2016-08-18, 12:41
Medlem
yournotlikemes avatar
Alltså är det bara jag som tycker z-analoger spöar alla bensodiazepiner alla dagar i veckan? Jag får knappt ett rus längre hur många xanax jag än trycker blir bara trött och somnar, men igår tröck jag tre stilnoct och fick världens underbaraste rus med vad som kan liknas eufori. Trist bara att det håller i sig lite kort.
Citera
2016-08-18, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaser (old)
är det någon annan än jag som upplever ett härligt välbefinnande av stilnoct? tog det varje dag ett par månader, hade ett helvete att sluta. otroligt vad man gör för att uppleva något annat än vardagens gråhet. För de som inte vet är stilnoct ett diaboliskt sömnmedel, tar du för mycket flippar du ut och kommer inte ihåg ett skit senare. inget bra sömnmedel heller, inte att rekommendera mao.
Inte om jag gör som, går i sömnen till grannarna och till och med till jobbet!!!
Citera
2016-08-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Spazzman: Zaleplon (Sonata) är avregistrerat hos Läkemedelsverket och tillhandahålls ej längre p.g.a. dålig lönsamhet - den skrevs inte ut i tillräcklig omfattning helt enkelt; sannolikt för att den är dålig i förhållande till de andra Z-analogerna som därför prioriterades av läkare.

Okej där ser man, det visste jag faktist inte. Vet att en kompis hade den utskriven för ca 10 år sedan så därför jag kom att tänka på Sonata.
Citera
2016-08-19, 03:50
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Okej där ser man, det visste jag faktist inte. Vet att en kompis hade den utskriven för ca 10 år sedan så därför jag kom att tänka på Sonata.

Ja, det väl cirka då den hade sin "storhetstid" innan brukare återkopplade till deras läkare om hur klen den var.
Jag har i medicinskt forskningssyfte intagit långt över rekommenderade dosen. Fick noll effekt vad gäller kognitiv förmåga, balans, reaktionsförmåga etc.

Ren skräp.
Citera
2016-08-19, 06:39
Bannlyst
Så då vakna man , slängde i mig 40mg zolpidem direkt för fortsatt sömn o bort med morgon demonerna......såååå gott med ledig dag
Citera
2016-08-19, 13:37
Medlem
Grumpykittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl

Äter du Zolpidem varje kväll? Tolerans utvecklas relativt fort (givetvis olika från person till person - vissa måste ha dem redan efter en kort tids brukande, annars kan de inte somna).

Det låter som att du behöver just en insomningstablett om det är huvudet som går igång när det nuddar kudden och sen kombinera detta med ett preparat som Circadin för att öka sömndurationen.

Be om att få testa Circadin och gör detta under en försöksperiod utan att använda en Z-analog samtidigt för att se vilken effekt den har på dig. Efter det är mitt råd att testa att kombinera dem båda under en arbetsfri period som en helg, eller hur man nu jobbar, för att se hur den kombinerade effekten blir.

Aktiverar du hjärnan något efter jobbet om du har ett sådant fysiskt krävande yrke? Vad tränar du och när?

Jag äter Zoplidem 3-4gånger veckan. Fått det utskrivet i ca 3månader.

Jo det är insomningstablett jag behöver.. för när jag väl har somnat och om jag är ledig så sover jag som en "stock". vaknar inte av något under det närmsta 6h. (Har lyckats sova genom ett brandalarm och mera).

Ska fråga nästa gång jag går till läkaren om Circadin m.m.

Jag jobbar som bilplåtslagare vanliga tider 7-16 mån-fre med övertid här och där, så en del tänkande och problem lösning blir det av och till. Börjat gå på gym igen för ca 2månader sedan efter att fått det rekommenderat några gånger, tränar minst 2gånger i veckan.
Promenerar då och då med min hund också.

Aktiverar kanske inte hjärnan allt för mycket efter jobbet, spenderar mest tiden med vänner och snackar massa skit
Citera
2016-08-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Alltså är det bara jag som tycker z-analoger spöar alla bensodiazepiner alla dagar i veckan? Jag får knappt ett rus längre hur många xanax jag än trycker blir bara trött och somnar, men igår tröck jag tre stilnoct och fick världens underbaraste rus med vad som kan liknas eufori. Trist bara att det håller i sig lite kort.

Håller med dig 100% . kan käka 20 stavar X inget händer. en stillis eller några immo asa-skön.

mvh
Citera
2016-08-20, 19:20
Medlem
Forsberg21s avatar
Har haft imovane utskrivet senaste 10 mån, är det svårt att få ut stilnoct istället och prova?
Vad ska jag säga?

Har dom samma ångestdämpande effekt och vad är skillnaden?
Citera
2016-08-20, 20:26
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
Har haft imovane utskrivet senaste 10 mån, är det svårt att få ut stilnoct istället och prova?
Vad ska jag säga?

Det är nog inte svårt. Dock är den ångestdämpande effekten betydligt mindre på Stilnoct. Men jag gillar noctarna mkt bättre. Flummigare Tar dock inget av dom längre.
Citera
2016-08-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Det är nog inte svårt. Dock är den ångestdämpande effekten betydligt mindre på Stilnoct. Men jag gillar noctarna mkt bättre. Flummigare Tar dock inget av dom längre.

Jag tycker det är tvärtom! Zolpidem har mycket starkare hypnotisk effekt och är på så sätt mer ångestdämpande än all benso.. Fast den korta halveringstiden på 2 timmar gör den helt värdelös i medicinsk synpunkt! Speciellt om man är som mig och vill ligga och mysa framför en film/serie innan man somnar..
Citera
2016-08-20, 22:04
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
Vad ska jag säga?

Läkare brukar inte bry sig speciellt mycket huruvida du har stilnoct eller imovane på recept. Påpeka att du inte har några problem att sova när du väl somnat, men att det är själva problemet. Stilnoct har ju så pass kort halveringstid att det är ute ur kroppen fortare än imovane.

Imovane föredrar jag personligen om jag inte ska ha det enbart för sömnen. Stilnoct har alldeles för stor potential att orsaka minnesluckor och extremt skumt beteende.
Citera
2016-08-20, 23:12
Bannlyst
Jag tycker zolpidem slår zoplicone stort!! inget snack ,snabbt påslag ,hypnotisk ångest som borta...bara enda problemet e 2 timmar halverings tid ,men för att må gott ,innan du somnar Zolpidem för mig all the way
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in