Citat:
Ursprungligen postat av zach
Juve mot Il grande Toro. Kommer naturligtvis av omvärlden ses som en sån där typisk italiensk 0-0-match med 0 målchanser men sanningen är den totala motpolen. För det var en förbannat bra match, med skön intensitet och en del magiska spelare. Och lite lagomt hetsigt, precis som ett derby ska vara.
Torino började med Stellone och Recoba på topp. Inga dumma namn men även om jag är lite småförtjust i den förstnämnda så är inte det prima punta´n jag vill se i Torino. Till min poäng dock - Di Michele och Rosina på bänken. Något lag ni på rak arm kan säga ha två så bra offensiva alternativ på bänken? Roma har vanligtvis Vucinic och typ Esposito. Inter har Crespo och Suazo. Milan har Pippo... Med andra ord, att Torino har en sådan offensiv styrka på bänken är anmärkningsvärt. Och anmärkningsvärt dåligt att de inte ligger bättre till i ligan per automatik.
Och Del Piero hade en hyfsad frispark... Lite Pirlo-varning på ansatsen sen rätt upp i krysset. Tack och lov var Sereni där (bästa målvakten alla mittenlag i världen inkluderade?). Och sen Rosina i ribbans underkant...
Och Nedved fick hjärnsläpp...
Fotbollsporr enligt mig.
Bara att hålla med, en kanonmatch med blod (3 spelare blödande från huvudskador), svett, ribbträffar och hjärnsläpp. Precis så här såg derbyt i höstas ut, men Torino är bättre nu än då, och fick med sig 1 poäng. Juventus låg närmare segern, och emellanåt syntes det att man är några % spelskickligare, men det var mycket jämnt och ruskigt intensivt. Härligt att se Recobas inställning, även om han inte gjorde någon stor match så slet han för laget och var tydligt missnöjd med att bli utbytt.
Novellino laborerar djärvt med laget, och Torino har en mycket bred trupp, nu när alla är friska. Tycker Rosina borde ha fått starta, han var riktigt bra när han kom in. Sereni måste vara Topp 5, kanske Topp 3, bland Serie A-målvakterna just nu.
Juventus saknade Trez (skadad?) men ställde annars upp med en stark elva. Litet minus för två larviga filmningsförsök som gav gult kort. Och Nedveds hårdragning på slutet...
Underhållning i toppklass så här i tisdagstristessen, enligt
- F.G