2009-02-04, 15:23
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Zopiklon är fantastiskt. Jag har tagit det varje natt i över 4 år utan att märka av någon toleransutveckling.

Har du använt Zolpidem under längre tid och kan jämföra dessa? Jag utvecklar nämligen tolerans barnsligt fort på Zolpidem, men har endast använt Zopiklon ett fåtal gånger.
Citera
2009-02-04, 15:24
Medlem
Eldkvarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ok då förstår jag, men Nitrazepam är inte alls likt Flunitrazepam, jag tycker också det e skit att försöka sova på Flun, men jag kan garantiera att en liten dos Nitra söver dig, och mig och alla andra!

Men jag håller med om att Imovane är det bästa, inte så vanebildande tycker jag, och som sagt glidr man in i drömmarnas värld snabbt.

Nitrazepam funkar inte p samma sätt, mer som Seroquel; fast utan biverkningar som trörrhet på morgonen, men lika är det ändå, för man blir astrött på 2s 5mg, och det går inte att hålla ögonen öppna typ. Iaf för mig.
Imovane is the muthafakkin`shit bro! Ett utav mina favvopiller, alla kategorier, konstigt nog...
Citera
2009-02-04, 15:37
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Har du använt Zolpidem under längre tid och kan jämföra dessa? Jag utvecklar nämligen tolerans barnsligt fort på Zolpidem, men har endast använt Zopiklon ett fåtal gånger.

Jag har tagit Zolpidem regelbundet men det var många år sedan och jag bytte rakt av till Zopiklon så jag minns faktiskt inte riktigt om jag utvecklade någon tolerans eller inte. Det kan dock tilläggas att jag inte brukade Stilnoct särskilt ansvarsfullt, Stilnocttomten var på besök var och varannan natt om man säger så.
Citera
2009-02-04, 16:39
Medlem
Jocke_cs avatar
Någon som vet hur Zopiklon funkar mot AT vid diverse CS (meph i synnerhet)l?
Då tänker jag på det psykiska (serotonindepåerna osv).

Ställde frågan i en annan tråd också, men inläggen blev tydligen raderade.
Citera
2009-02-04, 16:59
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_c

Det lär ju funka att landa på rätt bra, du skulle ha tegre tol oxå bara, men det är lätt at få ut...
Citera
2009-02-04, 17:05
Medlem
Eldkvarns avatar
Citat:

AT:n i sig är ju zopiklon skitbra mot, införskaffa 5-http om du vill ha upp dopamin el. serotonin(?) nivåerna...
Citera
2009-02-04, 21:33
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja fyfan, jag med. Förut kunde jag inte käka pga den jävla metallsmaken, men nu när jag har recept och tar jämt så blir jag skithungrig och länsar kylskåpet. Jag käkade 2st innan jag gick på julbord i år, och det var great! Det enda jag tycker smakar skit är dricka. Julmusten var ingen hit direkt...

Där måste jag hålla med dig, jag älskar att käka med den smaken i munnen, vet inte varför. Det ligger väl i bakhuvudet att man känner av att den verkar då.
Men däremot så är all läsk usch å fy.
Citera
2009-02-04, 21:36
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:

Om jag tar Zopiklon samtidigt efter ett CS-race för att landa så brukar jag få dubbelsyn/3dsyn, allting rör sig och hallucinationer. Inte så farliga hallucinationer, men det ser ut som allt dansar å gungar med en, ikoner på datorn osv.
Citera
2009-02-05, 01:50
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Alltså. Vill ha lite åsikter.
Vad tycker ni är intressantast/bäst/bäst att få ut ett rus av?
Zopiklon (Imovane) eller Zolpidem (Stilnoct)?
Jag har ju aldrig testat Imovane, så jag har ingen aning om hur den känns.
Citera
2009-02-05, 01:59
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1,2-tetraheptan
Alltså. Vill ha lite åsikter.
Vad tycker ni är intressantast/bäst/bäst att få ut ett rus av?
Zopiklon (Imovane) eller Zolpidem (Stilnoct)?
Jag har ju aldrig testat Imovane, så jag har ingen aning om hur den känns.

Svår fråga. Zolpidem är nog en roligare upplevelse än Zopiklon om man klarar av att hantera det i russyfte vilket väldigt få kan. Så jag måste nog säga Zopiklon. Riktigt, riktigt skönt framförallt första gångerna. Men ta dom inte och sitt uppe. Ta dom och lägg dig i sängen och njut för att sedan mjukt somna in.
Citera
2009-02-05, 04:43
Medlem
Jean Claudes avatar
Citat:
Svår fråga. Zolpidem är nog en roligare upplevelse än Zopiklon om man klarar av att hantera det i russyfte vilket väldigt få kan. Så jag måste nog säga Zopiklon. Riktigt, riktigt skönt framförallt första gångerna. Men ta dom inte och sitt uppe. Ta dom och lägg dig i sängen och njut för att sedan mjukt somna in.

Instämmer!

Vad som händer (mig i alla fall) när jag tar zopiklon (imovane) så brukar jag ta 2 st. (toleransen ökar inte för mig..) och lägger jag mig för att sova så somnar jag men stannar jag uppe så blir jag pigg vilket gör att jag tar två på natten och två på morgonen för att piggna till, kaffet gör sitt men är snabbt och kortsiktigt om man vill piggna till.
Citera
2009-02-05, 07:23
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Lägger jag mig så slocknar jag på10-15mg. Men tar ibland 30-40mg och spelar GTA IV online. Då går det skitbra, man blir så fokuserad på det man gör, vad det än är. Städar, kollar på film, sitter framför datorna osv.

Tips: ta 2-3st i en rövare, så ka ni få se på grejer.
Det slår direkt och skithårt, drick grape innan så sitter det längre. Jag går i god för att det funkar extremt bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in