2007-12-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Vet att det finns en annan tråd men måste ändå nämna det... Nämligen EM.

Holland, Rumänien och Frankrike. I den ordningen. Dödens grupp är en populär benämning men här om någon gång så känns det rätt befogat att kalla gruppen just så. Kan inte komma överrens med mig själv om Holland verkligen är svagare än Rumänien eller inte. Rumänerna vann ju trots allt kvalgruppen före just Holland och känns lite som Camorran medan Holland är Cosa Nostra. Men va fan, ska det (enligt Uefa) förstaseedade laget vara gruppens svagaste? Ruskigt tufft. Kan behöva lite (över-?)optimistiska röster nu känner jag...

Nja precis som det nämnts i ”EM-tråden” så trivs Italien bäst med svårt motstånd. Ingen risk för underskattning som i förra EM, utan gruppen liknar mer senaste VM-gruppen fast svårare. För att återigen försöka koppla till kvällens match, så är Italien och Milan som bäst i trängda lägen och mot bra motstånd. Det är bara att tuta och köra. Fast jag får väl erkänna att även jag är osäker på om det verkligen ska lyckas att ta sig vidare.

Skulle det nu visa sig att Donadoni skattefifflat, att Milan och Roma går i konkurs och att man måste spela barfota pga sponsorstrul så är guldet däremot säkrat.
Citera
2007-12-04, 22:43
Medlem
Jag hade inte möjlighet att se kvällens match. Men av statistiken att döma, bl a 23-7 i skott, så gjorde Milan vad de skulle, dvs hämta hem tre poäng och se till att Pippo nu är alla tiders capocannoniere i Europa (CL, Cupvinnarcupen och UEFA-cupen). Detta trots att startelvan bara kunde sägas bestå av fem ordinarie spelare.

Ni som faktiskt såg matchen får gärna kommentera hur det verkligen såg ut.

Det bådar gott inför World Club Cup. Våren 2008 kommer all energi att åter läggas på CL och Serie A. Med all sannolikhet innebär det att Milan kommer att klättra i tabellen, frågan är om man hinner ifatt framförallt Fiorentina.
Citera
2007-12-05, 21:10
Medlem
Krooked.s avatar
Inter spelar ut Lazio totalt, verkar som om Lazio är för fokuserade på Real Madrid matchen. Zlatan målskytt på straff.
Citera
2007-12-05, 21:30
Medlem
zachs avatar
Milan- Celtic va totalt avslagen från minut ett. Och eftersom Benfica gjorde mål rätt tidigt, för att sen utöka ledningen, så resulterade det så klart i att matchen dog helt och håller. Är dock osäker på om Milan var sämre än Celtic eller inte men att båda var helt värdelös är dock en sak som är säker. Och 23-7... ja inte vet jag (tappade intresse totalt och ägnade inte tvn allt intresse i andra) men Milan skapade fan mindre än Celtic i första, dvs noll bortsett från nåt långskott som inte ens va farligt. Kort sagt, du missade inte ett skit.

Halvtid Roma-Cagliari nu och bortalaget har det minst sagt jävligt tufft. Ni började dock piggt, Brille, men nu är det kört iom 2 gånger Taddei. Och Totti verkar vara på humör. Kanske tusen skarvningar, varav alla gått till rätt adress. Men Foggia... Bara att inse att han spelar i fel lag. No offence, men han hör hemma i ett lag som krigar i toppen. Och i gli azzuris trupp till EM. Och när fan kommer Daniele Conti hem?

Hyfsad fart på Olimpico vad det verkar. Trots att gli ultras saknas (som återigen strejkar). Regeringsskifte på gång?
Citera
2007-12-05, 21:36
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag hade inte möjlighet att se kvällens match. Men av statistiken att döma, bl a 23-7 i skott, så gjorde Milan vad de skulle, dvs hämta hem tre poäng och se till att Pippo nu är alla tiders capocannoniere i Europa (CL, Cupvinnarcupen och UEFA-cupen). Detta trots att startelvan bara kunde sägas bestå av fem ordinarie spelare.

Ni som faktiskt såg matchen får gärna kommentera hur det verkligen såg ut.

Det bådar gott inför World Club Cup. Våren 2008 kommer all energi att åter läggas på CL och Serie A. Med all sannolikhet innebär det att Milan kommer att klättra i tabellen, frågan är om man hinner ifatt framförallt Fiorentina.

