning).
Så i min värld låter det helt galet att du inte får någon effekt (antar vid sömn?) på 25mg vilket är "en monsterdos" egentligen. Men det beror så klart på tolerans etc.
Jag antar att Zolpidemen kommer från Hemofarm? Aldrig fått något som inte funkat med dessa - och jag tror det är helt äkta från fabrik (läkemedel så klart).