2018-05-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinblood90
Hej fick utskrivet stilnoct idag för mina grova sömnbesvär. Men jag har en fråga när jag kollar mina recept på apoteket.se så finns det en massa andra billigare alternativ att välja mellan? frågan är ska man välja någon annan eller funkar stilnoct bäst? Kommer skriva ner alla jag kan välja mellan. Vad rekommenderar ni?

Stilnoct 10mg
Zolpidem Stada 10mg
Zolpidem Ratiopharm 10mg
Zolpidem Mylan 10mg
Zolpidem Hexal 10mg
Zolpidem Orifarm 10mg
Zolpidem Aurobindo 10mg
Ta den billigaste, alla som menar annorlunda har fel.
Citera
2018-05-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Så du menar du att det spelar ingen roll vilken jag tar? Har alla samma effekt oavsett vilken jag väljer?
Citera
2018-05-13, 23:36
Medlem
Citat:
Så du menar du att det spelar ingen roll vilken jag tar? Har alla samma effekt oavsett vilken jag väljer?
ja dom innehåller samma substans. Möjligtvis att de innehåller typ olika binemedel och då kanske du kan råka vara allergisk mot någon av dom men sånt är ju extremt ovanligt och då bör du känna till det.
Citera
2018-05-13, 23:45
Medlem
Citat:
ja dom innehåller samma substans. Möjligtvis att de innehåller typ olika binemedel och då kanske du kan råka vara allergisk mot någon av dom men sånt är ju extremt ovanligt och då bör du känna till det.
Ok då vet jag tack för info
Citera
2018-05-14, 00:26
Medlem
No6s avatar
Citat:
Hej fick utskrivet stilnoct idag för mina grova sömnbesvär. Men jag har en fråga när jag kollar mina recept på apoteket.se så finns det en massa andra billigare alternativ att välja mellan? frågan är ska man välja någon annan eller funkar stilnoct bäst? Kommer skriva ner alla jag kan välja mellan. Vad rekommenderar ni?

Stilnoct 10mg
Zolpidem Stada 10mg
Zolpidem Ratiopharm 10mg
Zolpidem Mylan 10mg
Zolpidem Hexal 10mg
Zolpidem Orifarm 10mg
Zolpidem Aurobindo 10mg
Ta originalet(Stilnoct). Det kan skilja sig en hel del faktiskt.
Citera
2018-05-14, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Ta originalet(Stilnoct). Det kan skilja sig en hel del faktiskt.
Ja jag tänkte de faktiskt, det var ju stilnoct som jag fick utskrivet. Jag tänkte bara om någon av dom andra är starkare än stilnoct? Jag kan ingenting om benzo vill bara ha något som gör att jag sover som en stock då jag lider av grova sömnproblem som gör att jag vaknar 3-4 gånger varje natt, vilket har förstört mitt liv
Citera
2018-05-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ja jag tänkte de faktiskt, det var ju stilnoct som jag fick utskrivet. Jag tänkte bara om någon av dom andra är starkare än stilnoct? Jag kan ingenting om benzo vill bara ha något som gör att jag sover som en stock då jag lider av grova sömnproblem som gör att jag vaknar 3-4 gånger varje natt, vilket har förstört mitt liv
10mg zolpidem är 10mg zolpidem oavsett tillverkare.
Citera
2018-05-14, 14:10
Medlem
No6s avatar
Citat:
10mg zolpidem är 10mg zolpidem oavsett tillverkare.
Jag vet bara att jag råkat dra nitlotten och fått tag i Tramadol Medartuum ett par gånger, och dessa är betydligt sämre än övriga märken(som är samma skit som du skriver). Flera som håller med hittade jag när jag sökte på FB.

Ska dock säga att jag aldrig märkt någon skillnad på Stilnoct/Zolpidem-preparaten, men jag hade endå tagit originalet bara för att - skiljer väl bara ett par kronor. Annat när det gäller Lyrica jämfört med Pregabalin. Om Lyrica kostar 400 kr så kostar Pregabalin kanske 40 kr.
Citera
2018-05-14, 15:39
Medlem
Om det nu är bland många som får kraftfullt minskade hungerskänlsor. Skrev ut medicinen till fettmax10-personerna.

En mer filosofisk fråga är ju den som en anorektiker har rätt att bestämma över sin egen kropp..om hon har det..skrev ut imovane till den personen. Det är ju fråga om moral
Citera
2018-05-14, 17:11
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Vissa tycker det inte spelar någon roll, och det gör det egentligen inte. Alla läkemedelsföretag producerar lika mycket Zolpidem i sina tabletter, dvs. 10 mg. Det enda som skiljer sig åt är bindemedel som används och det har ingen påverkan alls på effekten.
Citera
2018-05-14, 17:46
Medlem
Citat:

3-4 gånger???? Lucky you. Själv vaknar jag 30-40 gånger per natt även om jag tagit imovane eller stilnoct. Lärt mig leva med det och mörka ringar konstant under ögonen.

Det enda som däckar mig är flualpra och den unnar jag mig max var tionde dag.
Citera
2018-05-14, 17:51
Medlem
Citat:

Så är det kanske. Men man kan reagera olika på bindemedel säger de på apoteket. Jag föredrar Stilnoct och Zolpidem Orifarm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in