Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Om du hade följt mina inlägg på Flashback hade du säkert sätt att jag är en av Zlatans främsta försvarare. Det betyder dock inte att jag tycker att han förtjänar att ligga lika med Trezeguet i målligan. Zlatan är föresten mer än bara en målskytt.
Vadå inte förtjänar att ligga i delad skytteligaledning? Har han fuskat till sig mål, har han slagit ner målvakten och sedan skjutit in den? Vad har han gjort?
Han har spelat riktigt jävla bra fotboll, och blivit en expert på att slå straffar - och därmed fått förtroendet för det nästan varje gång. Det är inget fusk eller orättvist i det.
Hade Trezeguet varit lika bra på straffar så hade också han fått förtroendet varje gång, och även lyckats få in dem varje gång. Han hade haft 5 chanser på sig. Hade han nätat alla gånger ungefär som Zlatan (han har gjort mål vid varje försök?) så hade han ändå bara haft ungefär samma förhållande mellan match/mål som Zlatan har, inräknat Champions League och det faktum att Zlatan spelat färre matcher än Trezeguet.
Och notera att straffarna inte har så jävla stor betydelse när det gäller Zlatans framgång heller (inte för att det skulle ha någon betydelse så länge han inte fuskar sig till straffarna) . Han har gjort 17 mål hittills, inte ens hälften straffmål. Han rockar skiten ur Europa av egen förmåga, inget annat.
Jag tycker att du pratar blaj helt enkelt.