2008-02-26, 17:50
Bannlyst
Slår Roma Inter imorgon så kan det bli rejält spännande.
Inter har varit urusla sista 10 matcherna trots att man bara förlorat mot Liverpool.
Man blev t.e.x. utspelade av både Empoli och Parma.
Citera
2008-02-26, 22:30
Medlem
zachs avatar
Juve mot Il grande Toro. Kommer naturligtvis av omvärlden ses som en sån där typisk italiensk 0-0-match med 0 målchanser men sanningen är den totala motpolen. För det var en förbannat bra match, med skön intensitet och en del magiska spelare. Och lite lagomt hetsigt, precis som ett derby ska vara.

Torino började med Stellone och Recoba på topp. Inga dumma namn men även om jag är lite småförtjust i den förstnämnda så är inte det prima punta´n jag vill se i Torino. Till min poäng dock - Di Michele och Rosina på bänken. Något lag ni på rak arm kan säga ha två så bra offensiva alternativ på bänken? Roma har vanligtvis Vucinic och typ Esposito. Inter har Crespo och Suazo. Milan har Pippo... Med andra ord, att Torino har en sådan offensiv styrka på bänken är anmärkningsvärt. Och anmärkningsvärt dåligt att de inte ligger bättre till i ligan per automatik.

Och Del Piero hade en hyfsad frispark... Lite Pirlo-varning på ansatsen sen rätt upp i krysset. Tack och lov var Sereni där (bästa målvakten alla mittenlag i världen inkluderade?). Och sen Rosina i ribbans underkant...

Och Nedved fick hjärnsläpp...

Fotbollsporr enligt mig.
Citera
2008-02-26, 23:10
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Juve mot Il grande Toro. Kommer naturligtvis av omvärlden ses som en sån där typisk italiensk 0-0-match med 0 målchanser men sanningen är den totala motpolen. För det var en förbannat bra match, med skön intensitet och en del magiska spelare. Och lite lagomt hetsigt, precis som ett derby ska vara.

Torino började med Stellone och Recoba på topp. Inga dumma namn men även om jag är lite småförtjust i den förstnämnda så är inte det prima punta´n jag vill se i Torino. Till min poäng dock - Di Michele och Rosina på bänken. Något lag ni på rak arm kan säga ha två så bra offensiva alternativ på bänken? Roma har vanligtvis Vucinic och typ Esposito. Inter har Crespo och Suazo. Milan har Pippo... Med andra ord, att Torino har en sådan offensiv styrka på bänken är anmärkningsvärt. Och anmärkningsvärt dåligt att de inte ligger bättre till i ligan per automatik.

Och Del Piero hade en hyfsad frispark... Lite Pirlo-varning på ansatsen sen rätt upp i krysset. Tack och lov var Sereni där (bästa målvakten alla mittenlag i världen inkluderade?). Och sen Rosina i ribbans underkant...

Och Nedved fick hjärnsläpp...

Fotbollsporr enligt mig.

Bara att hålla med, en kanonmatch med blod (3 spelare blödande från huvudskador), svett, ribbträffar och hjärnsläpp. Precis så här såg derbyt i höstas ut, men Torino är bättre nu än då, och fick med sig 1 poäng. Juventus låg närmare segern, och emellanåt syntes det att man är några % spelskickligare, men det var mycket jämnt och ruskigt intensivt. Härligt att se Recobas inställning, även om han inte gjorde någon stor match så slet han för laget och var tydligt missnöjd med att bli utbytt.

Novellino laborerar djärvt med laget, och Torino har en mycket bred trupp, nu när alla är friska. Tycker Rosina borde ha fått starta, han var riktigt bra när han kom in. Sereni måste vara Topp 5, kanske Topp 3, bland Serie A-målvakterna just nu.

Juventus saknade Trez (skadad?) men ställde annars upp med en stark elva. Litet minus för två larviga filmningsförsök som gav gult kort. Och Nedveds hårdragning på slutet...

Underhållning i toppklass så här i tisdagstristessen, enligt

- F.G
Citera
2008-02-27, 00:16
Bannlyst
Fantastisk match.
Citera
2008-02-27, 21:21
Medlem
zachs avatar
Inter-Roma 0-1 och halvtid. Nästan lika bra match som igår, Crespo träffade insidan av stolpen och på nåt vrickat sätt skruvar den sig utanför kortlinjen bakom andra stolpen innan cambiasso når den. En millimeter "mer" stople och Cambiasso hade gjort sig enklast mål någonsin och en millimeter mindre så hade Crespos volley suttit...

Annars, Totti provocerar Inter-publiken medan Inter gnäller på domaren. Haha, ska D O M gnälla på domaren?!? Lika komiskt som när Juve skriver offentliga brev och grinar ut...
Citera
2008-02-27, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Inter-Roma 0-1 och halvtid. Nästan lika bra match som igår, Crespo träffade insidan av stolpen och på nåt vrickat sätt skruvar den sig utanför kortlinjen bakom andra stolpen innan cambiasso når den. En millimeter "mer" stople och Cambiasso hade gjort sig enklast mål någonsin och en millimeter mindre så hade Crespos volley suttit...

Annars, Totti provocerar Inter-publiken medan Inter gnäller på domaren. Haha, ska D O M gnälla på domaren?!? Lika komiskt som när Juve skriver offentliga brev och grinar ut...

Hehe sant.
Citera
2008-02-27, 21:53
Bannlyst
Jag tycker följande är intressant.

JH = Jesper Hussfeldt. v = verklighet

JH- Åhhhh Bra hörna
V. Målvakten tar enkelt ned bollen.

JH. ÅHÅHÅHÅHÅ. Bra Inlägg.!
V Målvakten tar ännu enklare ned bollen.

JH. Fantastisk dribbling av Figo. Titta!
V. Figo slår bort bollen, inser att han inte hinner upp, och ramlar.

JH. Det är det som är så fantastiskt med fotbollen här nere. Den har alla tempon.
V. Domaren har blåst för 9878:e gången på en kvart.

Osv osv osv. JH är som en kombination av Lasse Kinch och Tommy Engstrand. Vilket inte är en komplimang.

Varför blåser domaren så jäkla mycket i Italien? Det är inge kul längre, komigen och spela för fan.
Citera
2008-02-27, 22:03
Medlem
P.Gs avatar
Är det någon som har koll på hur många av Inters senaste matcher som till viss del har spelats med 10 man?
Citera
2008-02-27, 22:03
Bannlyst
Någon som vet vad den sista inbytaren i Inter hette, där har vi en storspelare i framtiden.

Edit : Mario Ballotelli?

För övrigt säger dom på FoX att Zlatte är världens bästa spelare just nu :P

Jänkare
Senast redigerad av Lemasive 2008-02-27 kl. 22:11.
Citera
2008-02-27, 22:16
Medlem
kenth44s avatar
KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUKDOMARE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!

Inter är fan det nya jävla Juventus. SVIN
Citera
2008-02-27, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kenth44
KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUKDOMARE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!

Inter är fan det nya jävla Juventus. SVIN

Det är väl faktiskt inte Inters fel att dem får med sig allt.
Citera
2008-02-27, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Det är väl faktiskt inte Inters fel att dem får med sig allt.

Otroligt fint mål om inte annat, Mexes lär ju vara lycklig just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in