Citat:
Ursprungligen postat av
Culpepper
Rekommenderad dos är 10mg Stilnoct på Fass med har jag hört, dock kan läkaren ändra det och då kan apoteken bli lite tveksamma. Min läkare sa igår att han har skrivit ut 30mg Stilnoct till sömnen. Toleransökning antar jag. Så går ju att höja men läkaren sa att apoteken kommer tveka direkt och försöka nå läkaren men löser sig alltid i slutändan om läkaren ordinerat det.
Citat:
Ursprungligen postat av
DEPRESSIV
Tror normal maxdos är 30 mg. Finns många som tar 20 mg iaf. Normal maxdos Zopiklon är 22,5 mg, så rimligtvis borde 30 mg Zolpidem vara maxdos då läkarna verkar tycka att den är något mindre dospotent.
Okej då var det min läkare som inte ville bara, men man ska väl vara glad att man får nått.
Sen har jag ibland extra eftersom jag inte tar dom så klart om jag druckit eller av andra anledningar.
Så är det för jävligt att somna som på söndagar tex så brukar jag ta 20mg och det känns bättre. Man får bunkra upp lite själv dvs om läkaren inte vill höjja
Fick först 7,5mg zopiklon men sa att det inte hjälpte fullt och ville ha två men var nej där med så då gav dom mig 10mg stillnoct istället vilket jag tyckte var lite starkare då och det funkade ett tag.