2016-11-10, 21:31
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Dumheterna man gör på z-analoger är en del av charmen med dom. Fast man ångrar sig ju lika mycket varje gång. Jag kan tycka det är lite kul att få höra vad för dumt man hittat på. ibland...
Hur bär ni er åt för att inte sitta och somna när man festat till det lite? Jag behöver bara sätta mig i soffan 10-15min så sover jag så gott så.
Citera
2016-11-12, 17:57
Bannlyst
Hur är sanval zolpidem ,nån som testat. Sanofi i blister o lösa var skräp. Hoppas verkligen dessa e apoteks vara för dom e riktigt bra ,köpte de alltid förr

tack för svar
Citera
2016-11-12, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paccy
Hur är sanval zolpidem ,nån som testat. Sanofi i blister o lösa var skräp. Hoppas verkligen dessa e apoteks vara för dom e riktigt bra ,köpte de alltid förr

tack för svar
Jag har lagt en liten beställning! Så jag kommer skriva ett omdöme sen..
Citera
2016-11-12, 18:54
Bannlyst
Ja usch vad jag gjort bort mig på stilnoct. Imovane blir jag typ lite fluddrig av bara.
Citera
2016-11-12, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Jag har lagt en liten beställning! Så jag kommer skriva ett omdöme sen..

Stort tack

mvh
Citera
2016-11-14, 18:12
Medlem
Sqrbankens avatar
Nu har jag också testat Zopiklon (Imovane)

Fått av morsan en karta med tabletter om 5 mg.

Eftersom jag är ett ångestknippe (vilket i första hand ger mig sömnbesvär) så tog jag en imovane 5 mg och delade...Ville möta den försiktigt eller nått Blev kanske lite dåsig, men kände ingen ångestlindring direkt. Sen tog jag andra halvan efter 30 minuter och nog tror jag en ro inföll sig strax innan jag somnade. Härligt! Ikväll tar jag 5 mg direkt utan trams.

Berömda Metallsmaken? Kände inget varken idag eller igår när jag tog tabletten. Antar jag ska vara glad för det men kanske kommer ikväll när jag tar pillret som folk.

Nåväl. 184 cm och väger 80 kg, Ganska "krallig" och tämligen stark ångest kvällstid. Vad tror ni om doseringen? Ska givetvis kontakta VC för att försöka få recept. Klarar bara inte Propavan och/eller Lergigan längre. Somnar oftast efter att ormat mig nån timme på antihistaminer, absolut, men helt förstörd dagen efter. Gett det en chans i snart ett år men måste bli människa nu.

Min plan är Zopiklon natten till 3 vardagar i veckan och Propavan de två andra för att minska risken för tolerans. Helgen sover jag av egen kraft pga. reducerad ångest då ledigheten inte medför sömnkrav, eller för att jag druckit 100 öl på Lördagskvällen
Senast redigerad av Sqrbanken 2016-11-14 kl. 18:14.
Citera
2016-11-15, 18:11
Medlem
Estranged62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Nu har jag också testat Zopiklon (Imovane)

Fått av morsan en karta med tabletter om 5 mg.

Eftersom jag är ett ångestknippe (vilket i första hand ger mig sömnbesvär) så tog jag en imovane 5 mg och delade...Ville möta den försiktigt eller nått Blev kanske lite dåsig, men kände ingen ångestlindring direkt. Sen tog jag andra halvan efter 30 minuter och nog tror jag en ro inföll sig strax innan jag somnade. Härligt! Ikväll tar jag 5 mg direkt utan trams.

Berömda Metallsmaken? Kände inget varken idag eller igår när jag tog tabletten. Antar jag ska vara glad för det men kanske kommer ikväll när jag tar pillret som folk.

Nåväl. 184 cm och väger 80 kg, Ganska "krallig" och tämligen stark ångest kvällstid. Vad tror ni om doseringen? Ska givetvis kontakta VC för att försöka få recept. Klarar bara inte Propavan och/eller Lergigan längre. Somnar oftast efter att ormat mig nån timme på antihistaminer, absolut, men helt förstörd dagen efter. Gett det en chans i snart ett år men måste bli människa nu.

