Citat:
Ursprungligen postat av
nextlife
Sådär får det inte gå till. Hur gammal är du då?
När man väl fått recept på någonting har jag hört att det bara rullar på, problemet är att få själva receptet men sedan så...
Har själv 100 pack imovane 7.5 och fått utskrivet 6 gånger nu vilket är cp skönt,
Jag är 28 år gammal.
Problemet är ju att på min vårdcentral så byts det läkare hela jävla tiden. När man väl får en läkare som skriver ut, så finns denne inte kvar nästa gång jag vill ha recept.
Skräp-läkare!
Det hade varit en sak om jag inte skött medicineringen, men jag gör ju det.
Och ändå får man, ''denna medicin är inte lämplig för dig, den är vanebildande'' ''denna medicin är till för korttidsbehandling'' No, shit sherlock.
Även om jag kanske är för ung för en sådan medicin, så behöver jag den. Och jag sköter ju medicineringen, och tar den sällan.
Jag är fan ett levande Fass, och kan mer om mediciner än alla läkare som jobbar på min vårdcentral. Irriterande när de ska säga självklarheter.
Men det står väl i sina jävla pärmar att man inte ska skriva ut läkemedel som dessa. De funkar ju, och sånt vill man inte.
Men andra rävgift till mediciner som inte funkar skriver de glädjeligen ut.
Men lugn bara, jag kommer tillslut få recept av denna läkare också. Måste först bara få en tid med honom/henne. Jag kommer kunna prata till mig ett recept så småningom.