Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Milan:
Kaká, Pato, Pippo, Borriello och Paloschi. (Ronaldo)
Inter:
Ibra, Balotelli, Cruz, Crespo, Adriano och Suazo
Roma:
Totti, Vicinic och Giuly.
Fiorentina:
Mutu, Pazzini och Gilardino.
Sampdoria:
Cassano, Montella och Bellucci
Udinese:
Quagliarella, Di Natale, Floro Flores och Pepe.
Jag håller med om att Juventus ser riktigt starka ut, men det är det som sagt flera lag som gör. Och då har mercaton knappt börjat.
Det är trevliga anfallsbesättningar allihopa, men i mening är det ingen av dom som mäter sig med Juventus. Varken topp eller bredd. Enbart Inter är uppe och nosar namnmässigt men i realiteten är det bara Ibrahimovic som levererar. Cruz, javisst han gör sina mål och man blir lika chockad varje gång men det är i ärlighetens namn inte någon större fotbollsspelare. Inte en startspelare i ett lag av Inters dignitet i normala fall.
Balotelli är intressant och kommer nog bli en stor spelare men är för ung för att kunna mäta sig med dom största redan nu. Crespo är avdankad och håller inte nästa år. Adriano ska vi inte ens tala om, den mannen får svårt att komma tillbaka. Suazo anses som en pajas av interfansen själva. Tror att det blir storhandling för Inters del i sommar, särskilt på annfallssidan.
Efter Inter placerar jag Viola. Mutu, Pazzini och Gilardino imponerar men enbart Mutu hade slått sig in bland Juventus 5 här.
Övriga anfallsbesättningar är mil efter. Men som du säger så kommer det antagligen se helt annorlunda ut när säsongen drar igång. Jag tror att Roma, Inter och Milan kommer att handla en del.