2007-11-12, 19:58
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Det låter som en avrättning i mina öron, avsiktligt eller ej. Det är inte okej någontans, det tror jag inte heller du tycker?

Italienarna har fått nog av den italienska polisen, med all rätt. Man avrättar en kille, kallar det för en olyckshändelse och låtsas som inget hänt. Klart som fan folk blir upprörda.

Däremot när en polis blir mördad blir det ett jävla rabalder, också med all rätt. Men varför behandla folk olika?
Nej det polisen gjorde var inte rätt.
Det jag retade upp mig på var glofieringen av det slöddret gjorde efteråt. det ska visst vara 18 års gräns i detta forum visa för fan det då.

Snart räcker det att någon blir dödat utan någon koppling till fotbollen för att ge slöddret nya ursäkter till upplopp.
Citera
2007-11-12, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
och det andra positiva vad Ultras egentligen är för as som angriper egendom och förstör både för sig själva och andra. Självinsikten bland er våldsromantiker är oerhört låg. Och när argumenten tar slut då haglar beskyllningarna om trolleri.

Nu gör jag tvärt emot vad jag skrev i mitt tidigare inlägg, men det är ändå ganska kul att se hur du förlöjligar dig själv Relay.
Vad har mina åsikter om Ultras med avrättningen av Gabrielle att göra? Polisen har mördat en obeväpnad person, ren fakta svart på vitt. Vad är det du inte förstår?
Läs igenom din sista mening, sitter du och röker på eller vad är det frågan om?
Citera
2007-11-12, 20:20
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ni applåderar när huliganer dödar folk och förstör staden. Jag kan inte spåra ett enda uns av självkritik?

Du menar här gårdagens händelser i Rom.

Citat:
Redan glömt Catania vad lägligt.

Helt plötsligt var det den tragiska händelsen i Catania du menade.
Citera
2007-11-12, 20:41
Medlem
Nina Hartleys avatar
Det kallas hämdbegär. Jag skulle gjort precis likadant om en nära anhörig till mig blev skjuten/avrättad or whatsoever. Jag tror 99% av alla här inne hade agerat på liknande sätt (Relay inräknad).

Om inte, säg mig Relay, hur hade du aggerat ifall din bror blev skjuten i bakhuvet av en polis när han sitter i baksätet i en bil utan att utgöra någon som helst fara?

Egentligen ska jag väl inte förvänta mig något svar, då du är en mästare på undvika allt som kan kallas sakliga argument.
Citera
2007-11-12, 21:06
Medlem
Citat:
Redan glömt Catania vad lägligt.

Missat att dödsorsaken var att han blev överkörd av en polisbil?

Hittar ingen källa på det just nu men så har jag annat för mig för tillfället. Kanske är någon annan som kan hitta något som bekräftar det.
Citera
2007-11-12, 21:11
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Du menar här gårdagens händelser i Rom.

Helt plötsligt var det den tragiska händelsen i Catania du menade.

Helt plötsligt??
Du skrev ju detta
Citat:
Dödar folk?
Och då påminde jag dig om Catania.
Sedan skulle jag inte vara förvånad om någon dött i Italien som en direkt följd av slöddrets härjningar.
Citera
2007-11-12, 21:15
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Det kallas hämdbegär. Jag skulle gjort precis likadant om en nära anhörig till mig blev skjuten/avrättad or whatsoever. Jag tror 99% av alla här inne hade agerat på liknande sätt (Relay inräknad).

Om inte, säg mig Relay, hur hade du aggerat ifall din bror blev skjuten i bakhuvet av en polis när han sitter i baksätet i en bil utan att utgöra någon som helst fara?

Egentligen ska jag väl inte förvänta mig något svar, då du är en mästare på undvika allt som kan kallas sakliga argument.
Tänk efter lite och dina argument för att försvara det pöbeln gjorde är så fel det kan bli. Det är öga för öga tand för tand som egentligen bara gör saken värre i längden. Sedan är det väl ingen här i forumet som vet exakt hur hela händelseförloppet gått till. Och jag själv hade naturligtvis tänkt på hämnd men sedan lugnat ner mig. Jag hade absolut inte hedrat hans minne genom att bränna ner en polisstation sticka bilar i brand och paja skyltfönster.
Citera
2007-11-12, 21:17
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Men vad har mordet på polismannen Ranciti i Catania med mordet på Sandri att göra?
Citera
2007-11-12, 21:17
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley

Och nu var väl inte pöbeln allihop släktingar till den döde eller? (aAngående anledning att ge sig på polisen som du tog upp.)
Citera
2007-11-12, 21:19
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Men vad har mordet på polismannen Ranciti i Catania med mordet på Sandri att göra?
Båda är på ett eller annat sätt fotbollsrelaterade och resultat av sanslöst övervåld som knappast ursäktar det som hände Rom och flertalet ställen i Italien igår?
Citera
2007-11-12, 21:33
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Relay>Så om du hamnar i slagsmål med någon i en krogkö på din hemort, så gör du det i egenskap av fotbollssupporter?

Händelsen i Catania är tragisk och oförsvarbar, precis som händelsen med Sandri.

Mycket av fokus läggs just nu på huliganer, jag vet faktiskt inte om Sandri var huligan. Vad man kan konstatera är att han knappast huliganiserade där i baksätet på bilen när han sköts ihjäl. Varför tillåts poliser alltid komma undan med:förlåt, ett misstag har begåtts?
Citera
2007-11-12, 21:51
Medlem
Citat:
325 SVT Text Lördag 07 apr 2007
FOTBOLL: Serie A 6 april

Polisbil kan ha dödat Cataniapolis

En polisbil kan ha kört över den polis
i Catania som dog i samband med derbyt
mot Palermo den 2 februari.

-Jag hörde en smäll mot bilen och såg
honom (Filippo Raciti) utanför bilen.
Jag stannade bilen och såg några
kollegor som försökte hjälpa honom
från att kollapsa, säger den polis som
körde bilen enligt L'Espresso.

Ända tills i dag har det antagits att
huliganer hade ihjäl polismannen.

En 17-åring sitter häktad för händel-
sen. -Jag tror att han är oskyldig,
säger försvarsadvokaten.

Relay: Räcker det för att påvisa att Raciti inte dödades av huliganer?
Där faller även din tes på att vi som förstår dom i Italien applåderar åt huliganer som dödar folk. Eller har du någon annan kall fakta på personer som bevisligen dödats av huliganer? Du får ta och kolla AB:s lista på fotbollsrelaterade dödsfall och se om du kan finna något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in