2008-03-12, 21:21
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deak
Enligt Aftonbladet (duh) så stannar han trots allt efter han haft ett möte med Moratti.

"– Jag hade ett samtal med Mancini där han betonade att han ville fullfölja sitt kontrakt och stanna i Inter under nästa säsong, och att han under den säsongen vill vinna Champions league, sade Inters ordförande Massimo Moratti på onsdagskvällen enligt flera italienska medier."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/italien/article2039356.ab
talade Mancini bara i affekt igår, eller vill Inter lägga ut en dimridå för att förenkla förhandlingarna med nästa tränare. Hade Moratti som ultimatum inför säsongen att Mancini skulle vinna CL för att få stanna, och har han i så fall ändrat sig?
Citera
2008-03-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
talade Mancini bara i affekt igår, eller vill Inter lägga ut en dimridå för att förenkla förhandlingarna med nästa tränare. Hade Moratti som ultimatum inför säsongen att Mancini skulle vinna CL för att få stanna, och har han i så fall ändrat sig?
Ja, det låter ju helt sjukt om han inte slutar nu. Antagligen är det något skumt på gång, för jag tror inte Mancini är en sån person som tar tillbaka något han sa bara en dag tidigare, speciellt inte något så här stort. I och med att han redan pratat med spelarna, så verkar det ju dumt om han inte pratat med Moratti tidigare också. Jag är helt förvirrad utav den här helomvändningen, bara några tankar från mig.
Citera
2008-03-13, 08:11
Medlem
Mesmeros avatar
Mancinis kovändning är en riktig soppa. Han har helt klart tappat fotfästet och maken till att fälla krokben på sig själv har jag sällan skådat. Som jag ser det borde ledningen sparka honom nu för att Inter överhuvudtaget ska kunna hävda sig framöver. Pinsamt är en underdrift.

Mvh,

Mesmero
Citera
2008-03-13, 18:47
Medlem
HasseHomos avatar
Hur manga gula kort kan man fa under en sasong innan man blir avstangd i Serie A? Hur ser systemet rent generellt ut med avstangningar i Serie A? Skapade en trad, men fick inga bra svar, sa jag provar har istallet.
Citera
2008-03-13, 19:14
Medlem
Il Barones avatar
Fem gula kort=En matchs avstängning har jag för mig.

Rätt mig någon om jag har fel...
Citera
2008-03-13, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Il Barone
Fem gula kort=En matchs avstängning har jag för mig.

Rätt mig någon om jag har fel...

Är så överallt, så borde vara så i Serie A också.
Citera
2008-03-15, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero
Mancinis kovändning är en riktig soppa. Han har helt klart tappat fotfästet och maken till att fälla krokben på sig själv har jag sällan skådat. Som jag ser det borde ledningen sparka honom nu för att Inter överhuvudtaget ska kunna hävda sig framöver. Pinsamt är en underdrift.

Mvh,

Mesmero
Personligen så tror jag att han gjorde så enbart för att rädda skinnet på Inter som firade 100 år och på så vis över all uppmärksamhet och all slakt från press på sig själv. Jag har svårt att tro att han vill avgå när han givit "Pazza Inter" snart två scudettos och innan dess fått en tredje. Frågan är ju vad Moratti håller på med dock, dillar om den naturliga icke-fuskande andan i Inter, är det därför Recobas eu-pass var fusk? Den klassiska mattan.
Citera
2008-03-15, 22:29
Medlem
Snoppzors avatar
Fan va härlig seger, Roma Riktigt farligt Pirlo-läge på slutet där, hade varit surt om han satt den. Vilken vändning!
Citera
2008-03-15, 22:44
Medlem
Nä fy fan dags för lite förnying i Milan...

Man får tacka för Ancelotti som har givit Milan 1 Scudetto samt 2 CL Titlar och 1 CL Final förlust. Men nu har han nog gjort sitt....

Tror Mourhino är sugen på att ta över ett lag som Milan, och ja tror han skulle kunna sätta lite fart på de ålderdommliga laget.
Citera
2008-03-15, 22:53
Medlem
Amors avatar
Nu kan det bli puls i Serie A, Roma har nu klarat av de båda stötestenarna, Napoli borta och Milan hemma, nu har de alla möjligheter att utmana Inter.

En av Romas stora styrkor är att de har så många olika spelare som kan göra mål, det gör att de inte blir förutsägbara.
Citera
2008-03-15, 22:56
Medlem
zachs avatar
Tragiskt dålig match av Roma. Ingen fart, noll vilja och kass inställning. Allt från Real-matchen var som bortblåst. Tror fortfarande vi är rätt stekt i kampen om ligaguldet så tror faktiskt det varit bättre med torsk idag, som en tankeställare, så alla rödgula fattar att vi inte är bäst i världen bara för vi vann i Madrid.
Citera
2008-03-15, 23:07
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
...det gör att de inte blir förutsägbara.

Uppspel på en mötande Totti medan trion bakom löper med eld i röva uppåt.

Är ju enda offensiva planen. Känns som världens sämst bevarade hemlighet, nu efter att Juves mygel finns på print. Så tar man bort Totti (vilket ine förefaller omöjligt nuförtiden) och stör De Rossi (lite knivigare) och den som nu spelar med honom så vinner man mot oss. Kan man inte det så backar man hem och ger fan i att stöta med backlinjen mot Totti så ökar chansen till poäng drastiskt.

Romas motdrag blir inlägg eller böner om tillfälligheter som går vår väg. Det sistnämnda lämpligast, då endast Tonetto kan hitta straffområdet från längre håll än 10 meter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in