2015-12-10, 00:39
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolleprovaren
Lider du att depression rekommenderar jag å det starkaste att ge fan i z-analoger då dom förvärrar depressionen kraftigt (speciellt Imovane).

Jag tar fluoxetin 20 mg x2 om dagen, nenas problemas sa läkaren. Klart grabben ska ha Imovane.
Citera
2015-12-10, 01:36
Medlem
krillepilles avatar
Fick ut mina imovane idag efter mina 6 veckor som jag ska vänta mellan utagen. Har kört en del tjo, alko och lite gbh mellan den här tiden, typ 60% för att festa och sen sen typ bara för att få saker gjort(med tjacket då ). Måste ha besno för att sova efter tjo så blivit xanor/xanax, lite ikto och stess ibland. Inga moster doser men kanske lite för ofta och lite lite för mycket. För nu när jag fick mina imovane tänkte jag att fan vad skönt det blir att sova som ett barn men icket...

Käkat hel karta idag samt att jag drog i mig det sista jag hade av gobbet (ca 4ml), jag låg som en zombie och drägglade några timmar men var ändå med i matchen, nodda väl till ibland men efter säg 3-5 timmar var jag helt vaken igen och cyklade iväg för att köpa käk.

Har imovane helt slutat fungera för mig nu eller när jag gjort som jag gjort tidigare eller? Peta precis i mig två till och tänkte se om det hjälper men det suger verkligen om jag fuckat up min tolerans på mitt favoritsömn prepparat.
Citera
2015-12-10, 01:37
Medlem
buttnutters avatar
Har under 90 minuter fått i mig två och en halv 7,5-milligrammare Imovane. En snus känns mer än den här skiten.
Citera
2015-12-10, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Finns Imovane som 10mg? Eller du kanske menar Stilnoct? Oavsett vilken substans vi pratar om får man enligt mina erfarenheter en mildare fysiskt AT när man går av små till medeldoser efter en längre tid, men detta går över efter ett par dagar. Finner det inte svårt att sluta med dessa droger så länge man har självdisciplin men har man lätt för att fastna för olika droger så har man naturligtvis svårare att sluta också.

Men visst, så här femte kvällen utan (efter att ha ätit dagligen under lång tid) kan jag inte förneka att jag har ett visst sug... Men sen tog jag dom inte enbart för insomning heller ska tilläggas. Gick dock inte att fortsätta eftersom jag var tvungen att ta minst 40mg för att få någon vidare effekt med undantag då det ibland räckte med 20mg. Men oftast kände jag inte ens av att jag tagit något när jag tog under 40mg, förutom att det tog bort abstinensen då så klart.
Nej, zopiklon (alltså Imovane) finns inte i 10 mg-format såvitt jag vet. Kanske i utländska eller/och illegala format. Jag hämtar ut 2 paket á 10x5mg var tionde dag. Så det blir ju 10 mg om dagen. Två 5-mg per natt.

