2017-11-06, 21:48
Medlem
Tycker det är roligt med Imovane och Zolpidem just av den anledning att jag får (vilket tydligen är ganska unikt???) skarpa hallucinationer utav dem. Inte alls som LSD utan snarare som om man glider runt i ett verklighetstroget drömland samtidigt som man känner sig jävligt mysig.
Citera
2017-11-06, 22:13
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnTillSko
Tycker det är roligt med Imovane och Zolpidem just av den anledning att jag får (vilket tydligen är ganska unikt???) skarpa hallucinationer utav dem. Inte alls som LSD utan snarare som om man glider runt i ett verklighetstroget drömland samtidigt som man känner sig jävligt mysig.

Japp, jag hade också roligt på dom tills allt gick åt helvete. För beroende blir du, och det är så in i helvete ovärt. Om du är i början av din z-analogskarriär så sluta direkt. Jag resonerade exakt som du i början. Älskade det flummiga drömlandet med den varma filten. Men det slutade med att jag åt 6-8 Stilnoct per kväll och mådde åt helvete på dagarna. Förhållandet sprack, förlorade jobbet och vänner.

Man ska inte underskatta dom här jävla tabletterna. Om du visste hur mycket jag skulle betala för att inte ha tagit den första tabletten.

Har väldigt bra självdisciplin i övrigt och ingen pundare.
Citera
2017-11-07, 01:04
Medlem
För sömnen så föredrar jag Imovane, men vill man hålla sig vaken och bli lite skum så är ett bar stilnocht bättre.
Citera
2017-11-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Japp, jag hade också roligt på dom tills allt gick åt helvete. För beroende blir du, och det är så in i helvete ovärt. Om du är i början av din z-analogskarriär så sluta direkt. Jag resonerade exakt som du i början. Älskade det flummiga drömlandet med den varma filten. Men det slutade med att jag åt 6-8 Stilnoct per kväll och mådde åt helvete på dagarna. Förhållandet sprack, förlorade jobbet och vänner.

Man ska inte underskatta dom här jävla tabletterna. Om du visste hur mycket jag skulle betala för att inte ha tagit den första tabletten.

Har väldigt bra självdisciplin i övrigt och ingen pundare.

Aj då man - sorry to hear, går du på något nu?

Jag tar dock inte Imovane för att det är roligt, utan jag tar det på kvällen för att sova. Det roliga kommer som en positiv bieffekt ifall hallucinationerna hinner fram före sömnen. Men absolut - försiktig ska jag vara!
Citera
2017-11-07, 21:06
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnTillSko
Aj då man - sorry to hear, går du på något nu?

Jag tar dock inte Imovane för att det är roligt, utan jag tar det på kvällen för att sova. Det roliga kommer som en positiv bieffekt ifall hallucinationerna hinner fram före sömnen. Men absolut - försiktig ska jag vara!

Diazepam, dock inte dagligen men nästan. Har dock i övrigt ordnat upp mitt liv igen och har nu schysst jobb och ny flickvän osv. Men jag lovar dig att dom är luriga dom där, manipulerar en som fan. Se upp när du börjar få tolerans och äta fler, det är då det börjar bli farligt.
Citera
2017-11-07, 21:30
Medlem
hur länge kan man käka imovan innan sömn (7,5mg) innan dom slutar funka?
Citera
2017-11-07, 21:38
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinegro

Varje kväll? Någon vecka kanske, sen har du byggt upp lite tolerans och de kommer att fungera sämre. Ta då en paus på ett par dagar så toleransen sjunker.

För att undvika tolerans, försök att bara ta dem när du först försökt somna utan, går det absolut inte att somna så kan du ta en. Blir det 2-3 gånger i veckan så kommer dem att fungera betydligt längre innan du måste pausa igen.
Citera
2017-11-07, 22:32
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sepekastrull
Varje kväll? Någon vecka kanske, sen har du byggt upp lite tolerans och de kommer att fungera sämre. Ta då en paus på ett par dagar så toleransen sjunker.

För att undvika tolerans, försök att bara ta dem när du först försökt somna utan, går det absolut inte att somna så kan du ta en. Blir det 2-3 gånger i veckan så kommer dem att fungera betydligt längre innan du måste pausa igen.

Man kan till och med ta en halv, eller jag kunde. Jag missbrukade dom men dom funkade alltid för just sömn, även i låga doser. Toleransen ökade bara för "ruset".
Citera
2017-11-07, 22:48
Medlem
Citat:

Jag försöker hålla mig till max 7,5mg, varannan dag eller så, känns som att toleransen funkar bättre då, förut stod jag ju på 10mg VARJE dag då höjdes den mer helt klart
Citera
2017-11-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sepekastrull

Citat:
Ursprungligen postat av host.
Jag försöker hålla mig till max 7,5mg, varannan dag eller så, känns som att toleransen funkar bättre då, förut stod jag ju på 10mg VARJE dag då höjdes den mer helt klart

Okej, jag kan verkligen inte somna utan dom, men då antar jag att det är värt med några nätters dålig sömn istället för att det inte ska funka alls
Citera
2017-11-08, 19:13
Medlem
Citat:
Okej, jag kan verkligen inte somna utan dom, men då antar jag att det är värt med några nätters dålig sömn istället för att det inte ska funka alls

Jo precis, som sagt mitt varannannattskoncept tycker jag funkar ganska bra (mår ju överlag dåligt men det beror ju på fler faktorer än bara sömnen)
Citera
2017-11-08, 19:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Man kan till och med ta en halv, eller jag kunde. Jag missbrukade dom men dom funkade alltid för just sömn, även i låga doser. Toleransen ökade bara för "ruset".
Samma här. Ofta funkar bara en halv tablett. Av dom som ligger på 7.5 mg. Men då har jag tagit lite (15 mg) Mirtazapin också. Kan vara värt att kolla upp om man har svårt för att bli trött om kvällarna.

Försöker hålla mig iaf två dagar efter intag av Imovane. Max tre ggr i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in