Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
Jag blinkar alltid, men åt rätt håll
Med sin fulla rätt kan man köra in i sidan på det fordonet och få en ny bil. Han blir dömd - inte jag.
Men tillskillnad från er lastbilschaffisar så kör jag med marginaler och hinner alltid bromsa, men om situationen är rätt så ser jag gärna till att få min bil skadad av er.
Och den logiken är ju helt korrekt eftersom det inte är fotgängarna som ska kolla om det är lugnt att passera. Som reglerna säger så är det ju bilarna som ska bromsa in och kolla att ingen kommer på övergångsstället innan de kör över.

OK,men
sluta för fan att gnälla då,utan kör in i nästa släp!!
Glöm inte att visa utdrag ur försäkringsbolagets utslag och ev. även polisens rapport,så vi
vet hur illa det går för "oss lastbilsförare" när du kör på oss...
(Återigen visar du att du inte är speciellt bra förare..Du har inga "
rättigheter" i trafiken..Du har däremot
Skyldighet att kunna
stanna före varje..osv,osv,men det har du väl glömt?

)
Sedan tycker jag nog att man inte bör ta
för stora ord i sin mun...som t.ex "alltid",det påvisar ju att du är en usel förare med viss
övertro på dig själv...

(jag har aldrig påstått att jag aldrig gör
fel,men det är faktiskt väldigt sällan det händer

..)
Att slavaiskt följa lagen till minsta bokstav,kan ju innebära att man beteer sig lite "lustigt"..t.ex så är det lagligt att knulla getter,men kanske inte så tillrådigt..
Till skillnad mot alla privatbilister,som tror de nyligen köpt vägen och kör sämre än Rohypnol-stinna nyvakna grävlingar,så klarar "vi" av att framföra ett fordon som är flera gånger större och tyngre på alla håll och vis,mitt bland en skock stollar och dessutom ofta rädda "skinnet" på dem,som egentligen borde ta bussen,för bakom ratten ska de fan inte sitta!
(behöver jag tillägga att jag nu generaliserade,ungefär som Du gjorde??

)
Brukar du
Ofta se tunga fordon som inte hunnit bromsa och kört över andra bilar?
OK,låt då fotgängarna klafsa rätt ut,men man måste ju ha en viss
dödslängtan om man gör det,då
Ett litet ögonblick av ouppmärksamhet hos föraren (oavsett fordon) kan resultera i döden för fotgängaren. (åter igen till "getterna"..)
Måste ju finnas
massor med aktiviteter att hän ge sig åt,om man nu vill utmana döden,som Base-jumping,Mc-stunts,slå volter med snöskoter,åka genom eldtunnlar med Mc,leta minor med stålskor,testa om man kan ligga mellan rälsen när tåget kommer,hur länge man tål 220V,ja listan kan ju göras oändlig med ungefär lika "smarta" aktiviteter.