2008-06-01, 21:33
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch
Du borde läsa på lite om varför Bah kom tillbaka till Milan.

Han kom tillbaka eftersom han är a part of la familia, och visst är det skoj för honom att han hittade en svenska under sin sejour i Djurgården. Tummen upp för den fransksenegalesiske milanisten!
Citera
2008-06-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det kan väl inte bara vara jag som tycker att värvningen av Zambrotta är bra? Jag menar, man sänker väl ändå medelåldern rejält med att Cafú, Ba, Ronaldo och Serginho lämnar klubben .

Man behöver inte haka upp sig på åldern hela tiden, finns massor av bra spelare som är över 35 år, Maldini, Van Der Saar, Henrik Larsson är ett par exempel.

Riktigt klokt inlägg. Zambrotta står för kvalitet och flexibilitet. Enligt mig så kan han vara den bästa värvningen hittills under mercaton i Serie A (om man bortser från Cassano) även om Juventus inköp av Amauri (dock inte lika behövd) och Giovinco också imponerar. Flamini har jag noll koll på så honom kan jag inte kommentera.
Citera
2008-06-02, 11:46
Medlem
4522s avatar
Flamini är egentligen ingen bra spelare, han blev bra på grund av sin omgivning i Arsenal. Det var Wenger som gjorde honom till den han är idag och jag har svårt att se hur han ska blomma ut ytterligare. Milan kom givetvis väldigt billigt undan men jag drar mig endå för att kalla den värvningen bra. Visst är han riktigt passningssäker men till skillnad från Fabregas så är det sällan de avgörande bollarna som han slår. Jag hade mycket hellre sett någon annan defensiv mittfältare i Rossoneri ..

Sen när det gäller anfallsspelet i Serie A så tycker jag att Udine är skapligt underskattade. Jag är givetvis färgad i den här frågan men Di Natale och Quagliarella är ruggiga, särskilt den förstnämnda. Hans hjärta för klubben och jävlaranamma är sällsynt i Italien. Man unnar honom verkligen varje minut i landslaget. Värd att nämnas är även den talangfulla argentin-italienaren Laurito, där finns det mycket att ta av. Ska även bli kul att se om Floro kan börja producera på riktigt snart.

Annars håller jag också Juventus högst om man kollar på pappret. Två powerforwards i Iaquinta och Amauri, två knivskarpa målskyttar i Del Piero och Trez. Går knappt att föreställa sig hur bra det kan bli. Efter Juve håller jag Inter högst med Roma och Viola tätt i bakhasorna. Mutu plus Pazzini är
Citera
2008-06-02, 13:31
Medlem
Udinese får tillbaka Alexis Sánchez från Sydamerika(River Plate) nästa säsong också. Supertalang som de flesta storklubbarna i Europa vill ha, Udinese har satt ett pris på över 20 miljoner euro på honom. Han är redan extremt stor i den argentinska ligan.
Citera
2008-06-02, 15:29
Medlem
Luffsens avatar
Mourinho nu klar för Inter, även officiellt.
Citera
2008-06-02, 15:47
Medlem
Shuyins avatar
Härligt med en så kryddstark profil i Serie A. Jag hade det på känn länge att det skulle bli någon Milano klubb och då ter ju sig Inter som det logiska valet då han verkar passa bäst in just där.

Får vi se om han får med sig Drogba eller kanske till och med Essien. Men det senare är väl ganska otroligt. Hur som helst, riktigt kul!
Citera
2008-06-02, 18:05
Medlem
jaochss avatar
Grattis Inter till en grym tränare, nu får vi se om Drogba och de andra som ryktades följa efter, följer efter.
Citera
2008-06-02, 19:43
Medlem
fan, nu får lagen passa sig ute i europa

inter och bayern nästa år kommer gå låååångt tror jag
Citera
2008-06-02, 20:42
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Milan:
Kaká, Pato, Pippo, Borriello och Paloschi. (Ronaldo)

Inter:
Ibra, Balotelli, Cruz, Crespo, Adriano och Suazo

Roma:
Totti, Vicinic och Giuly.

