2008-03-26, 00:21
Medlem
Bjørnebrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Tror jag knappast. Källa?

EDIT: Hittade just, det är endast tre lag som har under 23000 i SNITT i PL. De har betydligt bättre publiksiffror än vad Italien har. Här är snitten för lagen:
....

Dom kanske menade antal engelsmän i publiken
Citera
2008-03-26, 03:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Tror jag knappast. Källa?

EDIT: Hittade just, det är endast tre lag som har under 23000 i SNITT i PL. De har betydligt bättre publiksiffror än vad Italien har. Här är snitten för lagen:

1 Man Utd 75638
2 Arsenal 60062
3 Newcastle 51144
4 Liverpool 43529
5 Sunderland 42546
6 Manchester City 42069
7 Chelsea 41499
8 Aston Villa 40255
9 Everton 36718
10 Tottenham 35931
11 West Ham Utd 34616
12 Derby County 32270
13 Middlesbrough 26401
14 Birmingham 26176
15 Fulham 23503
16 Reading 23469
17 Blackburn 23337
18 Bolton 20412
19 Portsmouth 19999
20 Wigan Athletic 18740

Är detta i år?
Citera
2008-03-26, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casanovan
Är detta i år?

Japp.
http://www.premierleague.com/page/Statistics/0,,12306,00.html
Citera
2008-03-26, 12:58
Medlem
zachs avatar
Inget jävla EPL vs Serie A här, tack. Finns tråd där det bättre lämpar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av someuse
...

Håller som sagt till stora delar med dig, men tror inte det är de så löp-ovilliga som förstör för italienska lag. En Totti (och då tänker jag på de defensiva löpstegen han inte tar, inget annat) känns det som om alla har råd med utan att per automatik få en defensiv som är ett skämt. Finns ju trots allt 10 kvar att försvara med. Milan nämndes, och de har ju rätt många spelare som inte bryr sig nämnvärt om det defensiva. Nu är deras säsong förvisso ett skämt, men de vann ju CL förra året, "trots" spelare som Seedorf, Kaka och Pirlo, plus ett par anfallare som väl inte direkt är några Elmanders.

Kan inte hålla det inne när vi ändå snackar om Totti... Totti bakom Vucinic, det är min våta dröm. Skottchanserna för Francesco ökar och så möjligheterna att spela fram. Perrotta kan ta Mancinis plats (i startelvan, inte bokstavligt talat ute på kanten alltså) om man söker balans, eller Taddeis om man vill ha fotbollsporr och 40 mål per match. Bakom dom tvingas De Rossi jobba för tre och Aquilani kan leka Giannini. Jag vet, en utopi, men att mister helt förkastar att Totti återigen kan gå ner som trequartista förstår jag verkligen inte, kanske är det faktiskt till och med ännu mer korkat än min uppställning, vilket inte säger lite.
Citera
2008-03-26, 13:12
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Inget jävla EPL vs Serie A här, tack. Finns tråd där det bättre lämpar sig.

Håller som sagt till stora delar med dig, men tror inte det är de så löp-ovilliga som förstör för italienska lag. En Totti (och då tänker jag på de defensiva löpstegen han inte tar, inget annat) känns det som om alla har råd med utan att per automatik få en defensiv som är ett skämt. Finns ju trots allt 10 kvar att försvara med. Milan nämndes, och de har ju rätt många spelare som inte bryr sig nämnvärt om det defensiva. Nu är deras säsong förvisso ett skämt, men de vann ju CL förra året, "trots" spelare som Seedorf, Kaka och Pirlo, plus ett par anfallare som väl inte direkt är några Elmanders.

Kan inte hålla det inne när vi ändå snackar om Totti... Totti bakom Vucinic, det är min våta dröm. Skottchanserna för Francesco ökar och så möjligheterna att spela fram. Perrotta kan ta Mancinis plats (i startelvan, inte bokstavligt talat ute på kanten alltså) om man söker balans, eller Taddeis om man vill ha fotbollsporr och 40 mål per match. Bakom dom tvingas De Rossi jobba för tre och Aquilani kan leka Giannini. Jag vet, en utopi, men att mister helt förkastar att Totti återigen kan gå ner som trequartista förstår jag verkligen inte, kanske är det faktiskt till och med ännu mer korkat än min uppställning, vilket inte säger lite.

Håller med om att Totti ska hoppa ner en position, så antingen låtar dom Vucinic ta Tottis plats eller så köper dom en ny och låter han spela vänster som han har gjort bra nu i slutet.

Tycker Vucinic är bättre än Mancini på vänstern, i alla just nu. Mancini har varit riktigt dålig den här säsongen

Tycker också att Roma borde köpa en Höger ytter, varken Giuly eller Taddei har varit bra. Visst Taddei gör mål men spelmässigt är inte bra.
Citera
2008-03-26, 14:08
Medlem
Killswitchs avatar
Försöker Amantino spela sig ifrån ett nytt kontrakt med Roma? Man kan nästan tro det..
Citera
2008-03-26, 14:25
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch
Försöker Amantino spela sig ifrån ett nytt kontrakt med Roma? Man kan nästan tro det..

Skulle inte Roma klara sig bättre utan den ändå?
Mancini verkar vara en riktig idiot och diva. Det räcker väl med att han talar om sig själv i tredjeperson...
Citera
2008-03-26, 14:39
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Skulle inte Roma klara sig bättre utan den ändå?
Mancini verkar vara en riktig idiot och diva. Det räcker väl med att han talar om sig själv i tredjeperson...

Jo kanske det. Men han kan ändå va skillnaden mellan tappade poäng och vinst.. Han har ju det där extra ibland, finten eller speeden som gör att han kommer igenom. Synd att han visar det så sällan bara.
Citera
2008-03-26, 14:46
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Jo kanske det. Men han kan ändå va skillnaden mellan tappade poäng och vinst.. Han har ju det där extra ibland, finten eller speeden som gör att han kommer igenom. Synd att han visar det så sällan bara.
Mancini är en liten favorit jag har men ändå inser jag att den enda riktiga bra grejen jag sett av honom är målet mot Lyon.
Citera
2008-03-26, 14:54
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Mancini är en liten favorit jag har men ändå inser jag att den enda riktiga bra grejen jag sett av honom är målet mot Lyon.

Han har gjort en del läckra mål senaste säsongen också.

http://www.youtube.com/watch?v=B57XYSZApFw

Jag tror ändå jag vill behålla honom i laget.
Citera
2008-03-26, 15:00
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Han har gjort en del läckra mål senaste säsongen också.

http://www.youtube.com/watch?v=B57XYSZApFw

Jag tror ändå jag vill behålla honom i laget.
Han är duktig men vad jag förstått så är han för ojämn?
Men Roma är ett skönt lag att se och jag hoppas fan de står upp nu och skickar ut Manchester.
Citera
2008-03-26, 15:08
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Han är duktig men vad jag förstått så är han för ojämn?
Men Roma är ett skönt lag att se och jag hoppas fan de står upp nu och skickar ut Manchester.

Ja det är just det. Han kan lunka runt och tjura en hel match för att blixtra till i slutet. Han kan även va magisk en hel match igenom (tyvärr inte så ofta som man önskar). Men det verkar som om ledningen vill behålla honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in