Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Den fotbollstiden är nog på utgång då man bygger lag kring en eller två spelare som tillåts alibi-jogga tills de får bollen på rätt planhalva. I varje fall om man vill uppnå resultat i CL.
Sedan förstår jag inte vad storheten med Totti 2008 är... Nån snygg skarv här och där, visst. Men... Känns som han e lite för rädd om sitt hår för att göra arbetet som behövs i 90 minuter.
Tycker inte att det som Roma tappar i försvar/hårt arbete vägs upp av Tottis anfallskunskaper. Så bra e han inte. Ej heller Kaka eller Zlatan iochförsig men hellre dessa två, om jag måste välja. Men som sagt. Så bra är ingen nuförtiden. Tycker jag, kanske jag ska tillägga.
Sedan förstår jag inte vad storheten med Totti 2008 är... Nån snygg skarv här och där, visst. Men... Känns som han e lite för rädd om sitt hår för att göra arbetet som behövs i 90 minuter.
Tycker inte att det som Roma tappar i försvar/hårt arbete vägs upp av Tottis anfallskunskaper. Så bra e han inte. Ej heller Kaka eller Zlatan iochförsig men hellre dessa två, om jag måste välja. Men som sagt. Så bra är ingen nuförtiden. Tycker jag, kanske jag ska tillägga.

Sant är att Roma är i stort sett lika bra utan Totti, men det är ett styrkebesked av Roma, ingen svaghet hos Totti. Tycker nog han håller väldigt hög klass för det mesta, och när han är på plan så söker sig bollen till honom som en magnet, precis som med Kaka.
För att omformulera mig en smula så tror jag inte att Ibra kommer att kunna vara direkt avgörande för ett lags framgångar på det sätt som många världsspelare är och har varit. Hans spelsätt är av en annan typ, och han ligger för långt upp i banan. Därmed inte sagt att han inte är absolut världsklass på vissa specifika spelmoment (t ex inspel kring straffområdet).
Huruvida CL-resultaten får medelhavslagen att tänka om är osäkert -- Milan är fortfarande regerande mästare, och en enda CL-säsong betyder inte mycket. Enligt min åsikt handlar det snarare om att få ihop trupper som är såpass bra att spelsystemet och löpviljan kommer i andra hand. Och där sviktar Serie A-lagen rejält 2007/2008, och även La Liga-lagen. Men det finns inget som säger att 2008/2009 inte är back to business med joga bonito och individuella genier som dominerar.
Hoppas det i alla fall.