2018-07-16, 22:30
Medlem
Tablettaskens avatar
Har gått på Imovane ett tag nu ~ 3 månader.

Ibland fungerar tabletten som tänkt dvs att jag somnar. Ibland förekommer det dock att jag inte gör det.

Har utskrivet 7.5 Mg per natt och har även testat ta någon tablett mer i hopp om att somna utan vidare lycka, då jag sitter här på FB o skriver just nu

Är de dags för mig att byta preparat och till vad ?
Citera
2018-07-17, 00:40
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettasken
Har gått på Imovane ett tag nu ~ 3 månader.

Ibland fungerar tabletten som tänkt dvs att jag somnar. Ibland förekommer det dock att jag inte gör det.

Har utskrivet 7.5 Mg per natt och har även testat ta någon tablett mer i hopp om att somna utan vidare lycka, då jag sitter här på FB o skriver just nu

Är de dags för mig att byta preparat och till vad ?

Ja du måste växla mellan preparaten annars höjer sig tolerans skyhögt. Kan själv ta typ 3 imovane och fortfarande ligga vaken om jag har otur. Testa med nitrazepam så lär du däcka.
Citera
2018-07-17, 00:45
Medlem
LSdalmiaks avatar
Har käkat Imovane/Zopiklon nu i ca. 6 månader. Får dom utskrivet, bara 5mg per dag. Har upptäckt dock sista tiden att jag kan ta en tablett och snarare bli pigg?

Vissa eftermiddagar när jag känner mig slö och hängig så tar jag en tablett och får genast "go" i mig att göra saker, känner mig kreativ osv.

Vafan ska man inte bli trött och somna på skiten?
Citera
2018-07-17, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LSdalmiak
Har käkat Imovane/Zopiklon nu i ca. 6 månader. Får dom utskrivet, bara 5mg per dag. Har upptäckt dock sista tiden att jag kan ta en tablett och snarare bli pigg?

Vissa eftermiddagar när jag känner mig slö och hängig så tar jag en tablett och får genast "go" i mig att göra saker, känner mig kreativ osv.

Vafan ska man inte bli trött och somna på skiten?
Den är hypnotisk och en insomningstablett. Om man tar den utan att gå och lägga sig blir man pigg och kreativ istället
Citera
2018-07-17, 13:11
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimmigdag
5st 7.5 i en pump och upp i fisen så ligger man och är go

Hur fort slår det på?
Citera
2018-07-18, 12:00
Medlem
DR-Drunks avatar
Fick 40 stycken utskrivet av märket Imovane =) nu kan man sova ikväll. Jag kör 2 Propavan 25 mg:are och två stycken 7,5 Imovane.

Det brukar räcka men jag har även Nozinan och Melatonin. Tar jag för mycket så hittar man på tok saker på natten som exempelvis koka kaffe, laga mat på det mest sjuka sätt och så vidare... Så det är en lagom dos. Somnar jag inte så får jag stå mitt kasst men det brukar ge sig nästa natt. Har annars Apodos som är fördelat på två veckor, men dragit i mig alla sömntabletter då det är så jävla varmt.

Kört Imovane sedan 2011 så jag är nöjd för när man väl somnar så sover man så sött.
Citera
2018-07-20, 18:08
Medlem
sneervs avatar
Är Stillnoct 10mg per dag maxdos en läkare får förskriva? Frågade min läkare om jag inte kunde få ta 20mg istället för det funkar bättre eftersom jag tagit det ett tag. Men vart nej. Så läste på fass och där stod det nått om 10mg har jag för mig.

Men lika bra det kanske, annars så trappas det ju bara upp mer antar jag. Men saknar känslan av första gångerna man tog 10mg och vart helt ångestfri när man skulle sova. Nu är det mer att man tar det för att slippa abstinens som skulle komma annars.
Citera
2018-07-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Är Stillnoct 10mg per dag maxdos en läkare får förskriva? Frågade min läkare om jag inte kunde få ta 20mg istället för det funkar bättre eftersom jag tagit det ett tag. Men vart nej. Så läste på fass och där stod det nått om 10mg har jag för mig.

Men lika bra det kanske, annars så trappas det ju bara upp mer antar jag. Men saknar känslan av första gångerna man tog 10mg och vart helt ångestfri när man skulle sova. Nu är det mer att man tar det för att slippa abstinens som skulle komma annars.

