Inget jävla EPL vs Serie A här, tack. Finns tråd där det bättre lämpar sig.
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
...
Håller som sagt till stora delar med dig, men tror inte det är de så löp-ovilliga som förstör för italienska lag. En Totti (och då tänker jag på de defensiva löpstegen han inte tar, inget annat) känns det som om alla har råd med utan att per automatik få en defensiv som är ett skämt. Finns ju trots allt 10 kvar att försvara med. Milan nämndes, och de har ju rätt många spelare som inte bryr sig nämnvärt om det defensiva. Nu är deras säsong förvisso ett skämt, men de vann ju CL förra året, "trots" spelare som Seedorf, Kaka och Pirlo, plus ett par anfallare som väl inte direkt är några Elmanders.
Kan inte hålla det inne när vi ändå snackar om Totti... Totti bakom Vucinic, det är min våta dröm. Skottchanserna för Francesco ökar och så möjligheterna att spela fram. Perrotta kan ta Mancinis plats (i startelvan, inte bokstavligt talat ute på kanten alltså) om man söker balans, eller Taddeis om man vill ha fotbollsporr och 40 mål per match. Bakom dom tvingas De Rossi jobba för tre och Aquilani kan leka Giannini. Jag vet, en utopi, men att mister helt förkastar att Totti återigen kan gå ner som trequartista förstår jag verkligen inte, kanske är det faktiskt till och med ännu mer korkat än min uppställning, vilket inte säger lite.