Har haft AT-problem på detta, men bara mentala sådana. Går inte jämföra med äkta avtändningar. Har just nu uppehåll, inte tagit på 3 dagar och får ej nya förrän i helgen. Lika bra det, då fungerar de bättre när jag väl får dem. Men visst blir det lite drygare att sova...
Senast redigerad av Netzach 2015-12-10 kl. 02:19.
Citera
2015-12-10, 04:51
Medlem
Tar tillbaka allt positivt jag skrev om Zopiklon Pilum, känner ingenting förutom smaken på 30mg ens. Pallar fan inte ens testa skiten rektalt heller eller några boosting-metoder, jag märkte iaf ingen skillnad öht när jag testade det med Imovane Meda. Förövrigt ska jag ta uppehåll på 1 år från z-analoger och all form av droger efter nyår så det blir att njuta maximalt av denna månad för 2016 blir inte ett roligt år, har haft uppehåll tidigare på 2 och 4 månaders så jag vet vilket helvete som väntar. Det jävla tomrummet i vardagen och kriget mot tiden är en barnlek mot ATn. Har läst att 1 år brukar vara gränsen för när många blir helade(100% blir man nog aldrig).
Citera
2015-12-10, 11:32
Medlem
eddiepeddies avatar
Snabb fråga.
Kan Imovane (7,5mg svenska) "boosta"/förstärka effekten av t.ex Xanor?
Eller sub och lyrica?
Tog 4mg buprenorfin & 150mg lyrica imorse och har nyss ätit 8st "blåa" (ksalol?). Vet inte om dom är bra eller ej.
Smakade bara lite alpra. Inte så starkt som t.ex svenska stavar etc..
Snabbt svar uppskattas! Tack!
Citera
2015-12-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Snabb fråga.
Kan Imovane (7,5mg svenska) "boosta"/förstärka effekten av t.ex Xanor?
Eller sub och lyrica?
Tog 4mg buprenorfin & 150mg lyrica imorse och har nyss ätit 8st "blåa" (ksalol?). Vet inte om dom är bra eller ej.
Smakade bara lite alpra. Inte så starkt som t.ex svenska stavar etc..
Snabbt svar uppskattas! Tack!
Har känt av en boost på imovane+lyrica, men kan vara en individuell upplevelse.
Xanor, buprenorfin, ksalol har jag aldrig tagit.
Citera
2015-12-10, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Nej, zopiklon (alltså Imovane) finns inte i 10 mg-format såvitt jag vet. Kanske i utländska eller/och illegala format. Jag hämtar ut 2 paket á 10x5mg var tionde dag. Så det blir ju 10 mg om dagen. Två 5-mg per natt.

Har haft AT-problem på detta, men bara mentala sådana. Går inte jämföra med äkta avtändningar. Har just nu uppehåll, inte tagit på 3 dagar och får ej nya förrän i helgen. Lika bra det, då fungerar de bättre när jag väl får dem. Men visst blir det lite drygare att sova...

Kan du sova utan medicin då? Det kan inte jag och jag sover knappt på 2x7,5mg.
Vet någon vad maxgränsen som läkare får skriva ut är?
Citera
2015-12-10, 13:08
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarMarius

Högsta jag sett/hört är 2x7,5mg nog mycket ovanligt att en läkare ordinerar högre dos än så.
Citera
2015-12-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarMarius
Jag kan, men sover sämre och somnar flera timmar senare. Sover oftast bra på 10 mg men ibland fungerar det sämre, som tur är har jag 20 mg i "reserv" varje uttag så om det behövs lite extra skjuts så kan jag ta av dem.

Vet inte vad det högsta är, har sett här i tråden att folk går på 22,5 mg osv men har svårt att tro att de fått tag på det den legitima vägen så att säga. Men det beror såklart på hur läkaren är lagd, vissa är väldigt restriktiva medan andra inte verkar tänka alls på vad de skriver ut.
Citera
2015-12-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Jag kan, men sover sämre och somnar flera timmar senare. Sover oftast bra på 10 mg men ibland fungerar det sämre, som tur är har jag 20 mg i "reserv" varje uttag så om det behövs lite extra skjuts så kan jag ta av dem.

Vet inte vad det högsta är, har sett här i tråden att folk går på 22,5 mg osv men har svårt att tro att de fått tag på det den legitima vägen så att säga. Men det beror såklart på hur läkaren är lagd, vissa är väldigt restriktiva medan andra inte verkar tänka alls på vad de skriver ut.

Ja det låter som en hög dos för att vara ordinerad.
Jag brukar boosta med flunitrazepam 0,5-1mg men berättar jag det för läkaren så lär min Imovane ryka.
Citera
2015-12-10, 16:16
Ger imovane hallisar i terapeutiska doser? Skulle nämligen behöva något att sova på, men är fullkomligt livrädd för hallucinationer. Lika rädd som somliga är för spindlar eller höjder. Min största fobi med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in