2010-07-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleskhals
Haha jävlar.
Jag minns att det blev riktigt härligt när tabletterna började verka.
Och sen satt jag vid datorn och kollade mig runt om, och ser att dörrhandtaget rör sig, inte som att någon är påväg inte utan det flyttade sig uppåt och neråt, helt sjukt

Sen vaknade jag i mörse i sängen med kläderna på och fattade ingenting.
Har ingen aning vilken tid eller hur jag kom till sängen. Ingen aning ALLS!
Lite freaky

Och är fortfarande lite seg, dålig balans och
Märkte även att 2st tabletter var borta från kartan. haha

Vafan är det där för skit egentligen
Fast de känndes ju ganska härligt innan man sömnade

Har du sömnproblem?
Eller som jag förmodar tar du dem för ruset?
Varför?
Det är sådana som dig som tyvärr förstör för oss som behöver dem enbart för sömnen.
Därför har läkarna blivit så stentuffa.
Det är ingen skit om man tar dem i rätt syfte och inte för "svammel".
Hatar vara någon moralpredikare, men kunde inte låta bli.
Citera
2010-07-05, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Ja jag har använt Zolpidem/Zopliklon dagligen i snart tre år ja. Men jag ser mig inte som missbrukare för det. Jag använder dom för att sova på. Det längsta uppehållet jag haft var 1 vecka, då sov jag piss
dåligt i 3-4 dagar men sen var det lugnt. Sen har jag glömt ta ibland på fyllan eller av andra anledningar. Men som sagt Jag är ingen missbrukare för det.

Tja, kanske ingen missbrukare.
Däremot kanske fysiskt beroende.
Det är nog jag också.
Kan inte sova utan dem.
Fast jag skulle vilja.
Citera
2010-07-05, 08:25
Medlem
Derkos avatar
Vet inte om det är rätt tråd. Men verkar bättre att skriva här än att skapa en ny tråd. Är det normalt att metallsmaken i munnen från Imovane är kvar dagen efter? Käkade 7,5 mg x 2 igår kväll och drack lite smått. Hände ingen större effekt, lite halvflummig bara. Men just metallsmaken är kvar sen igår och undrar hur det ligger till med den.

Tacksam för svar
Citera
2010-07-05, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derko
Vet inte om det är rätt tråd. Men verkar bättre att skriva här än att skapa en ny tråd. Är det normalt att metallsmaken i munnen från Imovane är kvar dagen efter? Käkade 7,5 mg x 2 igår kväll och drack lite smått. Hände ingen större effekt, lite halvflummig bara. Men just metallsmaken är kvar sen igår och undrar hur det ligger till med den.

Tacksam för svar

Det är du inte ensam om, verkar vara hyfsat vanligt att den sitter i ett tag, någon dag eller så.
Citera
2010-07-05, 13:21
Medlem
Morfars vredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derko

Tacksam för svar
Jo, för mig så sitter den i typ hela dagen efter. Mycket dricka och mat som smakar riktigt illa med metallsmaken i käften, men ibland är det värt.
Citera
2010-07-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fcpcmc
Tja, kanske ingen missbrukare.
Däremot kanske fysiskt beroende.
Det är nog jag också.
Kan inte sova utan dem.
Fast jag skulle vilja.

du ser dig inte själv som en missbrukare va? du vet att det är en narkotika substans du trycker i dig? jag har varit hemsk beroende utav zopiklon
Citera
2010-07-05, 23:09
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faderzopiklon
du ser dig inte själv som en missbrukare va? du vet att det är en narkotika substans du trycker i dig? jag har varit hemsk beroende utav zopiklon

Det ska till en jävla kämpainsats för att bli fysiskt beroende av zopiklon, framförallt om man tillhör de få som får det på recept 2010. Om en pillertrillare i kubik likt dig börjar gå på stesolid för att trappa ner från en bensoanalog lär du få lära dig en hel del om normalt bensomissbruk tids nog, så spara lite på forumgnället.
Citera
2010-07-05, 23:26
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
...framförallt om man tillhör de få som får det på recept 2010.

Är det så svårt att få på recept?

Borde jag känna mig lyckligt lottad som kan gå och be om nya i tid och otid?
Citera
2010-07-05, 23:41
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lompan_
Är det så svårt att få på recept?

Borde jag känna mig lyckligt lottad som kan gå och be om nya i tid och otid?

Ja, men det beror nog (som vanligt) på hur väletablerad man är i vårdapparaten. För mig som haft ett antal års uppehåll från vårdapparatens receptblock (ej flaggad som missbrukare, låg på normaldoser etc, så det är nog inte där skon klämmer) har det varit tvärt nej. För 6-7 år sen fick jag, utan diagnos eller tidigare vårdhistorik, ett recept på första besöket.
Tror helt klart morgondagens sanning är att analogerna är lika farliga som benso, tyvärr.
Citera
2010-07-06, 02:33
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Tror helt klart morgondagens sanning är att analogerna är lika farliga som benso, tyvärr.
Ja helt klart.
Tog 2 st Stillisar nyss = lite slirig i motoriken.
Imovan fick jag vid ett tillfälle ett paket utskrivet, tyckte de va som sockerpiller (i stort sett) och as-äcklig smak på all mat och dricka i 1-2 dagar efter. Testa dricka mjölk.

Jag fick dessa Imovan för sömnsvårigheter och det där va de riktigt kassa för, ingen trötthet, ingenting. Men de e väll så att alla reagerar olika.
Har snurvlat runt lite i denna delen av forumet - och förundras över dessa "hallisar" som folk på Stillisar kan få. Jag har aldrig varit med några hallisar på dessa...aldrig! Visst en gång så kändes som det va massa folk i lägenheten som gick runt, kan ha varit hus-andarna också iof.
Senast redigerad av lompan_ 2010-07-06 kl. 02:35.
Citera
2010-07-07, 04:55
Medlem
GreenDreams avatar
fick bara 5or utskrivet förra gåmgem så dom tar slut på sjukt snabbt har alltid fått 7.5 mg innan men så ville jag höja dosen till 15 mg per natt. men så skrev han ut 5or tar slut driekt typ men tog lite grape jusice och tog 5 st med en drink med grape jucie o sista av vodkan och jag har sjukt tråkigt nu vill inte ta mer för då kommer jag vakna upp om några dagar och allt är slut och med noll minne och att alla polare är skit sura på mig för jag bettet mig helt svinigt spriten är slut nu också. gillar inte alls 5orna är ju typ inte samma effekt på nått sjutk sätt så vad fan ska jag göra nu börjar på tråkigt hatar min kasa skit dator kna typ inte spela några kul spel här

?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????
Citera
2010-07-07, 05:00
Medlem
GreenDreams avatar
joo föresten de var de jag skulle fråga egentligen orkar inte leta runt nu men vet att de står nånstans.

Finns de nåt annat men kan boosta zopiklon förutom grape och sprit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in