Resultat: Blinkar du vänster i rondeller?
Japp
68,56%
5448 röster
Nepp
31,44%
2498 röster
2008-09-06, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.E.R.D
Varför inte sträcka ut handen genom rutan också för att riktigt visa att du är en idiot när du kör in i c-platsen blinkandes, så jag får mig ett extra skratt bakom dig.

Hemmagjorda trafikregler borde bestraffas med indraget körkort

Haha, ja verkligen. Jag har också stört mig på det här ett bra tag, inte själva blinkningen. Men att folk är så jävla dumma. Det går inte att svänga vänster i en rondell
2008-09-06, 13:55
Medlem
My name is Earls avatar
Tydligen är det där med att blinka vänster ett svenskt fenomen, jag har precis kommit hem från en vecka i Danmark (där de också har blivit rondelfixerade) och såg man nån som blinkade vänster var det en svensk, INGA danska bilar blinkade vänster.
2008-09-06, 14:03
Bannlyst
Vissa trafikskolor lär ut att blinka vänster (om man nu ska vänster i en rondell).
En av mina trafikskolor lärde ut det till mig.
Senast redigerad av radikal08 2008-09-06 kl. 14:06.
2008-09-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Dock KAN man lura den som ligger i vänstra filen då denne KANSKE tror att du ska byta till hans fil.
Har aldrig och kommer nog aldrig se någon byta från höger till vänster fil i en c-plats iofs, förutom vid köbildning.

Precis, vem ligger för det första i höger fil vid vänstersväng? och att man sedan skulle byta tillbaka till vänster, och då behöva byta till höger fil igen när man ska ut ur rondellen. Låter inte så smart.
2008-09-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Vissa trafikskolor lär ut att blinka vänster (om man nu ska vänster i en rondell).
En av mina trafikskolor lärde ut det till mig.

Jag fick lära mig det iallafall.
2008-09-06, 14:13
Medlem
TroyMcLures avatar
Ska man in i en rondell är det ju en fördel om en bil blinkar vänster. Då vet man iaf att bilen inte tänker byta fil när man ska köra ut och det hela går snabbare. Mer äckligt med folk som inte alls fattar att man ska blinka när man byter fil. Kör snabbt och man är tvungen att vänta tills rondellen är fri från bilar. Slöar ner systemet vilket gör mig pissed.
2008-09-06, 14:46
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Vilken tråd...det är ju helt sjukt hur många det är som stör sig på sådant som underlättar i trafiken.
Använd blinkers. För helvete.
2008-09-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison
Precis, vem ligger för det första i höger fil vid vänstersväng? och att man sedan skulle byta tillbaka till vänster, och då behöva byta till höger fil igen när man ska ut ur rondellen. Låter inte så smart.

Vaddå, byter du till vänsterfilen varje gång vägen svänger till vänster?

Varför åka in till vänsterfilen när jag knappa 50m senare ändå måste byta till högerfilen igen innan jag lämnar c-platsen? Nej, då ligger jag hellre kvar i högerfilen hela tiden och slipper det böket.
2008-09-06, 17:31
Medlem
Citat:

Varför åka in till vänsterfilen när jag knappa 50m senare ändå måste byta till högerfilen igen innan jag lämnar c-platsen? Nej, då ligger jag hellre kvar i högerfilen hela tiden och slipper det böket.

Ska vi då börja gnälla på alla idioter som ligger i fel fil i C-platser? Men visst, du verkar ju inte bry dig särskilt. Men du är väl ursäktad, aik+SD+BMW, det är väl okej att tycka som du göra angående bilar/C-platser om man håller på dessa tre?
2008-09-06, 19:17
Medlem
Citat:

Så du ligger med andra ord alltid i högerfilen?
2008-09-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison
Så du ligger med andra ord alltid i högerfilen?

I dom c-platser där jag vet att högerfilen inte svänger utåt och "tvingar" en att åka ut så åker jag nästan alltid i högerfilen, ja.

Dock har jag en jävla koll på dom som ligger i vänsterfilen så att dom inte bryter mot reglerna och bara åker rakt ut framför/in i mig. Det är ju ändå i förardörren dom kommer att åka in i där jag sitter.
2008-09-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Ska vi då börja gnälla på alla idioter som ligger i fel fil i C-platser? Men visst, du verkar ju inte bry dig särskilt. Men du är väl ursäktad, aik+SD+BMW, det är väl okej att tycka som du göra angående bilar/C-platser om man håller på dessa tre?

Jag har väl aldrig gnällt på att folk ligger i fel fil i en c-plats. Det jag gnällt på är att dessa inte vet om eller vill förstå att det är DOM som ska lämna företräde åt dom som åker i högerfilen när vänsterfils-körarna förr eller senare ska göra sitt filbyte när dom vill lämna c-platsen.

Det är ju jävla märkligt att man kan bli så ifrågasatt när man följer trafikreglerna när andra nästan uppmanar folk till att bryta dom och typ säger "nästan gång ska jag minsann dundra in i dig med min 12 ton tunga lastbil...".

Tänk om alla höll på AIK+SD+BMW. Vilken underbar värld vi skulle leva i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in