2007-08-27, 20:13
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Så blev Domenech avstängd mot Italien i EM-kvalet. Det var väl ett ganska väntat och lite mesigt beslut. På samma sätt som Materazzi blev avstängd mot Frankrike vid förra mötet. Allt för att förhindra gammalt hederligt hetsande.

Imorgon är det dags för CL-kval. Allt går emot Lazio för tillfället. En massa skador, några avstängda och lite oroligt i truppen. Dinamo har däremot fått vila i helgen och är starka hemma. Inget pekar på en seger för Lazio, men det är inte omöjligt att de lyckas krångla sig vidare. Även om jag inte är någon större anhängare till Lazio hade jag absolut inte haft något emot om Rocchi eller Pandev trycker in ett eller två mål.

Ballotta kan vara den största katastrofen till målvakt som spelat i Serie A vilket är ännu ett hinder, Hur gammal är han 67år? Dinamo lär ju vara glada iaf Inte ens som en reserv kan ju en sån gubbe vara ett allternativ, typiskt Lazio måste jag säga... Noll koll..
Citera
2007-08-27, 20:25
Medlem
Shitzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPACEACE
kan hålla med om att det inte var speciellt mycket folk på inter matchen, ena kortsidan var ju helt tom bland annat.

Ligor som fortfarande har en levande läktarkultur tvingas till annorlunda åtgärder. Där det fortfarande är engagerade supportrar på läktaren med känslor behövs det avspärrnigar och liknande.
Citera
2007-08-27, 20:43
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inget pekar på en seger för Lazio...

Joo, en sak. Att man rullade ut Dinamo totalt på hemmaplan. Borde vara 50/50på förhand, men visst, med tanke på flytet för tillfället så känns förlust som det troligaste.

Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Ballotta kan vara den största katastrofen till målvakt som spelat i Serie A...

Nja, inte riktigt men målvaktsfrågan är uselt skött. Lazio har idag gjort klart med Fernando Muslera, uruguayan från Nacional. 'Vi' har alltså värvat två målvakter som inte en jävel hört talas om för 10,5 miljoner euro...
Citera
2007-08-27, 21:17
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Nja, inte riktigt men målvaktsfrågan är uselt skött. Lazio har idag gjort klart med Fernando Muslera, uruguayan från Nacional. 'Vi' har alltså värvat två målvakter som inte en jävel hört talas om för 10,5 miljoner euro...

Om ingen har hört om honom, men han stoppar bollar så känns det helt ok.
Citera
2007-08-28, 00:04
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsvenne
Såg Intermatchen och undrar, hur länge är klubbarna bestraffade pga mutskandalen?
Det var ju mindre folk som såg inter än aik.

Om det nu är så som alla serie-a förespråkare säger att italienska fotbollen är nr 1, hur kommer det sig att det aldrig är utsålt?

Man får ju lite "stadshagenvibbar" av serie a.

Några tuss på långsidorna, tomt på kortsidorna.Men tom italienarna tycker väl att ligan är ett sömnpiller.

42 000 åskådare hade letat sig dit om jag inte minns fel, 19 000 fler än på AIK-matchen. Sen att matchen spelas klockan 15:00 i 40-gradig värme kan också ha bidragit till att en hel del stannade hemma i söndags.
Citera
2007-08-28, 20:38
Medlem
Calleponken.s avatar
Efter att ha sett Aquilani tillbaka på planen i matchen mot Palermo så sticker jag ut näsan och säger jag att han får sitt absoluta genombrott i år och blir säsongens bästa unga spelare i Serie A.

Capisce?
Citera
2007-08-28, 20:45
Medlem
Calleponken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Ballotta kan vara den största katastrofen till målvakt som spelat i Serie A vilket är ännu ett hinder, Hur gammal är han 67år? Dinamo lär ju vara glada iaf Inte ens som en reserv kan ju en sån gubbe vara ett allternativ, typiskt Lazio måste jag säga... Noll koll..

Jag kan bara hålla med. Angående matchen så är detta nog det sista vi får se av Lazio i denna ärorika turnering på länge. Det är nog lika bra att dem inte kommer längre i och med att dem bara lär bli en slagpåse.
Huvudsaken är att dem håller sig kvar i Serie A så vi inte går miste om alla Rom-derbyn.
Citera
2007-08-29, 05:46
Medlem
Den moral som Lazio visar upp är imponerande. Med kniven på strupen går de ut och kämpar in tre mål i andra halvleken i Bukarest. Delio Rossi har verkligen lyckats skapa ett lag som trots alla svårigheter kämpar vidare.

Med den moralen och en ny målvakt kommer de med all sannolikhet att överträffa mina tips för Serie A. Allt eftersom fler spelare blir tillgängliga för spel kommer de bara att bli bättre. Våren kan bli riktigt fin för Lazio, hoppas att de då fortfarande är kvar i CL.
Citera
2007-08-29, 08:11
Medlem
Imponerande insats av Lazio igårkväll. Mycket starkt att vända på steken.

Men hur blir det nu med lottningen i CL?
Kommer de få en svår grupp pga deras låga UEFA-poäng, eller kommer de seedas pga att de tillhör den Italienska ligan?
Citera
2007-08-29, 10:37
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calleponken.
Jag kan bara hålla med. Angående matchen så är detta nog det sista vi får se av Lazio i denna ärorika turnering på länge. Det är nog lika bra att dem inte kommer längre i och med att dem bara lär bli en slagpåse.
Huvudsaken är att dem håller sig kvar i Serie A så vi inte går miste om alla Rom-derbyn.

Fan va skönt att se en Romanista ha fel....igen

Lazio var grymma igår, att hämta upp ett 0-1 underläge på en arena där det knappt fanns en enda Lazio suporter på visar karaktär. Men Lazio oberäkenlighet har alltid varit deras styrka.

Det kommer bli tungt för dom vidare i CL men de garanterade 15 millarna sitter fint. Förövrigt ryktas det om att dom vill värva Adriano från Inter. Tyvärr är nog sanningshalten likamed noll.

*länk* http://www.channel4.com/sport/football_italia/aug28n.html
Citera
2007-08-29, 11:15
Medlem
Normalsvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
42 000 åskådare hade letat sig dit om jag inte minns fel, 19 000 fler än på AIK-matchen. Sen att matchen spelas klockan 15:00 i 40-gradig värme kan också ha bidragit till att en hel del stannade hemma i söndags.

NegerErikJonas.

Googlade mig till nån sida i italien där det stod 35000.

Konstigt att det ska vara så svårt att få tag i en exakt siffra i detta "fotbollstokiga" land.

Alltid får man lusläsa gazzetan och olika tv-tidningar för att sedan läsa hela tusental, typ just "35 000"

Sen befinner sig nästa fråga(med all rätt ) Trovärdighet?

Edit: Det tog mig 40sekunder att hitta aik:s siffra.
"Publik 23.212 på Råsunda Fotbollstadion, Solna"
Citera
2007-08-29, 12:10
Medlem
Calleponken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Miro
Fan va skönt att se en Romanista ha fel....igen
Fel igen?..
Lazio spelade tydligen bra igår, men håller fortfarande vid att dem kommer få det svårt mot de bästa i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in