2008-03-16, 00:41
Medlem
Zach, i stunder då få andra kan finna svagheter i Roma, så känns det tryckt att du med din naturliga pessimism dyker upp och påpekar dem.

Det blir intressant att se hur Inter hanterar sin situation. Kampen om scudetton lever mot alla odds. Jag ser fram emot söndagens matcher (även om jag tyvärr inte kan se dem).
Citera
2008-03-16, 00:57
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Zach, i stunder då få andra kan finna svagheter i Roma, så känns det tryckt att du med din naturliga pessimism dyker upp och påpekar dem.

Haha... Anar en viss ironisk touch i ditt inlägg men tackar ändå.

Du som är min absoluta motpol i vissa avseenden måste ju bara kommentera våra chanser mot United. Personligen känns det rätt angenämnt. Ett spelande lag alla tror ska vinna, påminner lite om snacket kring Real-matchen. Hade hellre fått Barca dock för Messis skada och deras sämre försvar.

Och jag som varnade för hybris...
Citera
2008-03-16, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Haha... Anar en viss ironisk touch i ditt inlägg men tackar ändå.

Du som är min absoluta motpol i vissa avseenden måste ju bara kommentera våra chanser mot United. Personligen känns det rätt angenämnt. Ett spelande lag alla tror ska vinna, påminner lite om snacket kring Real-matchen. Hade hellre fått Barca dock för Messis skada och deras sämre försvar.

Och jag som varnade för hybris...

Jo visst är det så, sanningen brukar normalt finnas någonstans mellan våra åsikter.

Du skrev i något inlägg i en annan tråd att det viktiga är vilka motståndarna är, inte om man börjar hemma eller borta. En sanning med viss modifikation enligt mig. Roma börjar hemma utan Perrotta, vilket kan visa sig vara avgörande. Alla engelska lag får möjlighet att avgöra på hemmaplan ( utom Arsenal som möter Liverpool).

Jag hade dessutom känt mig tryggare om Roma hade förlorat dagens match och kunnat koncentrera sig på CL.

Med detta i minnet vill jag hävda att Roma har ett lag som är minst lika bra som Manchester United. Det är ingen övermäktig uppgift, men en jävligt svår. Allt måste stämma, plus lite tur, för att det ska gå vägen. Jag får återkomma angående en djupare analys.
Citera
2008-03-16, 02:22
Medlem
Killswitchs avatar
Härlig vändning! Helt otroligt att Mister väljer att starta med Amantino och Pizarro.. Måste ju ha varit för att vila Vucinic och Aquilani inför derbyt?

Zach, hur fan orkar du vara så jävla otroligt negativ hela tiden?! Efter varenda vinst så är allt åt helvete endå.. Cheer up, vi spelade inte bra, det vet vi alla men vi vann! Tråkigt att höra ditt gnäll efter varenda match, fokusera på det viktiga istället, 3 poäng..

VI ÄR SNART IKAPP!
Citera
2008-03-16, 10:02
Medlem
Shuyins avatar
Tycker ändå att Roma var mer flexibla än vanligt igår, visserligen blev man tvingade till det efter Kakás ledningsmål, men sätta in Giuly blev ju ett nyckeldrag.

Dock tycker jag att Milan var vassare och hade mer intelligens med i sitt spel, Seedorf var nog bäst på plan, men så plockade Ancelotti ut honom i tron att man kunde stänga matchen med sengångaren, dåligt val som kostade Milan segern.
Citera
2008-03-16, 14:13
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Tycker ändå att Roma var mer flexibla än vanligt igår, visserligen blev man tvingade till det efter Kakás ledningsmål, men sätta in Giuly blev ju ett nyckeldrag.

Dock tycker jag att Milan var vassare och hade mer intelligens med i sitt spel, Seedorf var nog bäst på plan, men så plockade Ancelotti ut honom i tron att man kunde stänga matchen med sengångaren, dåligt val som kostade Milan segern.

Visst var dom, eller Spalletti, rätt flexibla igår. Att ta ner Perrotta gav ju inte önskat resultat direkt, men korrigerades av Giuly-bytet lite senare. Gav ju Milan onekligen lite huvudbry då Romas spelsätt rätt markant förändrades två gånger inom loppet av, typ, 10 minuter.

Dock så ska inte dagens Roma, som måste anses vara i form, behöva vara oförtjänta vinnare mot dagens Milan, ur form. Läge att rannsaka sig alltså? Givetvis. Hellre nu i hopp om att undvika förluster än att spara med analyserande tills vi förlorat igen.

Så när Roma mer eller mindre är avhängd och klara silvermedaljörer, då ska man glädjas över tre (förmodligen rätt oviktiga) poäng även om det är bedrövligt? Varför? Man U väntar och som sagt, bättre att fundera varför det inte funkade igår NU, än vänta tills efter vi är utslagna ur CL.

CL.

