2019-10-08, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Sådär får det inte gå till. Hur gammal är du då?

När man väl fått recept på någonting har jag hört att det bara rullar på, problemet är att få själva receptet men sedan så...
Har själv 100 pack imovane 7.5 och fått utskrivet 6 gånger nu vilket är cp skönt,

Jag är 28 år gammal.

Problemet är ju att på min vårdcentral så byts det läkare hela jävla tiden. När man väl får en läkare som skriver ut, så finns denne inte kvar nästa gång jag vill ha recept.

Skräp-läkare!

Det hade varit en sak om jag inte skött medicineringen, men jag gör ju det.

Och ändå får man, ''denna medicin är inte lämplig för dig, den är vanebildande'' ''denna medicin är till för korttidsbehandling'' No, shit sherlock.

Även om jag kanske är för ung för en sådan medicin, så behöver jag den. Och jag sköter ju medicineringen, och tar den sällan.

Jag är fan ett levande Fass, och kan mer om mediciner än alla läkare som jobbar på min vårdcentral. Irriterande när de ska säga självklarheter.

Men det står väl i sina jävla pärmar att man inte ska skriva ut läkemedel som dessa. De funkar ju, och sånt vill man inte.

Men andra rävgift till mediciner som inte funkar skriver de glädjeligen ut.

Men lugn bara, jag kommer tillslut få recept av denna läkare också. Måste först bara få en tid med honom/henne. Jag kommer kunna prata till mig ett recept så småningom.
Senast redigerad av blaha95 2019-10-08 kl. 04:15.
Citera
2019-10-08, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jag är 28 år gammal.

Problemet är ju att på min vårdcentral så byts det läkare hela jävla tiden. När man väl får en läkare som skriver ut, så finns denne inte kvar nästa gång jag vill ha recept.

Skräp-läkare!

Det hade varit en sak om jag inte skött medicineringen, men jag gör ju det.

Och ändå får man, ''denna medicin är inte lämplig för dig, den är vanebildande'' ''denna medicin är till för korttidsbehandling'' No, shit sherlock.

Även om jag kanske är för ung för en sådan medicin, så behöver jag den. Och jag sköter ju medicineringen, och tar den sällan.

Jag är fan ett levande Fass, och kan mer om mediciner än alla läkare som jobbar på min vårdcentral. Irriterande när de ska säga självklarheter.

Men det står väl i sina jävla pärmar att man inte ska skriva ut läkemedel som dessa. De funkar ju, och sånt vill man inte.

Men andra rävgift till mediciner som inte funkar skriver de glädjeligen ut.

Men lugn bara, jag kommer tillslut få recept av denna läkare också. Måste först bara få en tid med honom/henne. Jag kommer kunna prata till mig ett recept så småningom.

Förstår din frustration helt. Man vill bara ta sig för öronen med en del läkare. Msn är gammal nog att ta vara på det de säger och inte ta varje_varje dag så är det absolut ett preparat man kan ha livet ut...

Får utskrivet genom allmänpsyk
Citera
2019-10-12, 01:40
Medlem
Green-Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jag vet. Men Imovane är ganska så dyrt på nätet. Men du har rätt.

10 mg på Imovane? Det finns väl inte? Du kanske menar Stilnoct?

Det finns företag som tillverkar 10mg.
Googla TOWA Zopiclone eller Crystal Pharma Zopiclone
Citera
2019-10-13, 15:31
Medlem
Hej. Fick utskrivet ett 100 pack och tog dag ett 7.5 mg, dag två 7.5 mg, dag tre dock tog jag 15 mg på dagen sedan 7.5 mg på kvällen. Känner att ett uppehåll är på sin plats nu, hur länge anser ni?
Citera
2019-10-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Det finns företag som tillverkar 10mg.
Googla TOWA Zopiclone eller Crystal Pharma Zopiclone

Sedär! Det hade jag ingen aning om!
Citera
2019-10-15, 23:20
Medlem
flumma på stilnoct?

Hört att man kan flumma på stilnoct, hur gör man för bästa effekt? svälja med lite sprit? eller vad funkar bäst? hur mycket bör man ta?
Citera
2019-10-16, 01:39
Medlem
FritoBanditos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portkoden
Hört att man kan flumma på stilnoct, hur gör man för bästa effekt? svälja med lite sprit? eller vad funkar bäst? hur mycket bör man ta?
Man bör inte ta alls. Lika kul att flumma på Stilnoct som att bli besatt av en demon.
Citera
2019-10-18, 05:01
Medlem
Engelitzs avatar
Alltså tar 2st 7,5 mg zopklon. . Sover 3 tim. Tar 2st 7.5 zopiklon till och sover förhoppningvis 3timmar till. . (Ligger vaken nu och hoppas de andra paret ska kicka in) Nån som kan rekommendera nåt bättre( de vill att jag har stess, men det påverkar motoriken för mycket tycker jag själv). Nitrazepem? Lorazepem? Sobril. . . Nån jävla skit måste väl funka. .
Citera
2019-10-18, 20:02
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Alltså tar 2st 7,5 mg zopklon. . Sover 3 tim. Tar 2st 7.5 zopiklon till och sover förhoppningvis 3timmar till. . (Ligger vaken nu och hoppas de andra paret ska kicka in) Nån som kan rekommendera nåt bättre( de vill att jag har stess, men det påverkar motoriken för mycket tycker jag själv). Nitrazepem? Lorazepem? Sobril. . . Nån jävla skit måste väl funka. .

Zopiklon och någon psykofarmaka för sömn som faktiskt håller sej sövd borde väll fungera. Typ theralen eller nått.
Citera
2019-10-20, 17:14
Medlem
PlanetCaravans avatar
Jag har haft ett jobbigt bensoberoende. Trappat ut med hjälp av Oxascand. Nu mår jag ju rätt piss kan man säga. Känns som att nån stryper mig 24/7. Jag har inte druckit alkohol på 70 dagar heller. Tycker att det börjar bli dags för mig att bli belönad på nåt sätt? Tydligen icke!

Händer att jag stoppar i mig en imovane nån gång ibland. Hur ställer ni er till det?
Ska jag bara lida igenom alla dagar, eller kan jag unna mig en imovane då och då?
Citera
2019-10-20, 17:25
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Jag har haft ett jobbigt bensoberoende. Trappat ut med hjälp av Oxascand. Nu mår jag ju rätt piss kan man säga. Känns som att nån stryper mig 24/7. Jag har inte druckit alkohol på 70 dagar heller. Tycker att det börjar bli dags för mig att bli belönad på nåt sätt? Tydligen icke!

Händer att jag stoppar i mig en imovane nån gång ibland. Hur ställer ni er till det?
Ska jag bara lida igenom alla dagar, eller kan jag unna mig en imovane då och då?

Ibland får man unna säg något gott. Men svårt när det gäller missbruk. Lätt att trilla ditt igen.
Citera
2019-10-20, 17:31
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Ibland får man unna säg något gott. Men svårt när det gäller missbruk. Lätt att trilla ditt igen.

Påverkar det samma receptorer i hjärnan som benso?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in