2008-01-21, 17:26
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Missade Milans match, hur skötte sig "Ka-Pa-Ro"?
I princip osynliga. Pato passade dock Kaká som klackade fram Gila som gjorde målet. Men efter insatsen för en vecka sedan så var det jättefiasko idag. Ges ju inte lika utrymme mot Udinese borta som det är mot Napolis anfallsglada lag på hemmaplan. Men en vinst är ju alltid en vinst, och det är trots allt det som är viktigast just nu. Men ska man kunna ta hem serien nästa år krävs att halva laget (minst) byts ut. Chans att ta hem CL denna säsong har de dock ändå. Motivation är viktigare än folk tror.
Citera
2008-01-21, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Precis, parkerar man i straffområdet så är ju chansen/risken större att man får lite fler straffar än dom som inte parkerar lika ofta.

Precis ....
Du har så rätt så.
Stockholmslagen brukar ju få färre straffar än Halmstad, Elfsborg och Helsingborg som oftast ligger bättre till i tabellen.
Citera
2008-01-21, 18:02
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Precis, parkerar man i straffområdet så är ju chansen/risken större att man får lite fler straffar än dom som inte parkerar lika ofta.

För att inte tala om hur hårt dragen Zlatan blir. De tror ofta att de kan gömma sig bakom honom och dra ner honom utan att synas, för att han är så stor. De flesta straffar han fått har han fått tilldelade själv.

Sedan borde det rättvisa väl vara att räkna straffmål ett lag rent generellt har. Zlatan kan knappast anklagas för att Inter har förtroende för honom som straffläggare varje gång. I andra lag roterar de mer, därför ser det kanske ut som det ligger en ojämlikhet på ett individuellt plan.

Jag har väldigt svårt att tro att det ligger någon konspiration bakom Inters succé.
Citera
2008-01-21, 18:10
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambo_amadeus
Precis ....
Du har så rätt så.
Stockholmslagen brukar ju få färre straffar än Halmstad, Elfsborg och Helsingborg som oftast ligger bättre till i tabellen.

Vart då?
Kollar du på den senaste säsongen så ligger både Helsingborg och Halmstad efter samtliga Stockholmslag. Enbart Elfsborg ligger före AIK och Hammarby. Djurgården däremot ligger före samtliga lag som du räknat upp.
Kollar vi på straffarna är det 8-6 mellan Stockholmska lagen och Helsingborg, Elfsborg och Halmstad. (AIK:2, DIF:4, HIF:2, HeIF:2, IFE:1, HBK:3)

Ska du plocka och välja lite hur du vill och skapa slutsatser från ditt selektiva minne?

Att Couto erkännt att han tagit bollen med handen är tydligen en bisak.
Citera
2008-01-21, 18:57
Medlem
Trist att Inter vände å vann igår, Serie A behöver lite kamp om seriesegern, Parma borde ha haft åtminstonde en straff igår, men som "smålag" dom är som får dom ingen.

Italienska domare dömer alltid åt det laget som är bäst, förut var det Juventus, nu är det Inter, ingen konstigt med det, det kanske ligger i deras natur...

Inter har ju fått en jäkla massa straffar den här säsongen, å minst hälften känns väl som ganska tveksamma om jag får säga mitt..(Zlatan har väl gjort 6 ligamål på straff tror jag om jag inte räknat fel..)
Citera
2008-01-21, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blåa gumman
Trist att Inter vände å vann igår, Serie A behöver lite kamp om seriesegern, Parma borde ha haft åtminstonde en straff igår, men som "smålag" dom är som får dom ingen.

Italienska domare dömer alltid åt det laget som är bäst, förut var det Juventus, nu är det Inter, ingen konstigt med det, det kanske ligger i deras natur...

Inter har ju fått en jäkla massa straffar den här säsongen, å minst hälften känns väl som ganska tveksamma om jag får säga mitt..(Zlatan har väl gjort 6 ligamål på straff tror jag om jag inte räknat fel..)

Det är det jag försökt förklara i 10 inlägg nu.
Citera
2008-01-21, 19:22
Medlem
Jag försöker klämma in lite fakta i sammanhanget. Inter har tillsammans med Atalanta fått flest straffar, sju stycken. De fyra topplagen har fått följande antal straffar: Inter (7), Roma (4), Juventus (5) och Fiorentina (6).

