2007-11-04, 00:02
Medlem
Fula Gubbens avatar
Torino utan Recoba är som kaffe utan konjak, men man grejar i alla fall 0-0 borta mot Milan och spelarna jublar efteråt... en väl genomförd defensiv med ett tight sammanhållet lag, inte särskilt vackert men fortsätter man att gneta ihop poäng i match efter match kanske det kan bli UEFA-cupspel så småningom. Milan ville verkligen vinna idag och visade energi och vilja, men spelet fungerar helt enkelt inte tillräckligt bra. Pirlo slog bort passningar till höger och vänster, Kaka blixtrade till men försvann under långa perioder, och försvaret såg inte så kassaskåpssäkert ut som det borde. Seedorf var bäst på plan men blev utbytt, på bänken satt Gattuso som förmodligen hade behövts, Inzaghi kom in och fick ett par chanser, men...

Sanslös målvaktstavla av Ballotta i Lazio tidigare idag (som nämnts ovan), kan bli en klassiker . Fiorentina spelar en väldigt italiensk brunkar-fotboll med en bred repertoar av filmningar och gammal hederlig destruktivitet, och gör det så bra att man nu är uppe på 2:a plats eller så. De har en tydlig spelmodell som ger bra betalt, och imponerar på sätt och vis, även om det inte är så kul att se. Men vem har sagt att fotboll ska vara kul? Ingen Vieri alls idag... och Lazios spel funkar inte, trots att viljan finns där... Lazio och Milan har en del gemensamt för närvarande.

- F.G
Citera
2007-11-04, 02:06
Medlem
För er som missade Ballottas tavla

http://www.youtube.com/watch?v=Xv14ekRnKwM
Citera
2007-11-04, 11:45
Medlem
Eastons avatar
Juventus - Inter idag, hur går det? tror att Juventus vinner med 2-0
Citera
2007-11-04, 13:30
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chayim
För er som missade Ballottas tavla

http://www.youtube.com/watch?v=Xv14ekRnKwM

Kan nån skicka Balotta till Lampedusa, one way?
Citera
2007-11-04, 14:10
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Torino utan Recoba är som kaffe utan konjak, men man grejar i alla fall 0-0 borta mot Milan och spelarna jublar efteråt... en väl genomförd defensiv med ett tight sammanhållet lag, inte särskilt vackert men fortsätter man att gneta ihop poäng i match efter match kanske det kan bli UEFA-cupspel så småningom. Milan ville verkligen vinna idag och visade energi och vilja, men spelet fungerar helt enkelt inte tillräckligt bra. Pirlo slog bort passningar till höger och vänster, Kaka blixtrade till men försvann under långa perioder, och försvaret såg inte så kassaskåpssäkert ut som det borde. Seedorf var bäst på plan men blev utbytt, på bänken satt Gattuso som förmodligen hade behövts, Inzaghi kom in och fick ett par chanser, men...

Sanslös målvaktstavla av Ballotta i Lazio tidigare idag (som nämnts ovan), kan bli en klassiker . Fiorentina spelar en väldigt italiensk brunkar-fotboll med en bred repertoar av filmningar och gammal hederlig destruktivitet, och gör det så bra att man nu är uppe på 2:a plats eller så. De har en tydlig spelmodell som ger bra betalt, och imponerar på sätt och vis, även om det inte är så kul att se. Men vem har sagt att fotboll ska vara kul? Ingen Vieri alls idag... och Lazios spel funkar inte, trots att viljan finns där... Lazio och Milan har en del gemensamt för närvarande.

- F.G

Instämmer i dina analyser. Bra!

Notera dock också att Mutu satt på bänken - kom in och drog på sig ett gult kort... typ. Osvaldo tillsammans med Vieri kan bli billiga budget värvningar som kan bli viktiga runt vintermånaderna, skapar alltid oro för motståndarna och får Pazzini vara hel hela året så.... ahh.

Snart Genoa-Palermo, kan bli kul.
Citera
2007-11-04, 14:23
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tack för det, Shuyin.

Funderar på att kolla Cagliari-Sampdoria, som går samtidigt... eller rentav inviga "Bild-i-bild"-funktionen i vår nya TV och kolla bägge matcherna på en gång

Ska förresten tillägga en grej angående Lazio-matchen, som jag glömde -- de bytte in någon albino-blond anfallare på slutet som var en riktig mupp, en av de sämsta spelarna jag sett i Serie A denna säsong. Var har de hittat honom, i svenska Superettan? Han kanske bara hade en dålig dag, men det såg mycket märkligt ut... inte mycket av teamplayer heller, när en Lazio-kollega låg utslagen med kramp eller skada så tittade albinon bara ned på honom och gick sedan därifrån.

- F.G
Citera
2007-11-04, 14:29
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Ska förresten tillägga en grej angående Lazio-matchen, som jag glömde -- de bytte in någon albino-blond anfallare på slutet som var en riktig mupp, en av de sämsta spelarna jag sett i Serie A denna säsong. Var har de hittat honom, i svenska Superettan? Han kanske bara hade en dålig dag, men det såg mycket märkligt ut... inte mycket av teamplayer heller, när en Lazio-kollega låg utslagen med kramp eller skada så tittade albinon bara ned på honom och gick sedan därifrån.

- F.G

Igli Tare är hans namn! 34 årig alban. En grym target men enligt mig usel på andra elementära saker som bollkontroll och finess.

