Citat:
Ursprungligen postat av
Silbershmuck
Du verkar inte förstå att en cirkulationsplats är en väg med enbart avtagsvägar till höger och därför inte en korsning. Detta innebär att man inte fysiskt kan svänga vänster i en cirkulationsplats annat än vid byte av körfält där det finns fler än ett sådant. Att du sedan inte heller förstår att Transportstyrelsen har laga rätt att bestämma över dig gör dig till ett åtlöje och framtida körkortslös.
Du förstår inte alls. Jag, med majoriteten av alla som arbetar med trafikfågor anser att det är fel att betrakta en cirkulationsplats som en väg, då det är en vägkorsning oavsett. Det verkar även majoriteten av FB om du beaktar omröstningen ovan.
Då ditt körkort antagligen är pinfärskt har du aldrig upplevt hur pass mycket bättre det fungerar då man signalerar in.
Och om du har nog missuppfattat transportstyrelsens funktion själv. Du tror alltså att man blir av med körkortet för att man anser att deras påbud är fel. Jag följer deras anvisningar men blinkar även innan jag kör in om jag skall vänster eller höger. Ingen blinkers i rondellen förrän jag skall ut.
Det har jag aldrig fått någon åsikt om på 30 år, trots i snitt 4000 mil om året. Det har även fungerat utomlands.
Hur funkar ditt körkort på prov?