Undantagen bland ”topplagen” är Udinese (0) och Sampdoria (1), annars finns det (enligt mig) en korrelation mellan att få straffar och vara det lag som dominerar. (bollinnehav och antal mål).

Däremot är Juventus det topplag som fått flest straffar mot sig, men det är delvis en annan diskussion.

http://www.gazzetta.it/speciali/statistiche/2008_nw/risultati_classifiche/

Rigori = straffar
Citera
2008-01-21, 19:45
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeWaterMyFriend
Så typiskt att människor försöker tar ner Zlatan så fort det går bra för honom. "Gör han två mål så ska han göra tre mål" "Gör han tre så ska han göra snyggare mål" o blablbla. Alla vet att Trezeguet är en bättre MÅLSKYTT än Zlatan - och det kommer han alltid vara. Och visst, om Trezeguet hade haft förtroendet att slå straffar i Juventus så hade han säkert legat förre Zlatan. Men Zlatan ska ändå vara stolt över att han slåss i toppen av skytteligan, eftersom han gör mkt annat än bara mål. Jämnför Trezeguet och Zlatan i spelet utanför boxen så ser du vilken skillnad.. mama mia.
Om du hade följt mina inlägg på Flashback hade du säkert sätt att jag är en av Zlatans främsta försvarare. Det betyder dock inte att jag tycker att han förtjänar att ligga lika med Trezeguet i målligan. Zlatan är föresten mer än bara en målskytt.
Citera
2008-01-21, 19:48
Medlem
Krooked.s avatar
Trezeguet har ju även 2 matcher mer spelade än Ibra. Totalt sett har ju även Ibra gjort 5 mål på 5 matcher i CL, fast det hör ju inte hit.
Citera
2008-01-21, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag försöker klämma in lite fakta i sammanhanget. Inter har tillsammans med Atalanta fått flest straffar, sju stycken. De fyra topplagen har fått följande antal straffar: Inter (7), Roma (4), Juventus (5) och Fiorentina (6).

Undantagen bland ”topplagen” är Udinese (0) och Sampdoria (1), annars finns det (enligt mig) en korrelation mellan att få straffar och vara det lag som dominerar. (bollinnehav och antal mål).

Däremot är Juventus det topplag som fått flest straffar mot sig, men det är delvis en annan diskussion.

http://www.gazzetta.it/speciali/statistiche/2008_nw/risultati_classifiche/

Rigori = straffar

Hur utläser jag detta, Parma t.e.x. två 6 brevid varrandra.
Citera
2008-01-21, 20:25
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Om du hade följt mina inlägg på Flashback hade du säkert sätt att jag är en av Zlatans främsta försvarare. Det betyder dock inte att jag tycker att han förtjänar att ligga lika med Trezeguet i målligan. Zlatan är föresten mer än bara en målskytt.

Vadå inte förtjänar att ligga i delad skytteligaledning? Har han fuskat till sig mål, har han slagit ner målvakten och sedan skjutit in den? Vad har han gjort?
Han har spelat riktigt jävla bra fotboll, och blivit en expert på att slå straffar - och därmed fått förtroendet för det nästan varje gång. Det är inget fusk eller orättvist i det.

Hade Trezeguet varit lika bra på straffar så hade också han fått förtroendet varje gång, och även lyckats få in dem varje gång. Han hade haft 5 chanser på sig. Hade han nätat alla gånger ungefär som Zlatan (han har gjort mål vid varje försök?) så hade han ändå bara haft ungefär samma förhållande mellan match/mål som Zlatan har, inräknat Champions League och det faktum att Zlatan spelat färre matcher än Trezeguet.

Och notera att straffarna inte har så jävla stor betydelse när det gäller Zlatans framgång heller (inte för att det skulle ha någon betydelse så länge han inte fuskar sig till straffarna) . Han har gjort 17 mål hittills, inte ens hälften straffmål. Han rockar skiten ur Europa av egen förmåga, inget annat.

Jag tycker att du pratar blaj helt enkelt.
Citera
2008-01-21, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rambo_amadeus
Hur utläser jag detta, Parma t.e.x. två 6 brevid varrandra.

Parma har fått två straffar och gjort ett mål, samt fått sex straffar mot sig och släppt in sex mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in