Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Nu pratade vi om paragrafryttaresom följer lagen till punkt och pricka och deras trafikfara. Du sa att dessa skulle gå rakt ut i vägen och kräva sin rätt. Jag motbevisade detta med hänvisning till aktuell paragraf som sa att de inte fick göra så och om de gör det kan de inte längre klassas som paragrafryttare enligt tidigare resonemang och därmed faller din tes.
Har aldrig sagt att det är förbjudit att blinka vänster när man kör i en CPA. Det är heller inte vad jag vet förbjudit att blinka vänster konstant när man kör på en motorväg men det inte att rekommendera då det skappar förvirring för övriga trafikanter precis som när man blinkar vänster i en CPA.
Hur förvirrande på en skala är det?
Tror du han ska stanna och fiska,eller tar han sats för att flyga,börja gräva,eller KAN det vara så att han möjligtvis ska ligga kvar i den inre/vänstra filen i cpl'en tills han blinkar höger för att göra ett filbyte och åka ut?
Mycket förvirrande...

("Shit,nu ska han fiska,eller var det grilla?")
Kan förstå att det inte är lätt alltså!!
För var är en motorväg,lik en Cirkulationsplats? (tänk efter noga nu!!)
Form(nej),hastighetsbegränsning(nej),kurvradie(nej ),jo båda har två filer!

Och på motorvägen blinkar man vid filbyte åt vänster och åt höger,samt avfart!!
Då borde man ju göra det i en cpl också?
ALLTSÅ!! (shit..)
Så borde det väl bli ett filbyte för att komma in i den inre filen/vänstra i en cpl?
Eller flyger man in,hoppar,teleporterar?
(just,ja! Det blev ju flyga,för det är ju så förvirrande att blinka vänster när man åker in i en cpl..)
Med lysande logik,kan man ju köra precis hur man vill,då ALLA ska köra så de kan stanna framför varje förutseebart och OFÖRUTSEEBART hinder!
(kommer inte ihåg det paragraf nummret heller,men va fan,jag kör ju bättre än idioter,som inte kan begripa vad som menas med när man blinkar vänster!)
Med andra ord,om jag kör som en biltjuv,så ska ingen köra på mig,eller krocka med mig,eller någon annan!

För då har de ju gjort fel enligt LAGEN...
Eller hur?