Nu har jag också testat Zopiklon
(Imovane)
Fått av morsan en karta med tabletter om 5 mg.
Eftersom jag är ett ångestknippe (vilket i första hand ger mig sömnbesvär) så tog jag en imovane 5 mg och delade...Ville möta den försiktigt eller nått

Blev kanske lite dåsig, men kände ingen ångestlindring direkt. Sen tog jag andra halvan efter 30 minuter och nog tror jag en ro inföll sig strax innan jag somnade. Härligt! Ikväll tar jag 5 mg direkt utan trams.
Berömda Metallsmaken? Kände inget varken idag eller igår när jag tog tabletten. Antar jag ska vara glad för det men kanske kommer ikväll när jag tar pillret som folk.
Nåväl. 184 cm och väger 80 kg, Ganska "krallig" och tämligen stark ångest kvällstid. Vad tror ni om doseringen? Ska givetvis kontakta VC för att försöka få recept. Klarar bara inte Propavan och/eller Lergigan längre. Somnar oftast efter att ormat mig nån timme på antihistaminer, absolut, men helt förstörd dagen efter. Gett det en chans i snart ett år men måste bli människa nu.
Min plan är Zopiklon natten till 3 vardagar i veckan och Propavan de två andra för att minska risken för tolerans. Helgen sover jag av egen kraft pga. reducerad ångest då ledigheten inte medför sömnkrav, eller för att jag druckit 100 öl på Lördagskvällen