Han liknar Berth Milton för övrigt.
Citera
2007-11-04, 14:42
Medlem
padrons avatar
Juve - Inter

Jag tror på en tajt "skitmatch" och 0-0. Men man kommer ju att sitta bänkad framför tv-n i alla fall.

Någon som kan återge Juve-fansens nidsång till Zlatans ära? Aftonbladet fegar ur och vågar inte publicera. Man påstår att den har "rasistiska inslag".

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/italien/article1163541.ab
Citera
2007-11-04, 16:34
Medlem
Luffsens avatar
Nån annan som förbannar sig över faktumet att man inte längre kan se Serie A matcher med "fullscreen" på Bet365? Tittar på de flesta matcherna från serie A jag är intresserad av där =/.
Nån som har en annan bra sida som streamar italienska matcher med engelska kommentatorer?
Citera
2007-11-04, 16:49
Medlem
P.Gs avatar
Om inte Ballotta hade skämt ut sig grovt redan så hade nog Genoas markeringsspel varit en mycket god kandidat för "Omgångens sämsta".
Citera
2007-11-04, 16:52
Medlem
Fula Gubbens avatar
Oerhört underhållande match i Genua, tur att man valde rätt . Kan inte påstå att jag är överraskad att Palermo kommer igen 2 ggr, eftersom de första 15 minuterna av matchen visade på ruskiga brister i Genuas försvarsspel. Målvakten gjorde flera grova felbedömningar, backarna var förvirrade, och kommunikationen noll. Palermos 0-1-mål kom som ett brev på posten. Att Genua sedan tar över i 60 minuter med ett härligt anfallsspel spelar ingen större roll -- så fort Palermo började pusha framåt igen sista 15 minuterna så vek Genuas försvar ned sig som ett korthus.

Två sevärda lag i en helfestlig match, men ur ett tränar-perspektiv var det nog mer en mardröm.

- F.G
Citera
2007-11-04, 16:54
Medlem
Efter de uttömmande och bra rapporterna från Shuyin och Fula Gubben så drar jag mitt strå till stacken genom att punktmarkera Cagliari.

Först vill jag bara hålla med om att kaffe(Torino) på en lördagskväll utan konjak(Recoba) känns tamt, och att trulige, tjurige och underbare Bobo naturligtvis också hade höjt stämningen.

Varken Fiorentina, Lazio eller Milan imponerade, det lovar gott inför europacuperna nästa vecka. Milan har några förstärkningar att kasta in som inte var på planen mot Torino, och Fiorentina har Bobo (perfekt inhoppare) och minst en växel till. Att Mutu satt på bänken visar också att denna match gick ut på att plocka tre poäng med minsta möjliga ansträngning. Lazio däremot gör nog så gott de kan, men skador och tungt matchande börjar nog ta ut sin rätt. Dock kan ett lag aldrig vara så skadedrabbat att Igli Tare (Aka ”Albino-blondinen” enligt FG) ska få beträda planen. Han är, nuförtiden mer än någonsin, ett hån mot allt som calcio står för. En seger mot Werder Bremen hemma känns dock som möjlig, men det skulle vara en liten bragd.

Foggia var tillbaka, och Giampaolo satsade på Matri ensam på topp. Jag hade föredragit två anfallare (dvs även Acquafresca) på hemmaplan mot en relativt svag motståndare.Cagliari dominerade och hade några bra chanser under de första 20 minuterna. Sampdoria utan Montella och Cassano lyckades ändå ta ledningen genom Volpi. När Caraccioli satte Samdorias andra så bekräftades denna säsongens förbannelse för Cagliari. I motsats till tidigare säsonger när de överlämnat spelet till motståndaren och levt högt på sitt tighta försvar, så försöker man numera spela ut sin motståndare med ett resultat som deprimerar. Jag föredrar ett spelande Cagliari, men inte om det går ut över resultatet. Maggio hann med ett tredje mål innan domaren äntligen blåste av första halvlek. Tragiskt försvarsspel av Cagliari och samtidigt effektivt kontringsspel från Sampdoria förklarar 0 – 3 i halvtid.

Andra halvlek inleddes med att Larrivey och Parola byttes in. Pieri fick någon slags blackout och sparkade ner Foggia utan att bollen var i närheten. Utvisning direkt såklart. Jag tycker om Giampaolo, men med en man mer och ett byte kvar samt underläge med tre mål så tyckte han förmodligen att läget var under kontroll, så han valde att byta in en vänsterback istället för en av de hetare anfallarna i Italien, dvs Acquafresca som dunkat in mål på löpande band i Italien U21. Regnet föll och Cagliari med det. Fan ta er Shuyin och FG, om inte ni levererat era briljanta synpunkter tidigare så hade jag låtsats som att denna match aldrig spelats.

Sammanfattningsvis var Sampdoria usla och besegrade Cagliari med tre noll.

Nu väntar som jag tidigare nämnt Milan, Roma, Inter och Fiorentina inom de närmaste sex omgångarna och Cagliari ligger riktigt illa till. Man har inte lyckats ta poäng i de matcher där de borde, om de nu inte överraskar och tar ett antal oväntade poäng så blir det oerhört svårt att undvika Serie B nästa år.

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Om inte Ballotta hade skämt ut sig grovt redan så hade nog Genoas markeringsspel varit en mycket god kandidat för "Omgångens sämsta".

Och du min vän såg tydligen inte på Cagliarimatchen. Sampdoria skapade inte ens tre målchanser under 90 minuter. Cagliari ska vara glada över att Curva Nord var stängd. Det borde ha regnat bomber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in