Fiorentina:
Mutu, Pazzini och Gilardino.

Sampdoria:
Cassano, Montella och Bellucci

Udinese:
Quagliarella, Di Natale, Floro Flores och Pepe.

Jag håller med om att Juventus ser riktigt starka ut, men det är det som sagt flera lag som gör. Och då har mercaton knappt börjat.

Det är trevliga anfallsbesättningar allihopa, men i mening är det ingen av dom som mäter sig med Juventus. Varken topp eller bredd. Enbart Inter är uppe och nosar namnmässigt men i realiteten är det bara Ibrahimovic som levererar. Cruz, javisst han gör sina mål och man blir lika chockad varje gång men det är i ärlighetens namn inte någon större fotbollsspelare. Inte en startspelare i ett lag av Inters dignitet i normala fall.

Balotelli är intressant och kommer nog bli en stor spelare men är för ung för att kunna mäta sig med dom största redan nu. Crespo är avdankad och håller inte nästa år. Adriano ska vi inte ens tala om, den mannen får svårt att komma tillbaka. Suazo anses som en pajas av interfansen själva. Tror att det blir storhandling för Inters del i sommar, särskilt på annfallssidan.

Efter Inter placerar jag Viola. Mutu, Pazzini och Gilardino imponerar men enbart Mutu hade slått sig in bland Juventus 5 här.

Övriga anfallsbesättningar är mil efter. Men som du säger så kommer det antagligen se helt annorlunda ut när säsongen drar igång. Jag tror att Roma, Inter och Milan kommer att handla en del.
Citera
2008-06-02, 21:09
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Cruz, javisst han gör sina mål och man blir lika chockad varje gång men det är i ärlighetens namn inte någon större fotbollsspelare. Inte en startspelare i ett lag av Inters dignitet i normala fall.

Trezeguet nån?
Citera
2008-06-02, 22:00
Medlem
BonhommeDeNeige

När det gäller bredden så håller jag med dig om att Juventus och Inter ser starkast ut. Så över en hel säsong ser de bäst ut.

Men i en enskild match används sällan fler än tre anfallare, och då kan bilden bli en annan. Då kan plötsligt t ex Fiorentina konkurrera, samtidigt så anser jag att Kaká > Mutu, Pato > Pazzini, Pippo > Gilardino. Sånt här kan man dilla om hur mycket som helst, vilket kan vara ganska trevligt så här i väntan på nästa säsong.

Jag tror att samtliga topplag kommer att vara bättre än förra säsongen. Vilja och målsättning kommer att spela en avgörande roll. För Juventus betyder scudetton oändligt mycket, det skulle vara en revansch och visa att de är tillbaka med full kraft. Även för Milan skulle det vara en efterlängtad revansch. Det är anledningen till att jag tror att det kommer att stå mellan dessa båda lag.

I Österrike så blev Cannavaro skadad på träningen. Han fick bäras ut på bår, och enligt La Gazzetta så kommer man att kunna ställa diagnos inom 24 – 48 timmar. Trist. Inte bara för att han är kapten och en förbannat bra spelare, utan också för att det numera faktiskt inte finns lika många bra defensiva spelare som kan ersätta. Det blir tydligt när vi snackar om de offensiva krafterna i Serie A att det är där som Italien nu har sin styrka.

EDIT: Och ett par minuter efter att jag postat inlägget så kom nyheten upp på La Gazzetta att Cannavaro inte kommer att kunna spela i EM. Troligen blir det Gamberini som ansluter. Om jag hade varit Donadoni så hade jag först ringt ett sista desperat samtal till Nesta och vädjat. Äsch vafan, därefter hade jag ringt Maldini med tårar i ögonen och stockad röst.
Senast redigerad av Brille68 2008-06-02 kl. 22:15.
Citera
2008-06-02, 22:49
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Vill bara tillägga att anledningen till att jag förkastar Milans och Romas anfall är att jag inte räknar Totti och Kaka som rena anfallare.

Tråkigt för Italien med Cannavaro, men glädjande för oss som vill se Chiellini från start.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in