Ger mig på ett (ganska kort) försök såhär i pausen mellan Inter-Lazio.
Tillställningen var tämligen avslagen. Första halvleks främsta chans var när Seedorf gick i djupet och försöker sig på ett chippskott från vänster inner position, dock utan resultat. Skottarnas främsta chans i första halvlek var ett löst skott som Kaladce inte hade några större propblem med. Matchen präglades annars av att Celtic gick för en poäng och vägrade gå framfåt samt att Milan var helt nöjda med en poäng då det skulle innebära gruppvinst.
Andra halvleken var betydligt bättre. Milan la i nästa växel direkt i andra och spelade ut Celtic fullständigt. Celtic svarade med att ställa upp en handbollsförvar med minst 8 man bakom bollen och försökte hålla 0-0. Det såg länge ut att lyckas då "Superpippo" dunkar in segermåler efter en brilljant passning av Kaká fram till Cafu som kommer framrusande på milans högerkant. Cafu tittar upp och slår en hård passning till alla tiders målskytt Pippo som enkelt bredsidar in bollen. Milan fortsätte sedan sin press utan att lyckas göra mål, men Kaká lyckades iallafall göra matchens prestation när han visade sin överlägsenhet gentemot en celticback och på några steg var förbi och fri mot celtics målvakt men väl där skulle det hela bli lite väl snyggt och istället för att dunka in bollen i nätet valde han och dribbla, vilket betydde att Celtic's backlinje hann tillbaka och chansen gick till intet.

Summering: Matchen var en pina och se, men vem hade väntat sig annat egentligen när båda är nöjda med ett oavgjort resultat.
Citera
2007-12-05, 22:07
Medlem
Pancevs avatar
Zigenaren har varit riktigt bra idag, imponerande faktiskt. Dessutom har han kanske lärt sig slå straffar också, en redig smäll från elva meter
Citera
2007-12-05, 23:35
Medlem
Über_menschs avatar
Skön match idag. Inter hade riktigt fint samspel och många imponerande individuella prestationer. Tycker faktiskt de är bättre på att spela sig ur svåra situationer än Barcelona, som ofta tar slår idiotiska kortpassningar i eget straffområde. Zlatan såg ut som en farsa som spelar boll i parken med sin 10-åriga son och dennes kompisar. Inte många felpassar där inte
Citera
2007-12-06, 19:33
Medlem
Tack zach och Luffsen för matchrapporterna, det verkar som att jag sparat 90 minuter av mitt liv genom att läsa era rapporter istället för att faktiskt lida mig igenom matchen. Det såg nog tjusigare ut i statistiken än i verkligheten.

Det är inte borta mot Roma som Cagliari ska samla poäng. Till helgen spelas däremot en oerhört viktig match mot Empoli som bara ska vinnas (ja jag vet att jag sa samma sak då de mötte Livorno). Tyvärr så har inte uppladdningen varit den allra bästa. Sonetti har på sina tre matcher bara lyckats skrapa ihop en poäng, och dessutom så pågår något patetiskt bråk inom truppen. Tydligen så anklagar Marchini sin lagkamrat Foggia att ha haft med sig en ”torped” som misshandlat honom på en bar. (Jag länkar till en engelsk sida så att alla kan läsa).
http://www.channel4.com/sport/football_italia/dec5e.html

Detta följs dagen efter upp med att presidenten uttalar sig:
“As for Marchini, it doesn’t surprise me that three clubs have terminated his contract and he has changed agent six times,” Cellino snarled.
http://www.channel4.com/sport/football_italia/dec6h.html

Blir det inte tre poäng mot Empoli så börjar nog t o m jag misströsta.

På tal om Serie B så ligger nu Bologna äntligen på uppflyttningsplats. Albinoleffe leder fortfarande, och visst är det kul med uppstickare som mot alla odds lyckas, men i Serie A föredrar jag klassiska lag med tradition och publik.
Citera
2007-12-08, 20:18
Medlem
Fula Gubbens avatar
3 sköna poäng till Lazio efter 2-0 mot Catania... någon som fattade varför Catania-spelaren blev utvisad? TV4 satsar så lite resurser på dessa "bonus"-matcher att kommentatorn saknar fakta-uppbackning och produktionen är oengagerad.

- F.G
Citera
2007-12-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
3 sköna poäng till Lazio efter 2-0 mot Catania... någon som fattade varför Catania-spelaren blev utvisad? TV4 satsar så lite resurser på dessa "bonus"-matcher att kommentatorn saknar fakta-uppbackning och produktionen är oengagerad.

- F.G
Du har kanske missat att de flesta svenska kommentatorer har för lite information eller för lite kunskap kanske.
Engagemang ska jag inte ens prata om, och att inte ens tala om partiska kommentatorer.
Man hörde lång väg att kommentatorn var på Liverpools sida idag tex. mot Reading.
Man kunde verkligen höra hur han led.
Citera
2007-12-09, 13:50
Medlem
Krooked.s avatar
För er som vill se Inter - Tornio men inte har kanalen så har Bet365 stream från den matchen sen
Citera
2007-12-09, 14:05
Medlem
Luffsens avatar
Blir intressant och se Recoba idag. Har alltid haft största respekt för honom, men jag blev fan upprörd när han babblade i media "om vad mycket TUR mancini haft (!!!!!)" Han har även sagt att han inte fick chansen i Inter? Vad fan snackar han om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in