2008-05-04, 23:32
Medlem
zachs avatar
Inter 81
Roma 78

Striden om scudetton är ju fullständigt avgjord, om än inte matematiskt. Är ju bara så. Känns överflödigt att orda om det faktiskt för precis som Amor säger, Siena och Parma är lika med minst en vinst för Inter.

Milan 61
Viola 60

Återstående matcher: Milan har Napoli borta sen Udinese hemma. Viola har Parma hemma och avslutar borta mot Torino.

Precis som Brille så gissar jag på att Milan är en bättre representant för calcio´n än Fiorentina. Dock så måste jag påpeka att ett Viola utan CL kommer tappa spelare, medan Milan även utan CL kan attrahera tunga namn. Jag skulle alltså vilja påstå att det gagnar Italien mer om Milan spelar uefa-cupen nästa år. Och Milan har ju tveklöst tuffare motstånd kvar att möta, även om Violas dito slåss för sin existens (även om jag tror Toro är klar för Serie A inför avslutande matchen). Dock så blev ju Mutu utvisad idag...

Cagliari 38
Toro 37
Reggina 36
Catania 35
---------------
Parma 34
Empoli 33
Livorno 30

Snacka getingbo i botten... Har absolut nollkoll på respektive inbördes möten men en blind kan ju se att mycket kan hända. Men kan betyder inte att det kommer hända mycket...

Kommande omgångs matcher:

Udinese-Cagliari, Juve-Catania, Reggina-Empoli, Viola-Parma, Livorno-Toro.

Dom två förstnämnda matcherna är ju jävligt luriga... Udinese och Juve är klar för uefacupen resp CL-kval så hur är det med motivationen? Skulle gissa på hemmasegrar men fan vet. Sen tror jag två hemmavinster följer och skulle överraska mig om Livorno tar mer än max en pinne. Har tjatat om Toros kapacitet rätt länge nu men nu kan vi ju även ta in Livornos brist av detsamma i resonemanget... Och tror nog få Livornesi tror på annat än Serie B nästa år.

Håller min prognos är därmed Cagliari, Reggina och Torino klar för Serie A nästa säsong. Men för säkerhets skull så tar jag med deras sista matcher ändå och min förmodade tabell skulle te sig nåt i stil med detta:

Reggina 39
Cagliari 38
Torino 38
Catania 35
------------
Parma 34
Empoli 33
Livorno 31

och matcherna som spelas är dessa: (Toro-Viola, Cagliari-Reggina) Parma-Inter, Empoli-Livorno, Catania-Roma

Ett Roma utan motivation och med all koncentration på en förmodad Coppa Italia-final lär Catania kunna manövrera ut, har hemskt svårt att se något annat scenario. Det gör att det inte spelar någon roll att Parma spöar ett Inter i en förmodligen likadan situation som Roma. Empoli-Livorno? Tror båda utgår från degradering och skiter i vilket men Empoli vinner bara för att dom har Vannucchi och Giovinco.

Lätt som en plätt. Dagens tabell kommer gälla för lagen i botten.
Citera
2008-05-04, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TR-Underground
Jo ifs, men som spelare är Kaka bättre än Ronaldo det är bara att erkänna.

Sen för mig som Roma fan kommer alltid Totti och De Rossi vara dom stora för mig

Finns faktist ingen bättre defensiv mittfälltare än De Rossi eller hur?

Hahahahahahah. Nej det är han inte, har Kaká gjort 40 mål iår? Har Kaká kommit långt i CL, i ligan? Har han ens gjort nåt i Italienska cupen? I landslaget? Nope.

Ont:

Synd att Roma har sämre inbördes än Inter också, annars hade det nog funnits lite spänning kvar iallafall. Känns som att Milan tar fjärdeplatsen, de känns mycket heta nu och Fiorentina är slitna efter att ha spelat mycket med sin ganska tunna trupp.
Citera
2008-05-04, 23:40
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Hahahahahahah. Nej det är han inte, har Kaká gjort 40 mål iår? Har Kaká kommit långt i CL, i ligan? Har han ens gjort nåt i Italienska cupen? I landslaget? Nope.

Ont:

Synd att Roma har sämre inbördes än Inter också, annars hade det nog funnits lite spänning kvar iallafall. Känns som att Milan tar fjärdeplatsen, de känns mycket heta nu och Fiorentina är slitna efter att ha spelat mycket med sin ganska tunna trupp.

ja, du borde ju veta. Du bor i Italien va?
Citera
2008-05-04, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
ja, du borde ju veta. Du bor i Italien va?

Nej?
Citera
2008-05-05, 14:11
Medlem
Citat:

Ont:

Bryr du dig ens om hur han spelar på planen förutom att göra mål?

Och om vi nu skulle vinna Serie-A så skulle jag betala mitt liv för att se rocchi's min, alltså rocchi på FB
Citera
2008-05-05, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TR-Underground
Bryr du dig ens om hur han spelar på planen förutom att göra mål?

Och om vi nu skulle vinna Serie-A så skulle jag betala mitt liv för att se rocchi's min, alltså rocchi på FB

Han brukar inte dominera mot storlagen lika mycket som mot Derby, men det är ju förståeligt, så är det för alla. Klart som fan jag inte bryr mig hur han gör mål, jag skiter väl i om han sätter den med kuken (ja det gjorde han mot West Ham) eller om han skjuter in en frispark. Jag håller på Man United, inte på Ronaldo.
Citera
2008-05-05, 15:48
Medlem
zzwampens avatar
Vad svarade du på där?
Citera
2008-05-05, 17:55
Medlem
Citat:
Han brukar inte dominera mot storlagen lika mycket som mot Derby, men det är ju förståeligt, så är det för alla. Klart som fan jag inte bryr mig hur han gör mål, jag skiter väl i om han sätter den med kuken (ja det gjorde han mot West Ham) eller om han skjuter in en frispark. Jag håller på Man United, inte på Ronaldo.

^(?)

Milan måste förövrigt göra sig av med, Pirlo, Gattuso, Kaladze, Jankulowski, Seedorf, Gilardino, EMERSON, Dida/Kalac,, Brocchi så fort som möjligt.

Roma MÅSTE fixa minst 1 ny ytter.

Inter måste göra sig av med Crespo och störste pajasen av dom alla Suazo
Senast redigerad av TR-Underground 2008-05-05 kl. 18:02.
Citera
2008-05-05, 19:20
Medlem
zzwampens avatar
Duger inte Taddei/Giuly/Mancini och Esposito (jo jag vet att han inte har imponerat men ändå)?
Citera
2008-05-05, 21:06
Medlem
Jaha, då var Flamini klar för Milan

Jättekul (mycket ironi) om de köper in Drogba och Ronaldinho till nästa säsong....
Livsfarliga vafan ,tror ronaldinho får en nytändning om han går dit

Citera
2008-05-05, 21:36
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LAL
Jaha, då var Flamini klar för Milan

Jättekul (mycket ironi) om de köper in Drogba och Ronaldinho till nästa säsong....
Livsfarliga vafan ,tror ronaldinho får en nytändning om han går dit

Ronaldinho-dealen har ju gått i stöpet...Galliani sa det idag.
Citera
2008-05-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Ronaldinho-dealen har ju gått i stöpet...Galliani sa det idag.

Missat, men goda nyheter

hatar milan så otroligt mycket...

hoppas Drogba stannar bara...
är fan rädd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här