Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Tycker ändå att Roma var mer flexibla än vanligt igår, visserligen blev man tvingade till det efter Kakás ledningsmål, men sätta in Giuly blev ju ett nyckeldrag.
Dock tycker jag att Milan var vassare och hade mer intelligens med i sitt spel, Seedorf var nog bäst på plan, men så plockade Ancelotti ut honom i tron att man kunde stänga matchen med sengångaren, dåligt val som kostade Milan segern.
Visst var dom, eller Spalletti, rätt flexibla igår. Att ta ner Perrotta gav ju inte önskat resultat direkt, men korrigerades av Giuly-bytet lite senare. Gav ju Milan onekligen lite huvudbry då Romas spelsätt rätt markant förändrades två gånger inom loppet av, typ, 10 minuter.
Dock så ska inte dagens Roma, som måste anses vara i form, behöva vara oförtjänta vinnare mot dagens Milan, ur form. Läge att rannsaka sig alltså? Givetvis. Hellre nu i hopp om att undvika förluster än att spara med analyserande tills vi förlorat igen.
Så när Roma mer eller mindre är avhängd och klara silvermedaljörer, då ska man glädjas över tre (förmodligen rätt oviktiga) poäng även om det är bedrövligt? Varför? Man U väntar och som sagt, bättre att fundera varför det inte funkade igår NU, än vänta tills efter vi är utslagna ur CL.
CL.
Känns rätt fint som sagt att få Man U. Visst, tufft motstånd och naturligtvis är det inte bra att han Perrotta borta, och hellre börjar man på bortaplan. MEN, ska nu Perrotta vara borta så har jag honom hellre borta på hemmaplan, för jag är övertygad om att Roma kommer kontra mer på bortaplan och det är ju där han i princip är vår viktigaste spelare. Sen så känns det rätt bra att få United pga 49-1-förlusten ifjol (slutade kolla så vet inte vad det blev... eller ja...) för Roma och Spalletti är smartare idag, och vi har redan mött dom och bevisat att vi inte skiter i brallorna så fort vi möter dom, vilket jag var rädd för i gruppspelet. Och lär inte bli någon underskattning, vilket kunnat hända om vi fått Fenerbache eller Schalke... Så, faktiskt, jag är rätt nöjd. Hellre dom som lever på bra spelare än ex LFC som lever på taktik. Och inte minst... Hela världen ser United som favoriter. Passar mig utmärkt, passar nog alla romanisti utmärkt. Men vi såg hur bra det passade Real. Hur bra det passar United? Jadu, onekligen blir det tufft, skittufft till och med naturligtvis, men jag kommer inte överraskas om sur Alex är sur efter matchen.