2017-11-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Jo precis, som sagt mitt varannannattskoncept tycker jag funkar ganska bra (mår ju överlag dåligt men det beror ju på fler faktorer än bara sömnen)

Okej kommer nog att köra på det framöver, tack för tipsen allihopa
Citera
2017-11-08, 20:39
Medlem
orrecrists avatar
Fanns förr rena tabletter som jag tror hette antingen zopiklon el zolpidem, är det bara den aktiva substansen alltså? vet att jag käka nått på Z för många år sedan, helt galet man vakna med att man tömt hela kartan & minns ingenting.
Citera
2017-11-08, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Fanns förr rena tabletter som jag tror hette antingen zopiklon el zolpidem, är det bara den aktiva substansen alltså? vet att jag käka nått på Z för många år sedan, helt galet man vakna med att man tömt hela kartan & minns ingenting.

Ajemen finns zopiklon pilum tex som är ett alternativ till imovan.
Och den zolpidem är den aktiva substansen i stilnoct och den andra i imovan.
Citera
2017-11-08, 21:54
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinegro
Ajemen finns zopiklon pilum tex som är ett alternativ till imovan.
Och den zolpidem är den aktiva substansen i stilnoct och den andra i imovan.

Måste ha varit den då & kanske var det dags form som påverkade men tyckte zopliklon var betydligt starkare, imovan kan man oftast hantera, ialflal nykter hehe
Citera
2017-11-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Fy fan jag mår illa av bara tanken på Stilnoct. Förstörde mitt liv dom jävla äckliga satans pillerna. Man blir personlighetsförändrad efter ett tag och hamnar i en negativ brainfog och en dagabstinens som man inte förstår existerar förrän man slutar.

Fuck you Stilnoct

Ja, det verkligen inga piller å "leka med", man kan få vanföreställningar med.
Citera
2017-11-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Ja, det verkligen inga piller å "leka med", man kan få vanföreställningar med.
Folk får alltså kraftig effekt av stillisar? Tyckte inte dom hade någon större effekt alls, för mig tar imovane priset alla dagar i veckan
Citera
2017-11-09, 22:32
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Folk får alltså kraftig effekt av stillisar? Tyckte inte dom hade någon större effekt alls, för mig tar imovane priset alla dagar i veckan

För mig gav bara Imovane ångestlindring och lättare "fylla" i högre doser. Stilnoct gav mig kraftiga hallisar, och dom slutade inte trots att jag gick på dom månad efter månad (dock ökade så klart toleransen).

Älskade det där ruset men det var extremt ovärt, dom får timmarna man flummade på kvällen gjorde mig till en hatisk, negativ människa hela dagen efter... tills jag tog piller igen. Usch, blir ledsen när jag tänker på det. Om man ändå kunde spola tillbaka tiden och säga NEJ TACK när psykiatern föreslog Stilnoct mot mina sömnproblem.

Hon var överpsykiater och skrev ut två 30-pack Imovane och ett 30-pack Stilnoct var tredje vecka, plus benzo i höga doser. Jag var verkligen inte i behov av den där "medicinen". Det enda det gjorde var att förstöra mitt liv.
Senast redigerad av trueforgood 2017-11-09 kl. 22:35.
Citera
2017-11-09, 22:54
Medlem
Citat:

Ja, så det är med mediciner - dom funkar bättre på vissa och sämre på andra.
Citera
2017-11-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
För mig gav bara Imovane ångestlindring och lättare "fylla" i högre doser. Stilnoct gav mig kraftiga hallisar, och dom slutade inte trots att jag gick på dom månad efter månad (dock ökade så klart toleransen).

Älskade det där ruset men det var extremt ovärt, dom får timmarna man flummade på kvällen gjorde mig till en hatisk, negativ människa hela dagen efter... tills jag tog piller igen. Usch, blir ledsen när jag tänker på det. Om man ändå kunde spola tillbaka tiden och säga NEJ TACK när psykiatern föreslog Stilnoct mot mina sömnproblem.

Hon var överpsykiater och skrev ut två 30-pack Imovane och ett 30-pack Stilnoct var tredje vecka, plus benzo i höga doser. Jag var verkligen inte i behov av den där "medicinen". Det enda det gjorde var att förstöra mitt liv.

Oj okej, vilka doser på stilnoct pratar vi då?
Citera
2017-11-12, 12:52
Medlem
bananajoe33s avatar
Vad är det för skillnad mellan imovane och stilnoct? står säkert i tråden men orkar inte leta pga AT, har imovane 7.5 utskrivet och haft det i 3 år.
Citera
2017-11-12, 13:35
Medlem
bananajoe33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Jag har ett par Zopiklon 5mg tabletter. Är det exakt samma dos som att ta 5mg Imovane? Det är väl bara namnet som skiljer?

Ja det är bara olika tillverkare,Zopiklon är det verksamma ämnet i Imovane.
Citera
2017-11-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Vad är det för skillnad mellan imovane och stilnoct? står säkert i tråden men orkar inte leta pga AT, har imovane 7.5 utskrivet och haft det i 3 år.

Imovane 7,5 är i det stora hela bättre än Stilnoct och mindre biverkningar. Medicin fungerar så oerhört olika från individ till individ. Finns ju dom som tycker Stilnoct är bättre, då det är insomningsmedicin.
Senast redigerad av Figo-28 2017-11-12 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in