Min plan är Zopiklon natten till 3 vardagar i veckan och Propavan de två andra för att minska risken för tolerans. Helgen sover jag av egen kraft pga. reducerad ångest då ledigheten inte medför sömnkrav, eller för att jag druckit 100 öl på Lördagskvällen

Inte för att vara sån men om du har svår ångest så kanske du ska skippa att hinka i dig litervis med öl om helgerna.. Däremot tycker jag du gör rätt i att skippa propavan och lergigan! fyfan vilken skit alltså. Nä kör på Zopiklon och i rekomenderad dos så du kan sova ordentligt =)
Citera
2016-11-15, 20:14
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estranged62
Inte för att vara sån men om du har svår ångest så kanske du ska skippa att hinka i dig litervis med öl om helgerna.. Däremot tycker jag du gör rätt i att skippa propavan och lergigan! fyfan vilken skit alltså. Nä kör på Zopiklon och i rekomenderad dos så du kan sova ordentligt =)

Det stämmer! Alkohol och ångest är inge bra kombination :/

Får se om det går att diskutera med läkaren jag träffar snart. Vet att Z-preparat inte kastas på en men värt ett försök. Egentligen vill jag ha en remiss till psykiatrin, eftersom jag har ångestproblematik och så haft hela livet, men verkar sitta långt inne att få det också.
Citera
2016-11-15, 20:23
Medlem
Citat:
Det stämmer! Alkohol och ångest är inge bra kombination :/

Får se om det går att diskutera med läkaren jag träffar snart. Vet att Z-preparat inte kastas på en men värt ett försök. Egentligen vill jag ha en remiss till psykiatrin, eftersom jag har ångestproblematik och så haft hela livet, men verkar sitta långt inne att få det också.

Du måste själv ta tag i saken och söka via öppen psyk eller fara in akut när ångesten är som värst om du lidit i länge.. Det hjälper inte att vara trevlig eller stångas med en läkare som inte bryr sig då är det bara att använda fria vårdvalet och byta tills man träffar någon som tar en seriöst.. det är en djungel för många Medans andra har tur och får en duktig allmän läkare direkt..
Citera
2016-11-15, 20:36
Bannlyst
Att få zolpidem ,zoplicone ,går sakta o svårt via vårdcentraler nu ,...ta tag i en privat läkare , e mitt tips (dyrare jag vet) men du får hjälp av nån som bryr sig och inte e rädda för social tjänsten ,för dom e semi pensionärer.....Dom brye sig o lyssnar e inte rädda som alla nya pt läkare!
Citera
2016-11-15, 20:52
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Du måste själv ta tag i saken och söka via öppen psyk eller fara in akut när ångesten är som värst om du lidit i länge.. Det hjälper inte att vara trevlig eller stångas med en läkare som inte bryr sig då är det bara att använda fria vårdvalet och byta tills man träffar någon som tar en seriöst.. det är en djungel för många Medans andra har tur och får en duktig allmän läkare direkt..

Sant som du skriver. I vintras ringde jag dock och fick tid dagen efter hos mobila akutenheten på karolinska, alltså psykakuten, efter ett meltdown. Problemet är att jag upplevde att de inte tog mig seriöst heller. Jag tappas liksom mellan stolarna. För frisk för psykiatrin men för sjuk för VC...eller nått.

Propavan fick jag där.

Nåväl, mitt SSRI hjälper mig skäligt men sömnproblematiken är ett ok som fortsätter att trilskas.

För att återgå till OT. Tycker många nämnt en märkbar ångestlindring på Zopiklon men upplever inte den riktigt. Får "ro" förvisso vilket är härligt, som jag skrev tidigare, men ångesten är ändå närvarande.

Somnar dock vilket ju faktiskt är poängen med medicinen! Fick bara för mig att man skulle ligga _helt_ ångestfri, lugn som en filbunke, med ett leende på läpparna och somna trygg och lycklig som ett litet barn
Citera
2016-11-15, 22:30
Bannlyst
Citat:
Fick bara för mig att man skulle ligga _helt_ ångestfri, lugn som en filbunke, med ett leende på läpparna och somna trygg och lycklig som ett litet barn

Det får man på högre doser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in