2016-03-21, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av monogam
Har du stilnoct på recept? Om så är fallet borde det inte vara några större bekymmer att få propavan utskrivet om du beskriver dina problem.
Propavan är inte beroendeframkallande o de går inte att flumma på så tror inte läkarna är jätterestriktiva vad gäller den medicinen.. Eller så har jag bara en bra läkare, vad vet jag

Har det inte på recept, har inte ens känt värt att försöka även om jag verkligen skulle behöva.
Citera
2016-03-22, 21:38
Medlem
monogams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
Har det inte på recept, har inte ens känt värt att försöka även om jag verkligen skulle behöva.

Du kan ju försöka iaf, jag har aldrig haft något större problem att få det utskrivet.
Men det har nog såklart och göra med vilken läkare du träffar, men är det så jobbigt som du beskriver så borde läkare skriva ut till dig. Värt ett försök iaf kan jag tycka.
Citera
2016-03-23, 01:31
Medlem
Jag tycker Stilnoct är bland de enklare"benzo"/sömnmedel att få utskrivet, tänk att det kan skilja så mycket från läkare till läkare.
Citera
2016-03-23, 03:10
Medlem
Hur lång tid tar det för toleransen på Imovane att försvinna? Tagit sen 2010 dagligen, inte tagit på en vecka nu, känner ingen AT i alla fall. Halveringstiden är ju väldigt snabb så toleranssänkningen borde väl också vara snabb?
Citera
2016-03-23, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Hur många zopi bör man ta för att bli lite mysig? Hur länge håller ruset? (0 tolerans för benso, däremot har personen en del lyrica-tolerans) Ska tabletterna tuggas eller kan man bara svälja dem hela?

Får absolut inte spåra ur! (Lyckas bli bens-retard eller liknande)

En räcker, effekten är dock alldeles för kort tyvärr, efter 20 minuter är det roliga över. Behöver inte tuggas, har injicerat dom och de löser upp sig direkt när de hamnar i vatten. Effekten IV är ännu kortare kan jag meddela, ca. 5 sekunder men fan vad skönt det är.
Citera
2016-03-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ausradieren
Hur lång tid tar det för toleransen på Imovane att försvinna? Tagit sen 2010 dagligen, inte tagit på en vecka nu, känner ingen AT i alla fall. Halveringstiden är ju väldigt snabb så toleranssänkningen borde väl också vara snabb?

Ja det går ner snabbt är man utan 7-10 dagar så funkar 7,5 -10mg väldigt bra och om man varje månad har lucka på en vecka så håller sig toleransen nere.. Fast det är lättare sagt än gjort om man är fysiskt beroende! men det löser man genom att ta låg dos av sobril det gör så att man inte upplever någon AT samtigt som man inte känner sig påverkad eftersom den är så otroligt svag..
Citera
2016-03-24, 16:08
Medlem
Citat:
En räcker, effekten är dock alldeles för kort tyvärr, efter 20 minuter är det roliga över. Behöver inte tuggas, har injicerat dom och de löser upp sig direkt när de hamnar i vatten. Effekten IV är ännu kortare kan jag meddela, ca. 5 sekunder men fan vad skönt det är.
Nu tänker du nog på zolpidem. Zopiklon sitter i bra mycket längre än 20 minuter. Fast det är klart, om man injicerar och håller på lär man ha satt ribban rätt mycket högre än de flesta andra.
Citera
2016-03-25, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Nu tänker du nog på. Zopiklon sitter i bra mycket längre än 20 minuter. Fast det är klart, om man injicerar och håller på lär man ha satt ribban rätt mycket högre än de flesta andra.

Nej, tyvärr, avundas dig om du får mycket längre effekt än 20 min, läst fler som säger samma sak som jag, men alla är ju olika. Medan zolpidem håller i sig någon/några timmar för mig. Kanske är vi bara olika, får du bara 20 min effekt av zolpidem?
Citera
2016-03-25, 10:14
Medlem
Citat:
Nej, tyvärr, avundas dig om du får mycket längre effekt än 20 min, läst fler som säger samma sak som jag, men alla är ju olika. Medan zolpidem håller i sig någon/några timmar för mig. Kanske är vi bara olika, får du bara 20 min effekt av zolpidem?
Zolpidem har en halveringstid på 2-3 timmar medan zopiklon ligger runt 4-6 timmar. Det är inte frågan om individuella upplevelser utan ren vetenskap. Hur man sedan uppfattar effekterna skiljer sig från person till person men zopiklon sitter, rent biologiskt, i kroppen bra mycket längre än vad zolpidem gör.

Zolpidem ger mig en avsevärt kortare effekt än zopiklon, vilket är rimligt. Att zopiklon inte biter på dig beror sannolikt på att du stoppat pillren rakt in i blodet. Men lite märkligt är det ju, korstoleransen borde göra zolpidem hyfsat verkningslösa i samband med detta.
Citera
2016-03-25, 21:52
Medlem
Om jag är van vid 20 mg stilnoct, går det då att somna på 7,5 mg imovane tror ni? Ska byta ett par veckor är det tänkt.
Citera
2016-03-28, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror (old)
Man måste ju tagga ner och försöka bli trött när man tagit stilnoct annars så funkar det ju inte. Då sitter man ju bara och yrar om en massa konstiga saker som man inte ens själv begriper. Men annars går det hur bra som helst att sova på dom.

Imovane är en bra insomningstablett, men man kan också ta dem som en drog genom att hålla sig vaken när man intagit dem och då gör man en massa märkliga saker och blir snarare pigg och får ett rus. Låter således som Stilnoct.

Frågan är varför man inte blir så där konstig av t ex Iktoviril (benzo) som man ju också kan sova bra på? Tar man dem när man är vaken blir man bara social och på gott humör, men inte så där skum som man blir av Imovane...?
Citera
2016-03-28, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Imovane är en bra insomningstablett, men man kan också ta dem som en drog genom att hålla sig vaken när man intagit dem och då gör man en massa märkliga saker och blir snarare pigg och får ett rus. Låter således som Stilnoct.

Frågan är varför man inte blir så där konstig av t ex Iktoviril (benzo) som man ju också kan sova bra på? Tar man dem när man är vaken blir man bara social och på gott humör, men inte så där skum som man blir av Imovane...?

Det som skiljer Z-analogerna från riktig benzo är dom har hypnotisk effekt det är därför bokstäverna svajar för mig i skrivande stund! Det är även den effekten som gör att dom är oslagbara som ångest dämpande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in