2008-05-05, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TR-Underground
störste pajasen av dom alla Suazo

2006 blev han utnämnd till den bästa utländske spelaren i Serie A. De enda andra (har bara delats ut sedan 1997) som blivit utnämnda till detta är Zidane, Ronaldo, Batistuta, Shevchenko, Trezeguet, Nedved, Ibra och Kaká. Endast storklubbar gör sig besvär för denna titel Milan, Juventus, Inter och Fiorentina… ja också Cagliari.

Han är ingen pajas, däremot har han ännu inte lyckats i Inter.
Citera
2008-05-06, 01:12
Medlem
Luffsens avatar
Är värvningen av Flamini ett tecken på att Gattuso försvinner i sommar?
Citera
2008-05-06, 05:41
Medlem
Caligula Joness avatar
Flamini är en grym värvning utav Milan. Känns som att det var länge sedan ett italienskt lag snodde åt sig en högklassig spelare från ett topplag i Premier League. Inte behöver de betala någon övergångssumma heller.
Citera
2008-05-06, 05:44
Medlem
OrDieTryings avatar
Citat:
^(?)

Milan måste förövrigt göra sig av med, Pirlo, Gattuso, Kaladze, Jankulowski, Seedorf, Gilardino, EMERSON, Dida/Kalac,, Brocchi så fort som möjligt.

Roma MÅSTE fixa minst 1 ny ytter.

Inter måste göra sig av med Crespo och störste pajasen av dom alla Suazo

Gattuso måste väl vara hyfsat smart att behålla? Han har ett antal år kvar att ge enligt mig och tycker inte han visat någon direkt nedåtgående trend denna säsong, åtminstone inte mer än Milan i stort. Och Souza, pajas? Dumheter.
Citera
2008-05-06, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
2006 blev han utnämnd till den bästa utländske spelaren i Serie A. De enda andra (har bara delats ut sedan 1997) som blivit utnämnda till detta är Zidane, Ronaldo, Batistuta, Shevchenko, Trezeguet, Nedved, Ibra och Kaká. Endast storklubbar gör sig besvär för denna titel Milan, Juventus, Inter och Fiorentina… ja också Cagliari.

Han är ingen pajas, däremot har han ännu inte lyckats i Inter.

Suazo, bästa utländske spelaren i serie a -> pajas.

Jag menar, har du ens sett han spela?
Citera
2008-05-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Duger inte Taddei/Giuly/Mancini och Esposito (jo jag vet att han inte har imponerat men ändå)?

Taddei och giuly håller inte, Taddei är för seg och Giuly är föööör svag.

Esposito kan vara kvar som reserv men i han platsar verkligen inte i första elvan.

Sen Mancini, jo han kan spela men vi har inte sett det den här säsongen. Han har haft en rejäl formsvacka hoppas den vänder till nästa. Om det är nån av yttrarna som ska stanna så är det Mancini.
Citera
2008-05-06, 19:24
Medlem
Citat:
Suazo, bästa utländske spelaren i serie a -> pajas.

Jag menar, har du ens sett han spela?

Jo jag har sett han några gånger.

Du verkar dessutom vara lika insatt i Pirlos kvaliteter som Suazos, att efter en dålig säsong komma med förslaget att han ska säljas är inte ens så dumt att det är roligt, utan snarare tragiskt.

Har man så stora spelare till sitt förfogande handlar det om att få dem att lyckas. Det finns nämligen inte några andra nu aktiva spelare som kan utföra de uppgifterna bättre än vad de kan när de är i form.

Däremot ska det självklart finnas bra ersättare och andra alternativ, att envisas med Pirlo när han uppenbart skulle må bra av vila är bara trist.

Anledningen till at jag inte kommenterat zachs inlägg är att jag håller med om i princip allt. Jag hade tänkt ge mig på en liknande genomgång själv, men nu är det helt onödigt.

Angående Coppa Italia så finns det en ganska stor chans till ännu ett Derby della Capitale i finalen. Lazio kan rädda sin säsong genom att vinna mot ett Inter som prioriterar scudetton. Roma borde inte kunna förlora mot Catania som förtvivlat kämpar för fortsatt spel i Serie A.
Citera
2008-05-06, 20:11
Medlem
zachs avatar
Citat:
Taddei och giuly håller inte, Taddei är för seg och Giuly är föööör svag.

Esposito kan vara kvar som reserv men i han platsar verkligen inte i första elvan.

Sen Mancini, jo han kan spela men vi har inte sett det den här säsongen. Han har haft en rejäl formsvacka hoppas den vänder till nästa. Om det är nån av yttrarna som ska stanna så är det Mancini.