Känns rätt fint som sagt att få Man U. Visst, tufft motstånd och naturligtvis är det inte bra att han Perrotta borta, och hellre börjar man på bortaplan. MEN, ska nu Perrotta vara borta så har jag honom hellre borta på hemmaplan, för jag är övertygad om att Roma kommer kontra mer på bortaplan och det är ju där han i princip är vår viktigaste spelare. Sen så känns det rätt bra att få United pga 49-1-förlusten ifjol (slutade kolla så vet inte vad det blev... eller ja...) för Roma och Spalletti är smartare idag, och vi har redan mött dom och bevisat att vi inte skiter i brallorna så fort vi möter dom, vilket jag var rädd för i gruppspelet. Och lär inte bli någon underskattning, vilket kunnat hända om vi fått Fenerbache eller Schalke... Så, faktiskt, jag är rätt nöjd. Hellre dom som lever på bra spelare än ex LFC som lever på taktik. Och inte minst... Hela världen ser United som favoriter. Passar mig utmärkt, passar nog alla romanisti utmärkt. Men vi såg hur bra det passade Real. Hur bra det passar United? Jadu, onekligen blir det tufft, skittufft till och med naturligtvis, men jag kommer inte överraskas om sur Alex är sur efter matchen.
Citera
2008-03-16, 15:06
Medlem
Inzaits avatar
Den passningen av Zlatan var inte helt fel
Citera
2008-03-16, 15:14
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Den passningen av Zlatan var inte helt fel
Inter verkar ha vaknat till liv. Första tio minuterna har man spelat tungt, tempostarkt och med bra passningsspel. Jag såg redan mot Liverpool att Vieira är i form, när både han och Materazzi är med får Inter mycket tyngd i båda straffområdena. Anledningen till att Zlatan har så hög status som han har är den typen av framspelningar han gjorde nu.

Synd att inte Inter kunde inleda så här mot Liverpool, kanske pågrund av bromsklossen Stankovic, även fast inte Jimenez är dominant så ger han mer rörelse på mitten.
Citera
2008-03-16, 15:18
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
CL.

Känns rätt fint som sagt att få Man U. Visst, tufft motstånd och naturligtvis är det inte bra att han Perrotta borta, och hellre börjar man på bortaplan. MEN, ska nu Perrotta vara borta så har jag honom hellre borta på hemmaplan, för jag är övertygad om att Roma kommer kontra mer på bortaplan och det är ju där han i princip är vår viktigaste spelare. Sen så känns det rätt bra att få United pga 49-1-förlusten ifjol (slutade kolla så vet inte vad det blev... eller ja...) för Roma och Spalletti är smartare idag, och vi har redan mött dom och bevisat att vi inte skiter i brallorna så fort vi möter dom, vilket jag var rädd för i gruppspelet. Och lär inte bli någon underskattning, vilket kunnat hända om vi fått Fenerbache eller Schalke... Så, faktiskt, jag är rätt nöjd. Hellre dom som lever på bra spelare än ex LFC som lever på taktik. Och inte minst... Hela världen ser United som favoriter. Passar mig utmärkt, passar nog alla romanisti utmärkt. Men vi såg hur bra det passade Real. Hur bra det passar United? Jadu, onekligen blir det tufft, skittufft till och med naturligtvis, men jag kommer inte överraskas om sur Alex är sur efter matchen.
Roma fungerar väldigt sällan mot engelska lag, jag kan på rak arm nämna att man blivit utslagna av Leeds, Liverpool, Arsenal och United bara de senaste åren. Det verkar som att man har svårt att stå emot tyngden som ofta finns i engelska lag.

Ändå verkar aldrig ni romanisti aldrig komma ihåg att det är just engelska lag som har varit de stora stötestenarna i Europa. År efter år tror ni på det, för mig är det obegripligt. Om ni känner Romas nutidshistoria borde ni känna skräck för engelskt motstånd.

Inte mig emot dock Roma bryter sitt historiska tabu. Men så har man sagt varje år när ett engelskt lag står på den andra planhalvan. Bättre att inte tro på det och bli överaskad.
Citera
2008-03-16, 15:33
Medlem
Amors avatar
Jag gillar att bli positivt överaskad, idag spelar Inter med en desperation oich energi som jag inte har sett på väldigt länge. Skönt att ligaledarna kan underhålla med sitt spel också, ironiskt nog så har man bara 1-1 än så länge.
Citera
2008-03-16, 15:47
Medlem
Shuyins avatar
Mutu is back! Maken till snygg passning fram till Santana sedan gör han snyggt 2-0 efter att Pazzini sugit in bollen och spelat tillbaka. Alltid vilda västern med Genoa på andra sidan, lär bli fler mål i matchen.
Citera
2008-03-16, 16:51
Medlem
Shuyins avatar
3-1 till slut för Viola, blev lite nervöst mot slutet då Genoa inte hade mycket val utom att gasa på, men helt klart rättvist sett över hela matchen, Viola hade finess och bra passningsspel.

Dock så märker man lite varför Papa Waigo inte platsade i Genoa, han är för oslipad i tacklingar, passningar och är lite konstig ibland bara. Med lite mer skärpa ifrån honom kanske Fiorentina skulle gjort något mål till, men men, han passar nog bättre nu på onsdag borta mot Napoli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in