Citat:
Ursprungligen postat av
Thirl
Äter du Zolpidem varje kväll? Tolerans utvecklas relativt fort (givetvis olika från person till person - vissa måste ha dem redan efter en kort tids brukande, annars kan de inte somna).
Det låter som att du behöver just en insomningstablett om det är huvudet som går igång när det nuddar kudden och sen kombinera detta med ett preparat som Circadin för att öka sömndurationen.
Be om att få testa Circadin och gör detta under en försöksperiod utan att använda en Z-analog samtidigt för att se vilken effekt den har på dig. Efter det är mitt råd att testa att kombinera dem båda under en arbetsfri period som en helg, eller hur man nu jobbar, för att se hur den kombinerade effekten blir.
Aktiverar du hjärnan något efter jobbet om du har ett sådant fysiskt krävande yrke? Vad tränar du och när?
Jag äter Zoplidem 3-4gånger veckan. Fått det utskrivet i ca 3månader.
Jo det är insomningstablett jag behöver.. för när jag väl har somnat och om jag är ledig så sover jag som en "stock". vaknar inte av något under det närmsta 6h. (Har lyckats sova genom ett brandalarm och mera).
Ska fråga nästa gång jag går till läkaren om Circadin m.m.
Jag jobbar som bilplåtslagare vanliga tider 7-16 mån-fre med övertid här och där, så en del tänkande och problem lösning blir det av och till. Börjat gå på gym igen för ca 2månader sedan efter att fått det rekommenderat några gånger, tränar minst 2gånger i veckan.
Promenerar då och då med min hund också.
Aktiverar kanske inte hjärnan allt för mycket efter jobbet, spenderar mest tiden med vänner och snackar massa skit