Rekommenderad dos är 10mg Stilnoct på Fass med har jag hört, dock kan läkaren ändra det och då kan apoteken bli lite tveksamma. Min läkare sa igår att han har skrivit ut 30mg Stilnoct till sömnen. Toleransökning antar jag. Så går ju att höja men läkaren sa att apoteken kommer tveka direkt och försöka nå läkaren men löser sig alltid i slutändan om läkaren ordinerat det.
Citera
2018-07-20, 18:53
Bannlyst
Citat:

Tror normal maxdos är 30 mg. Finns många som tar 20 mg iaf. Normal maxdos Zopiklon är 22,5 mg, så rimligtvis borde 30 mg Zolpidem vara maxdos då läkarna verkar tycka att den är något mindre dospotent.
Citera
2018-07-20, 19:02
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Rekommenderad dos är 10mg Stilnoct på Fass med har jag hört, dock kan läkaren ändra det och då kan apoteken bli lite tveksamma. Min läkare sa igår att han har skrivit ut 30mg Stilnoct till sömnen. Toleransökning antar jag. Så går ju att höja men läkaren sa att apoteken kommer tveka direkt och försöka nå läkaren men löser sig alltid i slutändan om läkaren ordinerat det.

Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tror normal maxdos är 30 mg. Finns många som tar 20 mg iaf. Normal maxdos Zopiklon är 22,5 mg, så rimligtvis borde 30 mg Zolpidem vara maxdos då läkarna verkar tycka att den är något mindre dospotent.

Okej då var det min läkare som inte ville bara, men man ska väl vara glad att man får nått.
Sen har jag ibland extra eftersom jag inte tar dom så klart om jag druckit eller av andra anledningar.
Så är det för jävligt att somna som på söndagar tex så brukar jag ta 20mg och det känns bättre. Man får bunkra upp lite själv dvs om läkaren inte vill höjja

Fick först 7,5mg zopiklon men sa att det inte hjälpte fullt och ville ha två men var nej där med så då gav dom mig 10mg stillnoct istället vilket jag tyckte var lite starkare då och det funkade ett tag.
Senast redigerad av sneerv 2018-07-20 kl. 19:06.
Citera
2018-07-20, 19:28
Bannlyst
Citat:
Okej då var det min läkare som inte ville bara, men man ska väl vara glad att man får nått.
Sen har jag ibland extra eftersom jag inte tar dom så klart om jag druckit eller av andra anledningar.
Så är det för jävligt att somna som på söndagar tex så brukar jag ta 20mg och det känns bättre. Man får bunkra upp lite själv dvs om läkaren inte vill höjja

Fick först 7,5mg zopiklon men sa att det inte hjälpte fullt och ville ha två men var nej där med så då gav dom mig 10mg stillnoct istället vilket jag tyckte var lite starkare då och det funkade ett tag.
Har själv legat på samma dos dagligen i fem år. Byter mellan Zopiklon och Zolpidem då och då. 7,5 mg respektive 10 mg. Aldrig fått någon tolerans. Hur ofta funkar 10 mg Zolpidem för dig? Om du verkligen behöver mer så föreslå 15 mg, det är ju en kompromiss.
Citera
2018-07-20, 19:45
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Har själv legat på samma dos dagligen i fem år. Byter mellan Zopiklon och Zolpidem då och då. 7,5 mg respektive 10 mg. Aldrig fått någon tolerans. Hur ofta funkar 10 mg Zolpidem för dig? Om du verkligen behöver mer så föreslå 15 mg, det är ju en kompromiss.

Har legat på den dosen i kanske 6-7år och tyvärr funkar inte 10mg alls ofta längre, känner nada men känner att nått är fel dagen efter ibland om jag inte tar dom så är väl lite beroende vilket inte är konstigt på så lång tid.

Grejjen är ju att jag får 100pack 3 uttag som är låsta i 100 dagar när jag hämtat 1 pack.
Men kan ju pröva med 15mg så man kan ta mer än 10 oftare.
Fast det där att byta då och då, funkar det bra? Hade tanken att dom går på samma "tolerans grej" i hjärnan så det inte var nån idé. Men kanske inte är så alltså?
Senast redigerad av sneerv 2018-07-20 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in