Taddei är 2001 års Delvecchio, Klas Ingesson eller Staffan Olsson. Inget ögongodis direkt, men spelar alltid medan majoriteten spyr åt faktumet. Nu håller jag förvisso med till viss del men fotboll är inte bara ett spel man-mot-man, och det är utan boll Taddei är som bäst, då han underordnar sig spelsystemet och jagar hemåt som en galning samtidigt som Mancini inte sänkt blicken från gud efter senaste idiotiska dragningen som så vanligt gick åt helvete.

Giuly? En besvikelse, men ska någon vara på bänken så är det ju han snarare än Brilles Esposito. Hade höga tankar om den sistnämnda men blev ju inte mycket av det...

Och trots att jag fan i mig avskyr Mancini så var han bästa Romaspelare under många matcher i höstas. Tenderas att glömmas bort bara för att han är kass nu och allmänt dum i huvudet.
Citera
2008-05-06, 20:15
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Anledningen till at jag inte kommenterat zachs inlägg är att jag håller med om i princip allt. Jag hade tänkt ge mig på en liknande genomgång själv, men nu är det helt onödigt.

Bottenregionen är ju ditt kompetensområde (no offence... ) så skulle väl väntat in dig men kunde inte hålla mig... Skrivs så mycket skit här inne nuförtiden så kändes som nåt vettigt var på sin plats. Men har du fått någon klarhet i alla inbördes möten? Min uppkoppling ligger väl just nu på kanske 0.00000001 Mbit så varken kan eller orkar kolla upp det, å då är det ju enklast att bara fråga...
Citera
2008-05-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Bottenregionen är ju ditt kompetensområde (no offence... ) så skulle väl väntat in dig men kunde inte hålla mig... Skrivs så mycket skit här inne nuförtiden så kändes som nåt vettigt var på sin plats. Men har du fått någon klarhet i alla inbördes möten? Min uppkoppling ligger väl just nu på kanske 0.00000001 Mbit så varken kan eller orkar kolla upp det, å då är det ju enklast att bara fråga...

Jag har koll på Cagliaris statistik. Plus mot Torino och Livorno, helt lika med Parma samt minus mot alla andra bottenlag.

Det är så jäkla många lag inblandade att det blir lite för mycket statistik att sitta och rapa allt här.
Citera
2008-05-06, 21:05
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Och om vi nu skulle vinna Serie-A så skulle jag betala mitt liv för att se rocchi's min, alltså rocchi på FB

Och jag skulle mer än gärna utbyta en syn av min min mot ditt liv.

Nej, nu ska vi inte vara såna. Jag tar det där som en komplimang, även fast jag tror att Tommasso Rocchi's min skulle vara rejält mycket värre än min... Min min lär inte vara värd att utbyta ett liv mot, däremot en min jag skulle få om djif vann allsvenskan... Den skulle nog vara värd mer.

Jag tror fortfarande Inter tar hem det här. Det borde dom göra, det skulle vara inget annat än klantigt att inte vinna scudetton nu.

Det skulle vara underbart om det blev ett derbi della capital i finalen av cupen, en sista möjlighet att förnedra romaMERDA, och dessutom en väg ut i Europa. Vinst i cupen ger väll plats i UEFA-cupen?
Citera
2008-05-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Taddei är 2001 års Delvecchio, Klas Ingesson eller Staffan Olsson. Inget ögongodis direkt, men spelar alltid medan majoriteten spyr åt faktumet. Nu håller jag förvisso med till viss del men fotboll är inte bara ett spel man-mot-man, och det är utan boll Taddei är som bäst, då han underordnar sig spelsystemet och jagar hemåt som en galning samtidigt som Mancini inte sänkt blicken från gud efter senaste idiotiska dragningen som så vanligt gick åt helvete.

Giuly? En besvikelse, men ska någon vara på bänken så är det ju han snarare än Brilles Esposito. Hade höga tankar om den sistnämnda men blev ju inte mycket av det...

Och trots att jag fan i mig avskyr Mancini så var han bästa Romaspelare under många matcher i höstas. Tenderas att glömmas bort bara för att han är kass nu och allmänt dum i huvudet.

Jag skulle personligen vilja ha en bra offensiv högerytter istället för Taddei, visst kanske jobbar bra hemåt men i spelsystemet Roma spelar du så har dom redan 2 defensiva mittfältare som ska göra skit jobbet. Visst man ska ju jobba hemåt också, men Taddei utreder ingenting offensivt. Visst gör han mål ganska ofta men jag vill ha ut Taddei.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in